MarkusErap 02.12.2008 17:32:55 | |
---|
Mikkilokerossa on nyt pari hyvää mikrofonia ja yksi Rode Nt1a joka ei saa niin paljoa käyttöä muihin nähden. Olen netissä nähnyt kaikenlaisia modauksia kyseiselle mikille kuten putkijuttuja ja muita joten kiinnostaisi tietää mistä tällaisia palveluja kannattaa kysellä? Missä hintaluokassa modaukset yleensä kulkevat? Kaikki tutut joilla kolvi pysyy hanskassa tuntuu uppoavan omiin projekteihin muutenkin joten en kehtaa edes ehdottaa heille. :) |
MarkusErap 17.12.2008 18:13:28 | |
---|
heh.. Kukaan tiedä? |
lurkki 17.12.2008 18:17:43 | |
---|
heh.. Kukaan tiedä? Tiedän just tämän verran: "Jos viritettäessä teho ei laske 30% enempää on viritys katsottava onnistuneeksi" "...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..." |
ejhfi 17.12.2008 19:19:24 (muokattu 17.12.2008 22:19:03) | |
---|
Mikkilokerossa on nyt pari hyvää mikrofonia ja yksi Rode Nt1a joka ei saa niin paljoa käyttöä muihin nähden. Olen netissä nähnyt kaikenlaisia modauksia kyseiselle mikille kuten putkijuttuja ja muita joten kiinnostaisi tietää mistä tällaisia palveluja kannattaa kysellä? Missä hintaluokassa modaukset yleensä kulkevat? Miksi modata? Läskitä nykyinen NT1A ja pistä kylkeen mahdollinen modauskustannus, niin saat sillä hintaa vaikka NTK:n. Toisaalta NT1A on siinä määrin ihan ok talous-/perusmikki, että maksaako vaivan sen kanssa kauheasti kikkailla. Mitä ominaisuutta sillä modauksella mahtanet hakea tuosta mikistä? En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
tmuikku 18.12.2008 14:39:39 | |
---|
Mikkilokerossa on nyt pari hyvää mikrofonia ja yksi Rode Nt1a joka ei saa niin paljoa käyttöä muihin nähden. Olen netissä nähnyt kaikenlaisia modauksia kyseiselle mikille kuten putkijuttuja ja muita joten kiinnostaisi tietää mistä tällaisia palveluja kannattaa kysellä? Missä hintaluokassa modaukset yleensä kulkevat? Kaikki tutut joilla kolvi pysyy hanskassa tuntuu uppoavan omiin projekteihin muutenkin joten en kehtaa edes ehdottaa heille. :) Meinasin myös tehdä pariin MXL 990 halpikseen "royer mod":in. Perinteisesti on vaan rahat niin vähissä etten ole saanut projektia käyntiin. Muuntajathan noihin eniten tuo hintaa. Ja kuten tossa jo mainittiin, niin yhteishinta per mikki nousee melko suureksi jolla saisi jo valmiiksi kelvollisen mikin kaupasta... Rakentelu vaan on hauskaa, siksi se on hyvä vaihtoehto minulle. Jos päädyt myös muunta(ji)a vaativaan proggikseen niin voisi virittää kimppatilauksen jos niissä on paljousalennus (Lundahl tai joku ebay diili). Tai voin rakentaa sun mikin samalla jos maksat omien osiesi lisäksi mun muuntajat :-) "Groove: Eli et loista millään tiluilla tai muullakaan tekniikalla, pidät homman hypnoottisen yksinkertaisena ja kuvittelet ohjailevasi rasvapakarasyndroomaisen mamman lantioita rytmikäden liikkeillä." -Coprobasso |
Riku Rotten 18.12.2008 15:22:13 | |
---|
Royer modi on vähän halvempi, kun tekee stereoparille yhteisen muuntajan. |
ITTAM 19.12.2008 06:10:39 | |
---|
Noi MXL tai muut kiinan mikit on jokseenkin erilaisia kuin toi Rode esim siinä, ettei siinä ( Rode ) käytetä ulostulomuuntajaa, eli... Toisekseen mulla on sellainen kuva että niitä on paha rukata kun ne on duunattu pintaliitostekniikalla eikä komponentti kerrallaan. ( Kai meni termit oikein? ) Ihan hyvä perusmikki, anna olla. Matti |
tmuikku 19.12.2008 11:10:57 | |
---|
Ei ole kyllä ulostulomuuntajaa MXL:ssä :D Ehkä Rodessakin on jotain pientä parantamisen varaa. Huonolaatuisia / väärän kokoisia kondensaattoreita luultavasti ja noin. Tossa royer modissahan heitetään sisukalut kuuseen ja pistetään putki tilalle, rakennetaan virtalähde jonne tulee myös ulostulomuuntaja. Nyt on englannin punta melkoisessa alamäessä euroon nähden ja Sowter:lta sais nyt muuntajat "halvalla". Täytyy tilata vuodenvaihteen jälkeen. Jos on muita kiinnostuneita niin PM. En vielä katsonut mitä sieltä postitus mahtaa maksaa.. Muutkin osat voisi löytyä briteistä, esim noi 5 napaiset liittimet. (vai tietääkö joku mistä noita saa kotosuomesta?) Jenkkilän Ebay:ssä näkyy olevan myös noita Raytheonin 6205 NOS putkia 4-20 kpl setteinä. Eli ainaskin 2 ylimääräistä löytyy minulta kohtapuoliin. Pitänee jatkaa aiheesta myöhemmin tuolla Elektroniikka palstalla. "Groove: Eli et loista millään tiluilla tai muullakaan tekniikalla, pidät homman hypnoottisen yksinkertaisena ja kuvittelet ohjailevasi rasvapakarasyndroomaisen mamman lantioita rytmikäden liikkeillä." -Coprobasso |
Riku Rotten 19.12.2008 12:23:51 | |
---|
Muut osat saa Suomesta paitti muuntajat ja putket. Paikkaa en enää muista, mistä tuli. |
ITTAM 23.12.2008 19:31:05 | |
---|
Ei ole kyllä ulostulomuuntajaa MXL:ssä :D MXL teettää aika montaa mallia, muuntajalla ja ilman ;-) Mä oon modannut vain putkimikkejä joten en sano tähän enempää Matti |