Aihe: kotinauhottelu ja line 6
1
shred2000
14.10.2008 20:33:30
terppa!
Sellasta mietiskelin täs et pitäis saada ees jonkinnäköstä kitarasaundia esiin line 6 tone portista joka on usb:llä yhdistetty tietsaan ja cubase ohjlemaan.
Oisko jollain valmista hyvää hevikitara/metallikitara tyyliin metallica/in flames/slipknot/testament ym ym asetusta tai jotain? Kertokaa ihmees jotain kokemuksia.
Muutenkin ihan alussa tää "nauhottelu" joten ideoita ja vinkkejä vois olla tarpeen kuulla moisesta laitteesta.
Itsessään kitaransoitto sujuu loistavasti!
Rumpuja ei välttämättä tarvii täs vaihees tehä mut oisko jotain helppoo rumpuohjlemaa mil vois tehä noille raidoille taustat?

Eli line 6 tone port ja cubase

Toki mul on jotain mulktiefektii bossia gt-3 ym pedaaleja mut miten sen sit saa koneeseen on ihan asia erikseen..

Ja saundihan oli tarkotus ottaa suoraan tone portista ettei mitään vahvarin kautta mikittämällä. Toki sekin onnistuis mutta vähän on ehkä hankalampi juttu..

Kiitti kaikille ideanikkareille!
jra
15.10.2008 20:50:17 (muokattu 15.10.2008 20:52:32)
En ole itse tuon tyyppisiä soundeja itse tarvinnut, mutta tämmöisellä sivulla en paljon erilaisia patch-paketteja:
http://www.vettaville.nl/page.php?id=89

Osassa on käytetty maksullisia lisäosia, mutta hieman itse muokaamalla niistäkin saattaa saada käyttökelpoisia. Kaikkia joutuu varmasti oman kitaran ja mieltymysten mukaan säätämään, mutta jotain ideaa saattaa saada miten soundeja rakennellaan. Vaikka nuo on eri Line6-vehkeisiin, niin toimivat yleensä myös Toneport/Gearbox-yhdestelmän kanssa.

Rumpuohjelmista Hydrogen ja siihen joku hyväsoundinen rumpusetti on käyttökelpoinen ilmaisratkaisu. Alunperin Linux-sovelluksena ulkoasu on Windows-maailmaan tottuneelle hieman vieras, mutta äkkiä siihen pääsee sisälle.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Marzi
16.10.2008 13:17:54

Eiks Line6:sen sivuilla oo noita soundeja huru mykke? Joskus siellä oli ainakin jotain biisipohjia tsiljoona ja niihin soveltuvia soundeja ym. Vai muistanko nyt ihan väärin?
Liikaa on tarpeeksi.
j4kk1
15.11.2008 13:33:05
Oisko jollain valmista hyvää hevikitara/metallikitara tyyliin metallica/in flames/slipknot/testament ym ym asetusta tai jotain?

Kaikki napit vaan täysille! ( äksdee )
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)