Aihe: Klassikkoalbumit: Grateful dead, mikin tunnistusta?
1
Jäärä
20.01.2009 11:14:56
Tuli varmaan hieman väärälle alueelle, mutta uskon, että täältä löytyy parasta tietoa ton mikrofonihässäkän tunnistamiseen?

Teemalta tuli eilen ohjelma, jossa kerrattiin Grateful Deadin "American Beauty"-pläjäyksen syntyvaiheita (taitaa tulla sunnuntaina uusintana). Höpöttelyn ohessa tuli pätkiä orkesterin live-vedoista ja niissä laulajat lauloivat oudon näköisiin mikrofoniviritelmiin, taisivat olla jonkinnäköisiä stereomikrofoneja, mutta itse laulaminen suoritettiin vain siihen stereoparin toiseen mikrofoniin. Mitä nämä olivat ja miksi näin? Itse soundi ei ollut mitenkään erikoinen.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
varakeef
20.01.2009 11:31:46
En nähnyt, mutta tuon aikaisissa livetaltioinnissa näkee usein laulajilla toisiinsa teipattuna kaksi mikkiä. Olen otaksunut toisen menevän laulukamoihin ja toisen filmiyhtiön äänittäjän nauhurille.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
stnprkl
20.01.2009 12:06:27
Tuli varmaan hieman väärälle alueelle, mutta uskon, että täältä löytyy parasta tietoa ton mikrofonihässäkän tunnistamiseen?

Teemalta tuli eilen ohjelma, jossa kerrattiin Grateful Deadin "American Beauty"-pläjäyksen syntyvaiheita (taitaa tulla sunnuntaina uusintana). Höpöttelyn ohessa tuli pätkiä orkesterin live-vedoista ja niissä laulajat lauloivat oudon näköisiin mikrofoniviritelmiin, taisivat olla jonkinnäköisiä stereomikrofoneja, mutta itse laulaminen suoritettiin vain siihen stereoparin toiseen mikrofoniin. Mitä nämä olivat ja miksi näin? Itse soundi ei ollut mitenkään erikoinen.

Ei se ollu mikään sen erikoisempi stereoviritys vaan keskenään vastakkaisvaiheessa olevat pyydykset, jotta on päästy eroon kierroista sen niiden wall of soundin kanssa

"2 B&K caps used in out of phase pairs as differential noise canceling mics."
Viltsu audiokantaja
Jäärä
20.01.2009 12:39:35
Ei se ollu mikään sen erikoisempi stereoviritys vaan keskenään vastakkaisvaiheessa olevat pyydykset, jotta on päästy eroon kierroista sen niiden wall of soundin kanssa

"2 B&K caps used in out of phase pairs as differential noise canceling mics."

Jaahans, kiitoksia. Kuvakin löytyi:

http://media.audiojunkies.com/pechn … /grateful-dead-wall-of-sound-12.jpg

ja muutakin mielenkiintoista:

http://www.audiojunkies.com/blog/73 … at-the-grateful-deads-wall-of-sound

Melkoinen viritys.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
kivi
20.01.2009 16:42:56
En nähnyt, mutta tuon aikaisissa livetaltioinnissa näkee usein laulajilla toisiinsa teipattuna kaksi mikkiä. Olen otaksunut toisen menevän laulukamoihin ja toisen filmiyhtiön äänittäjän nauhurille.

Usein noin olikin, mut Grateful Deadin "Wall Of Sound" on eri juttu. Kannattaa googlettaa, varsinkin se varhaisempi versio on todella mielenkiintoinen, ja hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu kun yliopiston tiedemiehet seuraa Tim Learyn ohjeita ja "turn on, tune in ja drop out". Vähän niinkuin ne hämähäkinverkot jotka on kudottu eri substanssien alaisena.
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)