Aihe: Cubase 5
1
Ze Kink
14.01.2009 15:15:47 (muokattu 14.01.2009 15:16:40)
"Steinberg (steinberg.net) has upgraded its flagship DAWs Cubase and Cubase Studio to version 5 (Mac/Win; Cubase 5, $599, Cubase Studio 5, $399 (both MSRP)). The emphasis this time around is on beat-creation tools and pitch editing for vocals. New rhythm-oriented tools include the LoopMash and Groove Agent One VST instrument plug-ins and Beat Designer for perfect groove alignment. On the vocal side, VariAudio lets you edit pitch directly in the Sample Editor, whereas the VST plug-in PitchCorrect incorporates Yamaha Pitch Fix technology to correct intonation on the fly. The convolution reverb REVerence rounds out the new plug-in offerings. You'll find myriad under-the-hood and user-interface enhancements, including an improved MediaBay, advanced batch export, and full Windows Vista 64-bit support."

http://www.kohanjong.com/cubase5_1.jpg

Sellaista puskivat sitten ulos. Mukana tulevat työkalut vaikuttavat kyllä aika hyvältä.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular | Jobspeak
samic
14.01.2009 16:09:43

mahtavuutta!
axelsson
14.01.2009 16:31:05
Liian hyvää ollakseen totta. Vähintään täytyy varautua puolen vuoden bugihelvettiin niinko kävi viimeks. Mutta, pakkopäivitys, huippujuttuja nuo uudet herkut.
Werihukka
14.01.2009 18:52:27

Pitikin mennä justiisa tuo nelonen hankkimaan.. No, ehkä sillä mennään vielä vähän aikaa ja päivitellään sitten joskus.
Mikäpäs siinä riippuessa Hiidenkurkihirsipuussa Wolfhorde@mikseri.net
Timo JM
14.01.2009 19:39:36

Vähintään täytyy varautua puolen vuoden bugihelvettiin niinko kävi viimeks. Mutta, pakkopäivitys, huippujuttuja nuo uudet herkut.

Joo, ja samalla saa varmaan päivittää tietsikankin kun uusi versio vaatii taas pirusti lisää tehoja...
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
sami_sumea
15.01.2009 15:26:18

Joo, ja samalla saa varmaan päivittää tietsikankin kun uusi versio vaatii taas pirusti lisää tehoja...

Itse asiassa nelonen tuntuu pyörivän jotenkin smoothimmin mun koneella ku kolmonen?

...
http://www.adamantiumstudios.com
axelsson
15.01.2009 16:34:05
Itse asiassa nelonen tuntuu pyörivän jotenkin smoothimmin mun koneella ku kolmonen?

...

Ei pitäis olla eroa, paitsi jos käytät VST 3- plugareita jotka osaa "sammuttaa" itsensä kun eivät ole käytössä.
sami_sumea
15.01.2009 17:21:16

Ei pitäis olla eroa, paitsi jos käytät VST 3- plugareita jotka osaa "sammuttaa" itsensä kun eivät ole käytössä.

Omituista tossa on se, että näytön piirto tuntuu jotenkin nopeammalta ku kolmosessa.. Audiopuolella en oo juuri eroa huomannut.

Ihmettelen vaan :-)

...
axelsson
15.01.2009 18:13:34
Omituista tossa on se, että näytön piirto tuntuu jotenkin nopeammalta ku kolmosessa.. Audiopuolella en oo juuri eroa huomannut.

Ihmettelen vaan :-)

...

Juu sen piirto-ongelman korjasivat jossain nelosen päivityksessä. Sehän jo SX1:ssä karmeen kankeeta.
Timo JM
15.01.2009 18:49:24

Monet on kyllä sanoneet päinvastaista. Sulla taitaa olla kunnon vauhtikone?
sami_sumea
15.01.2009 19:08:49

Monet on kyllä sanoneet päinvastaista. Sulla taitaa olla kunnon vauhtikone?

No eip, mulla on 2.16ghz dualcore-kone, läppäri vielä..

...
Timo JM
15.01.2009 19:21:12

No eip, mulla on 2.16ghz dualcore-kone, läppäri vielä.

Minkä kokoisia juttuja teet ja pyöritätkö paljon plugareita?
samic
15.01.2009 19:26:45

No eip, mulla on 2.16ghz dualcore-kone, läppäri vielä..

...

vastaavalla myllyllä pyörittelin 120 raitaa plugareineen...c4 sillä ekalla versiolla.
nykymyllyllä en saa tehoja menemään yli puolenvälin.
axelsson
15.01.2009 21:04:50
vastaavalla myllyllä pyörittelin 120 raitaa plugareineen...c4 sillä ekalla versiolla.
nykymyllyllä en saa tehoja menemään yli puolenvälin.

Juu ei oo kyllä ikinä ollu näin riemukasta kuin nykyisillä myllyillä audiohommat. Voi keskittyä suurinpiirtein olennaiseen. Ei oo dual-core aikakaudella tarvinu kertaaka odotella mitään freezejä tai muuta ja plukarit voi valkata sen mukaan mikä kuulostaa kivalta eikä sen, jotta mikä vie vähiten CPU-aikaa. Ja hyvin voi hoitaa "masterointi"touhut master-inserteissä siinä samalla.
sami_sumea
15.01.2009 23:42:55

Minkä kokoisia juttuja teet ja pyöritätkö paljon plugareita?

En oo mitään megaprojektia tolla nelosella vielä kokeillut pyörittää.. Kolmosella isoimmissa proggiksissa on on ollut sellaista 100-150 raitaa plugareineen (tosin osa Powercoresta). Kovalevy hyytyi tossa läppärissä ennenkuin teho loppui.

...
Sinap
17.01.2009 19:49:15
Kyl se tänä päivänä on juu tuo kovalevy joka kyykkää ekana.
Tuubista irtoaa vielä...kun vaan vähän rutistaa.
mhelin
18.01.2009 22:34:51 (muokattu 18.01.2009 23:05:39)
Jotain videontynkää ovat laittaneet jo tuonne:
http://www.steinberg.net/

Tukee nyt epävireisiä laulajia (variaudio, ei mikään plugari vaan graafinen työkalu integroituna sample editoriin, toki sisältää kvantisoinninkin, ja toimii MIDI:n kanssakin, käsittääkseni voi ohjata esim. laululla MIDI-synaa, pitchcorrect on taas Autotunen tapainen plugari) ja rytmitajuttomia rumpaleita (beatdesigner). Näyttää muutenkin olevan enemmänkin konemuusikoille kuin studiohemmoille tarkoitettu version. Konvoluutiokaiku (reverence) toki vaikuttaa kiinnostavalta, kun se vielä tukisi näytönohjaimien grafiikkakiihdytysrautaa niin olisi tosi hieno. VST expression tuo artikulointieditorin suoraan nuotistoon MIDI-datalle tai omalle lanelle (fff, ppp etc. merkinnät yms.). Mediabay on tehty uusiksi.

Hauskointa (tai kamalinta) tässä on että päivityksen hinta on 199 EUR sekä SX3 että Cubase 4 -käyttäjille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)