Werihukka 05.01.2009 19:04:06 | |
---|
Kyllä, käytin hakua, luin kaikki mahdolliset artikkelit netistä ja focusriten sivuilta, mutta: Löytyykö täältä kyseisen laitteen (Liquid Mix) omistajia? Haluaisin kuulla kommentteja laitteeseen perehtyneiltä. Epäilyttää oma tarve niin suurelle määrälle erilaisia kompressori- ja EQ-mallinnoksia. Lisäksi hankinnassa on miksaus- ja masterointi kokoonpanoon mm. aimoläjä Voxengon ja Nomad Factoryn vst-plugineja, jotka olen demojen ja vertailun perusteella loistaviksi todennut. DAW:ina Cubase Studio 4, käyttöjärjestelmä XP x64. Otan ehdotuksia ja vaihtoehtoja vastaan myös. |
Cornflake 05.01.2009 20:05:53 | |
---|
Mä käytän Liquid Mixiä ja softana Cubase 4, jos sillä nyt on merkitystä. LM on kyllä ihan oiva työkalu. Saa vähän eri kuuloisia vermeitä peliin. Jos jotain yleisesti omista kokemuksista, niin: Kompuroista tulee käytettyä ylivoimaisesti eniten Leveller / US Classic tube 3:sta, eli LA-2A:han pohjautuvaa värkkiä. Samoin dbx 160s (Big Blue a ja b), Millennia STT-1 (New Age 2E ja A), Fairchild 670 (US Vintage tube 1) ja Manley Slam (US modern fet 1) ovat olleet paljon käytössä. Muitakin toki, mutta jotenkin noi on löytäneet nopeiten paikkansa. Toisaalta taas jotenkin en tota SSL:n Mix buss / Brit Classic Buss -vermestä ole oppinut intoilemaan mihinkään, vaikka sitä näkee kehuttavankin. Edes sinne bussiin:-) EQ-puolella eniten käytössä on Pultec EQP1 (US 60's tube 1 EQ), SSL E (Brit modern desk 4 EQ) ja APIn EQ:t (Trany). Noita EQ:ta tulee käytettyä enempi yleiseen soundin muokkaukseen, nimenomaan jos tarttee buustailla. Jotenkin sellaiseen tarkkuustyöhön noiden kanssa en ole päässyt sisään. Samoin HPF:t on jotenkin kaikki sellaisia, että niitä en ole tän kanssa oppinut käyttämään. Tulee myös käytettyä sitä kikkaa että saa samaan EQ palikkaan iskettyä osia useammista palikoista. Alapäälle oma ja yläpäälle joku muu, esim. Noi kompurat taasen on mun mieleen ihan passeleita ja pääsääntöisesti kun jotain kompressoin, haen sen LM:stä. Mutta totta on, että tässä värkissä on jo runsauden pulaa, eli ei noita kaikkia tule ikinä kunnolla tyypattua. Vähempikin valinnanvaraa olisi riittänyt. Toisaalta on hyvä että tossa on nippu oikeasti eri kuuloisia kompuroita. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
Werihukka 05.01.2009 20:24:56 | |
---|
Kompuroista tulee käytettyä ylivoimaisesti eniten Leveller / US Classic tube 3:sta, eli LA-2A:han pohjautuvaa värkkiä. Samoin dbx 160s (Big Blue a ja b), Millennia STT-1 (New Age 2E ja A), Fairchild 670 (US Vintage tube 1) ja Manley Slam (US modern fet 1) ovat olleet paljon käytössä. Muitakin toki, mutta jotenkin noi on löytäneet nopeiten paikkansa. Toisaalta taas jotenkin en tota SSL:n Mix buss / Brit Classic Buss -vermestä ole oppinut intoilemaan mihinkään, vaikka sitä näkee kehuttavankin. Edes sinne bussiin:-) EQ-puolella eniten käytössä on Pultec EQP1 (US 60's tube 1 EQ), SSL E (Brit modern desk 4 EQ) ja APIn EQ:t (Trany). Noita EQ:ta tulee käytettyä enempi yleiseen soundin muokkaukseen, nimenomaan jos tarttee buustailla. Jotenkin sellaiseen tarkkuustyöhön noiden kanssa en ole päässyt sisään. Samoin HPF:t on jotenkin kaikki sellaisia, että niitä en ole tän kanssa oppinut käyttämään. Jeps, kiitokset. Siinä tulikin jo paljon asiaa. Juurikin tähän käyttöön ite mietin kanssa noita EQ:ita ja vaikkei kaikille mallinnoksille tulisikaan käyttöä, niin ompahan mistä valita omat suosikit. Tarkkuustyöhön sitten on tulossa muita työkaluja. Lähinnä siis saundin takia rupesin miettimään tätä vaihtoehtoa. |
Cornflake 05.01.2009 20:37:05 | |
---|
Werihukka: Jeps, kiitokset. Siinä tulikin jo paljon asiaa. Hyvä jos on apua. Olisi kiva kyllä kuulla muidenkin käyttäjien kokemuksia. Juurikin tähän käyttöön ite mietin kanssa noita EQ:ita ja vaikkei kaikille mallinnoksille tulisikaan käyttöä, niin ompahan mistä valita omat suosikit. Tarkkuustyöhön sitten on tulossa muita työkaluja. Lähinnä siis saundin takia rupesin miettimään tätä vaihtoehtoa. Soundi on se avainsana, ei käytettävyys. Parhaimmillaan silloin kun tarttee kohtuu loivalla käyrällä korostaa tai hyllyllä ylä- / alapäätä. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
Daunt 05.01.2009 22:24:19 | |
---|
Näitä kompuroita tulee yleensä itse käytettyä: - Distressor/laulu - C2/master - SSL/rumpuryhmä - 1176/rumpujen rinnakkaiskompurat EQ-puolella olen käyttänyt melkein pelkästään SSL:ää ja APIa. Eipä noilla tosiaan mitään kovin tarkkaa viitsi alkaa tekemään, kun käyttöliittymäkin on vähän kökkö. Eniten laitteessa kuitenkin harmittaa se, että mallinnuksia ei pysty AB-vertailemaan keskenään. Tai ainakaan kompuroita. Siitä huolimatta oikein hyvä paketti. Ainakin jos vertaa Wavesin plugareiden hintoihin :) |
milcoin 06.01.2009 09:13:07 | |
---|
Juu itsekin tulee käytettyä joka miksauksessa noita. Kompuroista: Neve (Class A) : rummut Distressor (Copy cat): rumpujen huonemikit LA3 (stellar 3): särökitaroiden rinnakkaishommat LA2 (leveller): laulu 1178 (stellar joku): overheadit Eq:ista Neve, api (class A, trany): rummut Pultec (old tube): laulu, rummut Aika paljon tulee vedettyä noilla samoilla, nopeuttaa työskentelyä. Mutta toki vois joskus taas tyypata kaikki läpi. Muuten ihan must juttu noissa kompuroissa on tuo free-mode. Keksin sen vasta ite tässä taannoin. Esim nuo 1176, 1178 soundaa ihan törkeen paljon paremmalle kun pääsee sätään atakkia yms. pienemmissä pykälissä. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Werihukka 06.01.2009 14:54:49 | |
---|
Kiitosta vaan muillekkin. Eiköhän tuollainen lähde tilaukseen siis, kun ei ole pahan hintainenkaan. :) |
M.i.k.key 06.01.2009 15:40:08 (muokattu 06.01.2009 16:38:43) | |
---|
Kertokaapas ehdotuksia kuinka kytkeä iMacciin (2xFW400) RME Fireface 800 (FF 400 tai 800) ja 2kpl Lacien koviksia (FW400, 800 ja USB 2.0) ja LiquidMix. Tällä hetkellä kovikset ovat kiinni toisessa Firewire väylässä. Voiko Liquid Mixin kytkeä esim kovalevyketjun viimeiseksi tai mahdollisesti Firefacen perään? Vai pitäisikö kovikset kytkeä USB:llä ja pysyykö ne silloin kyydissä mukana? Vai pitääkö vaan hankkia Mac Pro? E: No tuli kokeiltua ja tuntuu toimivan kovalevyjen perässä samassa ketjussa. Nyt ei tosin mitään isoja prokkiksia ollut tässä helposti avattavissa. USB:n kautta liitetyn koviksen jatkoksi ei näköjään pystynyt kytkemään toista firewirellä, tämäkin oli uutta. möllisty |
milcoin 06.01.2009 19:49:13 | |
---|
Liquidmix tarttee oman FW-väylän jotta sillä voi prosessoida 32 kanavaa. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
M.i.k.key 06.01.2009 20:06:46 (muokattu 06.01.2009 20:07:27) | |
---|
Liquidmix tarttee oman FW-väylän jotta sillä voi prosessoida 32 kanavaa. Pitää sitä Mac Prota odotellessa sitten tyytyä vähempiin kanaviin. E: http://buyersguide.macrumors.com/#Mac_Proeli odotellaan joka tapauksessa. möllisty |
milcoin 06.01.2009 20:13:26 | |
---|
Pitää sitä Mac Prota odotellessa sitten tyytyä vähempiin kanaviin. E: http://buyersguide.macrumors.com/#Mac_Pro eli odotellaan joka tapauksessa. ei sillä että mulla olis G5:ssa omaa väylää sille. Mutta mulla on se rajoitus säädetty 16:lle plugarille, muuten se alkaa pykiin yllättävissä tilanteissa. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
cozmo 06.01.2009 20:15:57 | |
---|
ei sillä että mulla olis G5:ssa omaa väylää sille. Mutta mulla on se rajoitus säädetty 16:lle plugarille, muuten se alkaa pykiin yllättävissä tilanteissa. Toimisiko toi 16 kanavainen malli rinnan Digi002:sen kanssa? Kun on MacBook alustana, niin ei ole oikein vaihtoehtoja. http://nikolaasonen.blogspot.com
nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded." |
M.i.k.key 06.01.2009 20:28:15 (muokattu 06.01.2009 20:28:32) | |
---|
ei sillä että mulla olis G5:ssa omaa väylää sille. Mutta mulla on se rajoitus säädetty 16:lle plugarille, muuten se alkaa pykiin yllättävissä tilanteissa. Jep mä klikkasin 24 mutta ehdin kokeilussa avata vasta kaksi. Täytyy tutkia millä toimii parhaiten. Samoin pitänee ajureita jotain kun mukana tullut softa oli mallia 1.5!? http://www.focusrite.com/support/software/liquid_mix/Tuolla olisi viimeisin 2.3.16 Logic 8 on siis alustana, onko kokemuksia päivitystarpeesta? möllisty |
milcoin 06.01.2009 20:53:52 | |
---|
Jep mä klikkasin 24 mutta ehdin kokeilussa avata vasta kaksi. Täytyy tutkia millä toimii parhaiten. Samoin pitänee ajureita jotain kun mukana tullut softa oli mallia 1.5!? http://www.focusrite.com/support/software/liquid_mix/ Tuolla olisi viimeisin 2.3.16 Logic 8 on siis alustana, onko kokemuksia päivitystarpeesta? Mulla on se softa mikä tuli mukana, oisko se just toi. En oo uskaltanu päivittää kun koko ajan on jotain kesken. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Daunt 06.01.2009 21:39:19 | |
---|
Mulla on se samassa väylässä Presonus Fireboxin kanssa ja ihan hienosti toimii ilman rajoituksia. |
tommiot 07.01.2009 11:33:01 | |
---|
Hemmetti kun tekis mieli hommata toi, kun halvalla saa briteistä. Digital Performerin kompurat on niin perseestä, vaikka EQ onkin ihan ok. Tili on vaan pakkasen puolella kun laskee kavereilta studiokamoihin lainatut rahat... :) |
milcoin 08.01.2009 10:18:23 | |
---|
Mulla on se samassa väylässä Presonus Fireboxin kanssa ja ihan hienosti toimii ilman rajoituksia. Se on kai enemmän ongelma kovojen kans kun dataa liikkuu paljon edestakaisin "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
dewil 08.01.2009 12:40:37 | |
---|
Frendi on myymässä liquidia neljään hunttiin. Jos kiinnostaa, niin paa privaa. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Werihukka 08.01.2009 17:23:11 | |
---|
Frendi on myymässä liquidia neljään hunttiin. Jos kiinnostaa, niin paa privaa. No perkule, ku kerkesin jo pistään tilauksen ja maksamaankin ja jo on parikin tarjousta tullu sen jälkeen :P |