veeris 03.11.2008 14:56:50 | |
---|
Olisko jollain käyttökokemuksia T.BONE SCT-700 mikistä? http://www.thomann.de/gb/the_tbone_sct700_roehrenmikrofon.htmHinnan puolesta on varsin houkutteleva. Puutteena on tosin se että siinä on vain yksi suuntakuvio mutta se ei haittaa kun se on tulossa vain laulukäyttöön. Vielä parempi jos joku olisi avannut mikkinsä ja osaisi kertoa mikä putki ja minkä tyyppinen muuntaja. |
kivi 03.11.2008 15:28:59 | |
---|
Se viidenkympin hintaero SCT700 ja SCT800 -mikkien välillä on imho sellainen joka kannattaa maksaa. SCT800 on mun kokemukseni perusteella halvin toimiva putkimikki tuossa sarjassa, ja siitäkin on vielä hyvän matkaa todella hyviin mikrofoneihin. Pelkkä putki itsessään ei tee autuaaksi. |
veeris 03.11.2008 16:52:15 | |
---|
Tuossa T.bonessa kiinnostaa lähinnä runko, virtalähde ja kapseli. Tarkoitus olisi tarvittaessa rakentaa elektroniikka uusiksi. Kysymys kuuluukin onko kapseli aivan kelvoton? Se kun on luultavasti samasta tuutista kuin tuo ehdottamasi kalliimpikin versio. Osaisiko kukaan joka omistaa/on käyttänyt kyseistä mikkiä kommentoida? Pelkästä rungosta, johdosta ja virtalähteestä kannattaa maksaa tuo summa. Jos kapseli ei ole mistään kotoisin niin tilalle voi ostaa vaikka ebaystä käytetyn 67:n kapselin ja siltikään projektin hinta ei ole paha. Lähinnä kiinnostaisi tietää etukäteen mitä alkuperäiseltä kapselilta voi odottaa. |
kivi 03.11.2008 16:57:46 | |
---|
Lähinnä kiinnostaisi tietää etukäteen mitä alkuperäiseltä kapselilta voi odottaa. Ymmärrän. Tuohon en valitettavasti osaa vastata, en ole purkanut noita mikkejä vaan vain kuunnellut ne kaikki läpi. Sen sijaan sellainen asia pitää sanoa, että vaikkakin kapseleissa on suuriakin eroja, myös kondensaattorimikrofoneissa kotelointi ja vaimennus vaikuttavat ratkaisevasti soundiin. Dynaamiset mikrofonithan kuulostavat kaikki aika lailla samalta kihinältä jos pelkkää kapselia kuuntelee, vasta takavaimennus, ripustus ja kotelointi tekevät itse mikin soinnin. Kondensaattorimikrofoneissa itse kapselin vaikutus on jo rakenteellisista ja toimintaperiatteellisista syistä suurempi... ...mutta ei niin suuri, etteikö mikki muuttuisi täysin toisenlaiseksi, jos kotelointia ja kapselin ripustusta muutetaan. |
gatehill 04.11.2008 13:37:36 | |
---|
Juuri tosta mallista ei ole kokemuksia mutta itse ostin SCT-2000 samassa tarkoituksessa, eli tarkoitus on vaihtaa muutamia komponenteja (ja halusin mikrofonin jossa voi vahdella suuntakuviota). SCT-2000 on tietääkseni SE Electronicsin vanha malli ja siihen löytyy ainakin yksi valmis modifikaatio. En ole vielä saanut sen läpivietyä kun täälläpäin maailmaa (Irlanti) ei oikein saa tarvittavia komponenteja paikallisesti. Pitää kai tilata netistä... Niin, ja sitten se mikä minun piti alunperin sanoa. Ainakaan kaapelin takia ei aniakaan tota SCT-2000 kannata ostaa. Se on aika P-stä. Sekin on tarkoitus tehdä uusiksi kunhan löydän sopivan kaapelin ja 7-pinniset XLR liittimet. Onko kiire vai tehdäänkö tietokoneella? |
Chade Fallstar 06.11.2008 18:47:58 | |
---|
Mulla on TSM-49 jonka uskon olevan sama mikki. Putkena on 12AX7 joka oli vielä tässä tapauksessa juotettu kiinni piirilevyyn. Elektroniikan työn laatu vaikutti olevan asiallinen, mutta esim. grillin kiinnitykseen käytetyt ruuvit olivat juuttuneet kiinni ja olivat niin huonoa laatua että eivät kestäneet avaamista. Samoin edellä mainittu johto ja sen olikohan nyt 7-pinninen liitin ovat huonoa tekoa. Näyttää laulajan näkökulmasta tyhmältä kun äänittäjä ährää yhden liittimen kanssa helvetin kauan. Soundi on ihan sopiva miesäänelle ja ihan kotiäänittelyissä on asiansa ajanut. Ite maksoin tästä muutamia kymppejä käytettynä ja siihen nähden ihan sopiva modaukseen ja vastaavaan puuhasteluun. God is one of the leading causes of death |
mhelin 06.11.2008 21:18:20 | |
---|
Täällä keskustelua samasta asiasta: http://www.prodigy-pro.com/forum/vi … ic.php?t=15208&highlight=sct700 SCT800 olisi varmaan ok muuten, kapseli vaihtoon ja grillistä sisin kerros pois yleensä auttaa. Muuta ei tosiaan niiden kapselien takia noita kannata kyllä hankkia, ehkä joku 797Audion kapselilla varustettu mikki voisi olla kapseliltaan parempi, esim. SP C1 (kardioidi) tai Behringer B2 Pro (2-kalvoinen eli useampi suuntakuvio). http://www.thomann.de/fi/studioprojects_c1.htmhttp://www.thomann.de/fi/behringer_b2_pro.htm Tuo B2 vaan on niin pieni kooltaan ettei sinne oikein mahdu kunnon putki ja muuntaja sisään. Miniputkea voisi käyttää mutta se ei saundaa samalta, XLR pitäisi vaihtaa ja tehdä virtalähde itse. Lundahlin muuntaja ei tuonne mahdu, OEP voisi vielä mennä, joku pyöreä olisi parempi (Cinemag tms.). |
jupo.r 07.11.2008 01:36:12 | |
---|
Mulla on toi SCT-700 ollu jo 3 v. kaatunu pari kertaa ja toisella kerralla meni putki paskaksi ja grilli ruttuun. Mutta putken vaihdon jälkeen pelittää taas (joka oli tinattu piirilevyyn). Laitoin venäläisen samanveikkasen putken ja ääni ei muuttunu kuin grillin osalta ja piti sit suoristaa. Lämpöä tuleen ainaski miehen lauluun. Olen pärjänny tolla. PS. Akustiikka pitää olla aika tumppu ettei mene ääni ohueksi. Eikä kohise juuri ollenkaan. |