KarppaKari 15.01.2025 12:59:00 | |
---|
Yritän Boss Katana Gen3 50W vahvistimella ja Reaperilla saada omaa soittoa äänitettyä. Nyt oon edennyt siihen pisteeseen, että Katanasta pitäisi olla kaikki kunnossa. Päivitin Katanan ja sitä voi nyt ohjata tietokoneella eli näyttäs siltä osin minun osaaminen riittäneen. Reaperiin tulee signaali Katanasta, mutta äänitys ei toimi. Tähän loppuu minun osaaminen/ymmärrys. En oo ennen näitten musiikkisovellusten kanssa enempiä toiminut. Löytyskö joltain neuvot/vinkit/avut/ohjeet tähän loppusuoralle? Nyt ollaan minun käsittääkseni ihan kalkkiviivoilla, että pääsisin "kotistudiolla" äänittämään kitaraa, bassoa ja kosketinsoittimia. Mutta ei vielä. Kärsivällisyys on koetuksella. |
oksatboys 15.01.2025 13:52:38 | |
---|
Reaperista on suomeksikin muutamia ohjevideoita. Esim. tässä yksi https://www.youtube.com/watch?v=34anrRp2y_Q Hanakala näin näkemättä ruutua sanoa mikä sulla vois olla vikana. Katso nyt että äänikortti on valittu oikein, raita on luotu ja sen rec-valinta päällä, raidalle valittu oikea input-kanava jne. Tosiaan noi videot voi olla selkeämpi kuin sanalliset selitykset. |
iec 15.01.2025 16:29:14 | |
---|
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
KarppaKari 15.01.2025 22:14:05 | |
---|
|
ejhfi 15.01.2025 23:25:09 | |
---|
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
KarppaKari 15.01.2025 23:33:57 | |
---|
Nyt oon edennyt jo siihen pisteeseen, että Reaperilla äänitys on ihan kelvollista. Äänikortti Presonus Studio 26C ja kosketinsoittimet. Reaperilla toistossa ei kuulu mitään. Waw-tiedostona Mediaplayerilla ihan hyvä lopputulos. Minulle kelpaa. Pitäisi kuitenkin saada Reaperilla toisto kuulumaan. |
ejhfi 16.01.2025 00:14:12 | |
---|
KarppaKari: Pitäisi kuitenkin saada Reaperilla toisto kuulumaan. Ctrl+p tai Options => Preferences => Audio => Device ja katsot sieltä että äänikortin asetukset on kunnossa. Seuraavaksi tsekkaa mikseristä, että monitorointi on auki ja että kanava menee MAIN eli mikserin master kanavaan. Kantsii tosiaan aloittaa ihan hissukseen niin, että pidät opetusvideota auki koko ajan ja samalla teet perässä mitä sielläkin tehdään. Jos sulla ei ole mitään pohjaa DAWilla äänittämiseen, kantsii ihan perusteisiin uhrata jokunen päivä, jotta pääset jyvälle miten ohjelmat toimivat. Kun opit yhden, tiedät miten periaatteessa kaikki toimivat. Vuoden päästä olet taatusti paljon osaavampi. Aikaa nämä ottaa. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |