Aihe: Lähikenttämonitorit 700(-1000€) luokassa?
1 2
Antti1
20.06.2007 19:59:07
Vorot iskivät pajalle ja veivät rakkaiden kuulokkeiden lisäksi läjän epämääräistä pasnaa, joten vakuutussetä antoi rahnaa jonnin verran. Nyt näitä rahoja pitäisi sijoittaa mahdollisimman hyödykkäästi jos johonkin ja uusien monitorien aika on vihdoin koittanut.

Mulle on nyt budjetoitu alustavasti 700€ uusien kaiuttimien ostoa varten, en vain oo ihan varma mihin sijoittaisin. Päällimmäisenä ajatuksena on pyörinyt Genelec 8030, mutta siihen ei kaksin kappalein ihan killingit vielä riitä. Häviääkö 8020 paljon noille alapääntoistossa? Molempia olen kyllä kuullut, vaan en rinnakkain tai edes samassa tilassa, saatika samalla materiaalilla.

Mites sitten noi muut pöntöt samassa hintaluokassa, onko niistä mihinkään? Oon miettinyt tuota miksailun vertailukelpoisuuttakin, sikäli Genelec tuntuisi aika helpolta ja varmalta ratkaisulta. Sitä löytyy kuitenkin jotakuinkin joka nurkasta.

Jos jollain on vaikka heittää linkkivinkkiä käytettyihin Geneihin, niin otan sen ilomielin vastaan.
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
Torniojaws
20.06.2007 20:27:15 (muokattu 20.06.2007 20:29:11)

Miten olisi KRK:t, jos Genelec on liian turvallinen valinta? :) V6 Mk. II -parilla on hintaa sen 1000 e Thomannilla:

http://www.thomann.de/fi/krk_v6_mkii.htm

Tai V4 Mk II siihen kisakireään 666 euron parihintaan:

http://www.thomann.de/fi/krk_v4_mkii.htm
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Antti1
20.06.2007 20:41:37 (muokattu 20.06.2007 20:42:08)
Miten olisi KRK:t, jos Genelec on liian turvallinen valinta? :)

Jaa'a, oon aina karttanu noita vähän, ku ne on niin gayn näköset. Sori, kaikki ko. vähemmistön edustajat...

En vaan tiiä, kun noi tosiaankin olis vähän tollaset villit kortit. Ei noita oikein missään pääse koeajamaankaan. Ei sitten tiedä miten noi mun korvaan passaa.

EDIT: Olipa kielteisiä lauseita: en, ei, ei... :)
hape
20.06.2007 20:52:49

Mites ois Dynaudio BM5A http://www.dynaudioacoustics.com/Default.asp?Id=3680

Saa St.Paulsilta alle tonnilla pari. Mä ainaki tykkään, tosin noista 8000-sarjan Geneistä mulla ei ole kokemusta.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
Antti1
20.06.2007 21:13:53 (muokattu 20.06.2007 21:16:23)
Dynkyt on kanssa ollu mielessä, mutta ne on siellä kipurajan yläpäässä, eli vaihtoehtoista ratkaisua haetaan mieluusti.

Yhtenä vaihtoehtona on ollu Mackien HR-sarjalaiset. Kutoset mahtuu helpommin budjettiin, ne isommat menee sitten jo taas tuonne tonniin.

EDIT: Tää on kyllä sikäli älytön puheenaihe, kun me ollaan ruodittu tämä jo kertaalleen ainakin läpi mun osalta. Lähinnä kaipailisinkin vertailua noiden Genelecien välillä ja kenties noi Dynkyt voi ottaa mukaan myös, ne kun on varsin laadukkaat toistimet.
loosah
20.06.2007 21:49:15 (muokattu 20.06.2007 21:52:34)
Yamamahajahanjan HS-80M:t saavat ääneni, eivätkä edes maksa noin paljon.

Jos elämässä pitäisi valita kaksi asiaa, valitsisin perheen, terveyden ja jamahan hs-80:t.

Voi gaash, ku väsyttää....

editeeraan vähän: Vertailuna noille kuuntelussani ovat vaihtoehtoina genen 1030:t ja 8040:t. Jamahaan voi luottaa, oli kyseessä sitten moottoripyörä, veneen perämoottori, kitara tai monitori.
GIGO
sami_sumea
20.06.2007 22:17:37 (muokattu 20.06.2007 22:18:38)

Mites ois Dynaudio BM5A http://www.dynaudioacoustics.com/Default.asp?Id=3680

Saa St.Paulsilta alle tonnilla pari. Mä ainaki tykkään, tosin noista 8000-sarjan Geneistä mulla ei ole kokemusta.

Meillä on studiolla Dynkyn BM6a:t ja Genelecin 8030 + sub ja 8020:t..

Noista ite ostaisin tolla budjetilla miksauskäyttöön 8020:t joihin hommaisin asap rahatilanteen salliessa subbarin. Jos subia ei ole tarkoitus hankkia, niin sit 8030:t (jotka ovat ehkä soundiltaan aavistuksen verran 8020:aa kireämmät mutta toistavat huomattavasti alemmas).

8020:t soundaa mun mielestä neutraaleimmalta noista, Dynkyissä taas on aivan helevetin leveä stereokuva ja niillä miksaaminen on todella vaikeaa koska kaikki kuulostaa hyvältä.. Toisaalta niihinkin varmaan tottuisi jos enemmän duunailisi.

...
"Yläpäiden kompressointi tuo mieleen Ruandan kansanmurhan ja botneosastollakin ollaan yleislakossa: laatusubbarini (Tannoy) ei löydä kappaleesta alle kymmenen hertsin taajuuksia, vaikka laskin kuunteluhuoneeni lämpötilan -18C-asteeseen."
loosah
20.06.2007 22:40:06
Noista ite ostaisin tolla budjetilla miksauskäyttöön 8020:t joihin hommaisin asap rahatilanteen salliessa subbarin.

Pistä pikaviestiä, jos haluat genen subbarin sopuhintaan = ). Sitä tuli käytettyä ehkä muutama päivä... Leffakäytössä ja 5.1-kuuntelussa käyttökelpoinen, mutta musamiksauksissa se ei oikein löytänyt paikkaansa.

Mikaelilla oli hyvän kuuloinen set-up subbarilla. Kerro ja osallistu hra michael knight!
GIGO
ejhfi
21.06.2007 07:30:47

Noista ite ostaisin tolla budjetilla miksauskäyttöön 8020:t joihin hommaisin asap rahatilanteen salliessa subbarin. Jos subia ei ole tarkoitus hankkia, niin sit 8030:t (jotka ovat ehkä soundiltaan aavistuksen verran 8020:aa kireämmät mutta toistavat huomattavasti alemmas).

Kuinkas muuten tähän vertailuu jos vielä laittaisi Genen 8040:t, jotka ovat kieltämättä jo hieman tyyriinpää kalustoa, mutta pärjäisikö näillä jo ilman subbaria ja onko kokemusta paljonko äänimaailma eroaa noihin pienempiin versioihin nähden?
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Daunt
21.06.2007 08:25:44 (muokattu 21.06.2007 08:26:32)
Kuinkas muuten tähän vertailuu jos vielä laittaisi Genen 8040:t, jotka ovat kieltämättä jo hieman tyyriinpää kalustoa, mutta pärjäisikö näillä jo ilman subbaria ja onko kokemusta paljonko äänimaailma eroaa noihin pienempiin versioihin nähden?

Rokkihommissa noilla pärjää hienosti ilman subbaria. Tein aikoinaan 8030/8040-vertailun ja mielestäni 8040:ssa oli myös parempi keskielueen toisto. Jotenkin tuntui silloin siltä, että 8030:n alapään toisto ei olisi pidemmän päälle riittänyt. Ostin 8040:t ja hyvin olen pärjännyt ilman subbaria jo pari vuotta.
mhelin
21.06.2007 12:56:26
Isoja, alas toistavia monitoreita ei mun mielestä kannata edes harkita ellei paikan akustiikka ole tosi hyvä. Heijastukset nimittäin helposti syövät sen bassotoiston kuitenkin, tai tekevät yksinuottiseksi (riippuen sijoituksesta). Pienillä kaiuttimilla ja subbareilla saadaan käytännössä parempi ja tasaisempi toisto, sitä paitsi lähikentässä toisto on sitä parempi mitä pistemäisempi on säteilijä (eli pienempi kaiutin, diskantti ja bassoelementit lähempänä toisiaan).
axelsson
21.06.2007 13:08:34

8020:t soundaa mun mielestä neutraaleimmalta noista, Dynkyissä taas on aivan helevetin leveä stereokuva ja niillä miksaaminen on todella vaikeaa koska kaikki kuulostaa hyvältä.. Toisaalta niihinkin varmaan tottuisi jos enemmän duunailisi.

...

Mä oon kanssa parin pikaisen kuuntelukerran perusteella Dynkyistä samaa mieltä. Heti tuli hifikaiutin- toisto mieleen kun niitä kuunteli. Niitä vaan hehkutetaan niin saatanasti ympäriinsä, ettei ole uskaltanu mielipidettään juuri ilmaista :)
Riku Rotten
21.06.2007 13:12:15
Liputan 8040 puolesta. Ja meneehän niiden kappalehinta tuohon annettuun haarukkaan. (hymiö)

Pari vuotta sitten kävin musakaupassa koekuunteleen monitoreja, tarkoitus oli ostaa max 500/pari hintaiset pömpelit. Korvat kuitenkin käski ostaa 8040 ja niin meni pankkitili sileeks....
Mikael
21.06.2007 13:29:29

Meillä ovat toimineet 8020A+7050B tosi mainiosti.
Inhimillisyys on hyve.
Kukkis 77
21.06.2007 17:00:09

Mulla on himakäytössä nuo 8020:set. Ei voi moittia kyllä. Erittäinkin hintansa väärti.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
koponen
21.06.2007 22:05:14 (muokattu 21.06.2007 22:06:09)
Liputan 8040 puolesta. Ja meneehän niiden hinta tuohon annettuun haarukkaan. (hymiö)

Kompit tälle. 8040 on mallisarjan onnistunen toistin. Mielummin 2x 8040, kuin 2x8020+7050B. Hinta aikalailla sama.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Antti1
22.06.2007 09:07:57
Kah, homma kuitenkin ratkaistu aika yllättävällä käänteellä. Sain asiallisen tarjouksen lähestulkoon uusista Dynkyistä ja kannan ne vielä tänään kotiin ihmeteltäväksi. Jos ei homma miellytä, niin nämä saa varmasti kuitenkin tähän samaan hintaan myytyä.

Mikäli vaihto tulee ajankohtaiseksi, niin varmaan se on sitten tuota 8040-mallia jo seuraavaksi. Siihen ei kuitenkaan ole nyt mitään mahdollisuuksia.

Kiitoksia kaikille omien laitteiden kehumisesta, jatkakaa rauhassa. :)
sami_sumea
22.06.2007 09:55:49

Kah, homma kuitenkin ratkaistu aika yllättävällä käänteellä. Sain asiallisen tarjouksen lähestulkoon uusista Dynkyistä ja kannan ne vielä tänään kotiin ihmeteltäväksi. Jos ei homma miellytä, niin nämä saa varmasti kuitenkin tähän samaan hintaan myytyä.

Juu. Pistä niiden Dynkkyjen viereen vaan jotkut "normaalit" kaiuttimet niin kyllä niillä(kin) miksaa.. Pysyy vaan tuo todellisuudentaju hanskassa paremmin :)

...
"Yläpäiden kompressointi tuo mieleen Ruandan kansanmurhan ja botneosastollakin ollaan yleislakossa: laatusubbarini (Tannoy) ei löydä kappaleesta alle kymmenen hertsin taajuuksia, vaikka laskin kuunteluhuoneeni lämpötilan -18C-asteeseen."
Antti1
22.06.2007 10:23:03
Jepjep, onhan mulla sitten vielä nämä Tascamin VL-X5:t, joihin pystyy vertailemaan hifipömpeleiden lisäksi. Kai näillä nyt alkuun taas päästään, on ne varmasti tarkoitukseensa kuitenkin paremmat, kuin tähän asti käytössä olleet vanhat hifikajarit.
eetuss
25.06.2007 13:23:30

Jepjep, onhan mulla sitten vielä nämä Tascamin VL-X5:t, joihin pystyy vertailemaan hifipömpeleiden lisäksi. Kai näillä nyt alkuun taas päästään, on ne varmasti tarkoitukseensa kuitenkin paremmat, kuin tähän asti käytössä olleet vanhat hifikajarit.

Mites sitten nuo kotimaiset profelin kaiuttimet? http://www.profel.fi/ps80.html Taitaa kappalehinta olla siinä 1000€ paikkeilla.

Onko muuten kukaan kuullut näitä: http://www.thomann.de/fi/the_box_nf5029pro_aktiv_nahfeldmonitor.htm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)