juikka111 08.01.2009 23:49:22 | |
---|
Ei sovi unohtaa, että musiikki avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä. |
Jaava 09.01.2009 00:29:39 (muokattu 09.01.2009 00:36:50) | |
---|
Mihin signaaliin sulla se efekti tulee. Eli mistä se pitäisi saada pois? Ei katos perhana.. En mäkään saa sitä millään pois tuolta fx:llä merkitystä auxista. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
juikka111 09.01.2009 00:33:24 | |
---|
Tulee joka kanavaan. Ei sovi unohtaa, että musiikki avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä. |
Jaava 09.01.2009 00:37:26 (muokattu 09.01.2009 00:40:09) | |
---|
Tulee joka kanavaan. Jos se tulee joka kanavaan, vaikka auxit on kiinni, se laite on rikki. Mä en keksinyt tapaa saada sitä pois fx:llä merkitystä auxista. Ilmeisesti se aux on tarkoitettu käytettäväksi vain sisäisen efektiprosessorin kanssa. E: eli tossa laitteessa ilmeisesti aux3. Kato, että kaikki sen sendit ja returnit on kiinni. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Antti1 09.01.2009 00:37:55 | |
---|
Käännä sieltä oikeasta yläkulmasta kaikki sendit ja returnit kiinni efekteiltä. |
juikka111 09.01.2009 00:52:01 | |
---|
Pittääpä koitella huomenna sulkea ne kaikki returnit ja sendit. Meinas mennä hermot ko ei saanu efektejä pois. Ei sovi unohtaa, että musiikki avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä. |
Antti1 09.01.2009 00:54:04 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta: teetkö sä studioduunia Behringerin tiskin kanssa? Miten toimii sellasessa puuhassa? |
Pop Corn 09.01.2009 01:10:49 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta: teetkö sä studioduunia Behringerin tiskin kanssa? Miten toimii sellasessa puuhassa? hmmm.. eikä taida olla ainut kotistudiopuolella joka behkua käyttää ;) Manuaalissa lukee muuten myös: "FX FOOTSW Jalkakytkinholkkiin liität normaalin jalkapainikkeen, jolla voit kytkeä efektiprosessorin päälle ja pois päältä. Mikäli efektiprosessori on kytketty jalkapainikkeella hiljaiseksi, näytetään tämä näytön alaosassa olevalla valopisteellä" ...kai luulis että sen saa hiljaseks ilman footswitchiäkin, mut emmä tiedä en oo käyttäny tota efektimallia itse. . |
Antti1 09.01.2009 01:25:27 | |
---|
hmmm.. eikä taida olla ainut kotistudiopuolella joka behkua käyttää ;) Ei taida olla ei. On mullakin niitä ADA-pätkiä ollu pari ja sit tuon kaltainen tiski, joskin tiski oli vaan treenikäytössä bändillä muutaman viikon. Lähti aika hätäseen myyntiin. :) |
Risk 09.01.2009 01:27:37 | |
---|
Ei taida olla ei. On mullakin niitä ADA-pätkiä ollu pari ja sit tuon kaltainen tiski, joskin tiski oli vaan treenikäytössä bändillä muutaman viikon. Lähti aika hätäseen myyntiin. :) Nii-in. Mitä kalliimmat laitteet, sitä parempi musiikki. ...And that, my liege, is how we know the Earth to be banana shaped. |
Diablero 09.01.2009 02:00:13 | |
---|
Nii-in. Mitä kalliimmat laitteet, sitä parempi musiikki. Juujuu, meidänkin yhtye olis varmaan jo vaikka kuinka suosittu, mutta on niin halvat kamat, että jopa sävellykset on kehnoja |
Antti1 09.01.2009 02:19:53 | |
---|
Nii-in. Mitä kalliimmat laitteet, sitä parempi musiikki. Ei ne siitä ainakaan huonompaa tee... Tää nyt haisee taas tämmöseltä B:n puolustuslauseelta. Onko joku väittänyt huonoksi, että tarvii alkaa vastalauseita heittelemään? |
MCT 09.01.2009 07:08:30 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta: teetkö sä studioduunia Behringerin tiskin kanssa? Miten toimii sellasessa puuhassa? Mulla on käytössä kaksi kappaletta Behringer Eurorack MX3242X kytkettynä toisiinsa (laajennusportilla). Ihan hyvin ainakin nuo pöydät toimii studiossa. Mutta jos ylimääräistä rahaa löytyis jostain, ostaisin minäkin luultavasti Mackien tai A&Hn. |
ejhfi 09.01.2009 07:54:10 (muokattu 09.01.2009 09:13:20) | |
---|
Onko AUX rakennettu siten, että siihen voi kyrkeä jonkin ulkopuolisen muljuttimen, jolloin se katkaisee signaalin tiskin omasta efektiprosusta? Siinä tapauksessa yksinkertaisin tapa rikkinäisen kapistuksen ollessa kyseessä kannattaa kanava loopittaa piuhalla efektittömäksi. Miksei behku voisi toimia inlinemikserinä siinä kuin muutkin pöydät? Edit: Mulla on käytössä kaksi kappaletta Behringer Eurorack MX3242X kytkettynä toisiinsa (laajennusportilla). Kuinka muuten tuo laajennusportti toimii noin niin kuin käytännössä? Summaukset taitaa tulla kuitenkin vain neljään ryhmään, vaikka itse kanavat saakin rinnan kytkemällä tuplattua? Ideahan tässä laajennetussa systeemissä taitaa olla, että toinen pöydistä toimii masterina ja toinen slavena, eikö? En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Leikari 09.01.2009 09:14:03 | |
---|
Onko AUX rakennettu siten, että siihen voi kyrkeä jonkin ulkopuolisen muljuttimen, jolloin se katkaisee signaalin tiskin omasta efektiprosusta? Siinä tapauksessa yksinkertaisin tapa rikkinäisen kapistuksen ollessa kyseessä kannattaa kanava loopittaa piuhalla efektittömäksi. Miksei behku voisi toimia inlinemikserinä siinä kuin muutkin pöydät? kannattaa tsekata mikserin manuali ko. asian osalta - löytyy tuolta http://www.behringer.com/EN/Products/UB2442FX.aspx - - - minulla on vähän vanhempi malli - ilman efektilaitetta - kotistudiokäytössä (harrastus). Käytännössä syntikat yms. line-in -kytkettyinä - mikrofoneja käytän satunnaisesti ja silloin ei hifistelystä ole kyse. Olen testannut kanavien + muut linjasisäänmenot vs. suora signaali, enkä siltä osin ole äänenlaadussa ongelmia havainnut. Ainoa ongelma on yhdessä monokanavassa, jossa on ilmeisesti osittain kylmä juotos - signaali kuuluu vaisuna kunnes kone lämpenee. En ole jaksanut avata ja etsiä mistä kiikastaa - ja onko kyse jostain pintaliitoskomponenttiongelmasta, jonka suhteen olen kyllä kädetön. ostin aikanaan Thomannilta loppuerän poistohintaan alle kahdensadan euron ja on minulle ollut hintansa arvoinen. Demoiluun yms. puuhasteluun ko. merkki on uskoakseni käypäisempi kuin muut halpikset (... mitä havaintoja on kuullut Phoniceista ja Altoista...). helposti tämmöinen menee tähän ikuiseen "Behringerit on paskoja" -keskusteluun, johon state-of-the-art -laitteilla toimivien proiden ei kannata tulla kuittailemaan - toiset ajaa Ladalla ja toiset Mersulla ja syynsä kullakin. |
juikka111 09.01.2009 16:06:28 (muokattu 09.01.2009 16:09:05) | |
---|
hmmm.. eikä taida olla ainut kotistudiopuolella joka behkua käyttää ;) Manuaalissa lukee muuten myös: "FX FOOTSW Jalkakytkinholkkiin liität normaalin jalkapainikkeen, jolla voit kytkeä efektiprosessorin päälle ja pois päältä. Mikäli efektiprosessori on kytketty jalkapainikkeella hiljaiseksi, näytetään tämä näytön alaosassa olevalla valopisteellä" ...kai luulis että sen saa hiljaseks ilman footswitchiäkin, mut emmä tiedä en oo käyttäny tota efektimallia itse. Harmi ko ei ole footswitchiä, niin ei voi koittaa tuota. Tuo Behringerihän ei ole minun kampe vaan meidän seurakunnan. Laite tuli Saksanmaalta toissapäivänä ja nyt pitäis alkaa säätelemään sitä. Vaikka Mersulla ajelenki, niin ei silti aivan state of the art laitteisiin varaa olekkaan. :D Ei sovi unohtaa, että musiikki avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä. |
juikka111 10.01.2009 00:15:55 (muokattu 10.01.2009 00:17:29) | |
---|
No nyt on ongelma ratkennut ja käsitin jopa sen idean niissä efekteissä. Noissa FX potikoissa se onkin vasta nollilla siinä miinus äärettömässä, eikä nollan kohdalla. Käyttöohje noissa on aivan surkea. Ei mitään tietoa säätämisestä. Kuitenkin aika amatöörimäinen moka, mutta aika uusi olen vielä mikserien kanssa, joten toivottavasti saan anteeksi tällä kertaa. :) Ei sovi unohtaa, että musiikki avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä. |
esyk 10.01.2009 03:55:00 | |
---|
Noissa FX potikoissa se onkin vasta nollilla siinä miinus äärettömässä, eikä nollan kohdalla. Hmmm. Jos syöttötaso olisi potikan nollan kohdalla katkaistu, niin mitä sitten miinusmerkkisillä arvoilla tapahtuisi? Ääntä imettäisi sisään eikä syötettäisi ulos? Eipä sitä manuaaleissa yleensä ihan perusasioita keskitytä käymään läpi, kun tuon tason jutuista oletetaan jo käyttäjän olevan itse selvillä. Mutta oppia ikä kaikki. |
kivi 10.01.2009 07:37:05 | |
---|
No nyt on ongelma ratkennut ja käsitin jopa sen idean niissä efekteissä. Noissa FX potikoissa se onkin vasta nollilla siinä miinus äärettömässä, eikä nollan kohdalla. Käyttöohje noissa on aivan surkea. jos katsot sitä (tai mitä tahansa) mikseriä tarkemmin, niin huomaat että se "nolla" on kaikissa muissakin säätimissä siellä kohdassa missä laite on 4/5 täysillä. Audiossa nolla desibeliä tarkoittaa sitä volyymia, jolla laitteen omakohina on pienimmillään ja signaalin hyötysuhde siis paras. |