eki71 15.01.2009 19:29:47 | |
---|
Kommenttia kaipaisin tästä sounditestistä. Tuossa on päällekkäin kaksi kitararaitaa ja yksi bassoraita. Basso on soitettu kitaralla ja se on pudotettu ohjelmallisesti oktaavia alemmas. http://d4.myfreefilehosting.com/d2/soundia.mp3 |
Antti1 15.01.2009 19:38:10 | |
---|
Mitäpä tuosta sanois... Kamalan sotkuinen soundi, noinniinku yleisestiottaen. Kitarassa säröä on kovin paljon ja rankkuus katoaa sen takia. Sit tuo "basso"... Yritä saada jostain oikea basso lainaan, niin alkaa varmaan tulemaan jotain järkeä siihenkin. Nyt se on aika epämääräisen kuuloinen mölinä. Rumpujen balanssi on myös aivan mäessä, basari ja virppa kyllä kuuluu. Tosin eipä siinä juuri mitään tapahdukaan, mutta vois toi haikkakin vähän kihistellä jostain välistä. Mun mielestä tästä tulee kuitenkin kaikki oleellinen ilmi, jos itselleen demoilee. Jos jonkun muunkin pitäis jaksaa kuunnella tätä, niin ehkä jonkun puhelinefektin ja kovan särön läpi menis taiteellisena näkemyksenä. :) Noinniinku muutoin kannattaa vielä panostaa niihin perusasioihin hiukan. Lähtösoundeihin meinaan. |
eki71 15.01.2009 19:46:00 | |
---|
No se oli rehellinen kommentti. Rummut tulee yhtenä raitana Zoomista. Ihan omaan ja kaveripiirin tarkoitukseenhan nämä vain, mutta olisihan se siihenkin ihan kiva saada edes jotain aikaiseksi ;) |
Antti1 15.01.2009 19:53:34 | |
---|
No se oli rehellinen kommentti. Rummut tulee yhtenä raitana Zoomista. Ihan omaan ja kaveripiirin tarkoitukseenhan nämä vain, mutta olisihan se siihenkin ihan kiva saada edes jotain aikaiseksi ;) Kokeiles tipauttaa kitaroista tota särön määrää ja saada soundi jotenkin lähemmäksi, siis jo äänitystilanteessa. Onko toi kuitenkin mikillä vahvarista äänitetty? Rummuille ei varmaan oo paljoa tehtävissä, mutta bassoon kaipais sitä bassokitaran tuomaa selkeyttä. Tommonen koneellinen tipauttelu tekee siitä vähän ihmeellisen kuuloisen. |
eki71 15.01.2009 20:02:07 | |
---|
Tuo on soitettu Zoomin läpi koneelle suoraan. Ja itse asiassa juuri tuossa harjoituksessani tuleekin näköjään kolmaskin kitara mukaan 5 sekkunnin kohdalla eli siinä vaiheessa särön määrä lisääntyy vielä. Kolmannessa kitraraidassa käytetty Metal muffia särölaitteena. Kahdessa muussa Zoomista saatua säröä. Pitää kokasta pienemmällä säröllä. Tosin tunnetusti tuo Zoom taitaa tuottaa aina liikaa säröä ;) Oikeella bassolla toki paranisi. Onkoha jollakin vihjeitä että miten noita koneellisia rumpuja ylipäätänsä vois parantaa studiokikoin edes jonkin verran? Ja olisiko ehdottaa jotain ilmaista rumpukonesoftaa. |
Antti1 15.01.2009 20:28:54 | |
---|
Mitä sekvensserisoftaa sä käytät koneella? |
eki71 15.01.2009 20:58:37 | |
---|
En ole perehtynyt sekvenssiasioihin. Kevyttä studiotyöskentelyä olen tuohon näytteeseen tehnyt Cubase LE:ssä. Pääasiassa vain raitojen äänenvoimakkuuden tasapainostus, pienet eq-säädöt ja ripaus kaikua. |
Antti1 15.01.2009 21:07:36 | |
---|
Mahtaakos le:ssä olla jonkinlaista rumpusoftaa mukana? Mulla ei oo mitään käryä, isommissa Cubaseissa ainakin mielestäni on. Mä en nyt noista ilmaisista rumpusysteemeistä niin kamalasti tiedä, mutta esimerkiksi Leaf Drums on ihan kelvollinen. Sitä ei vaan saa toimimaan plugarina softan sisällä, täytyy tehdä rumpuraidat omalla softalla ja importata raitana sisään. |
eki71 15.01.2009 22:42:43 | |
---|
Ei ole rumpusoftaa tuossa cubasessa, joten pitäisi hommata jostain muualta. |
Hannu H. 16.01.2009 00:30:15 | |
---|
Ei ole rumpusoftaa tuossa cubasessa, joten pitäisi hommata jostain muualta. Alkuun pääsee vaikka tuolla addictive drumsin demolla. http://xlnaudio.com/ Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |