BitterPill- 20.03.2009 18:52:10 | |
---|
täällä on niin paljon näit keskusteluita ja kaikki oli kauheen sekavia " no ehkä sä tartteet sitä ja sit no tollane ois kans hyvä jos haluut vähä paremman ja sit kannattaa kyl sitä ja tätä" eli ei tällästä vaan kerrotte vaan mitkä on välttämättömät.. eli siis tarkotuksena ois tehä demo bändin kans. eniten tarviin apua rumpujen äänitykseen. mikit, akustiikka ja tietokone on kunnos. joku pikkunen mikseri ja sellaset. käytän cubacea ja mul on 2 overheadii hi-hat snare basari ja 5 tomia on mikitetty. noin 1000€ budjetti. ELI mitä tartteen tietokoneen ja rumpujen väliiin? |
Antti1 20.03.2009 18:57:12 | |
---|
BitterPill-: ELI mitä tartteen tietokoneen ja rumpujen väliiin? Etuvahvistimet mikeille, muuntimet jotta saadaan analoginen ääni digitaaliseksi ja jokin laite ottamaan sen vastaan. Vaihtoehtoja sitten onkin satamiljoonaa erilaista. Mitä ominaisuuksia sä tarvitset pelkkien sisääntulojen lisäksi? Pitääkö olla firewirea, usb, pcie-korttia, jotain muuta? Täytyykö olla laajennettavuutta? Kuulokevahvistusta? Softamikseriä kuuntelun järjestämiseen? Jotain muuta? Ei tää oo niin yksinkertainen homma, sori nyt vaan. |
myslique 20.03.2009 19:08:11 (muokattu 20.03.2009 19:08:30) | |
---|
tarkotuksena ois tehä demo bändin kans. eniten tarviin apua rumpujen äänitykseen. Varaa aika lähimmästä äänitysstudiosta. Tulee a) halvemmaksi b) parempaa jälkeä. Kaikkea ei kannata tehdä itse, vaikka mieli tekisi. Mä en haluaisi veloittaa ylimääräistä mutta mun on pakko. |
lurkki 20.03.2009 19:33:37 | |
---|
myslique: Varaa aika lähimmästä äänitysstudiosta. Tulee a) halvemmaksi b) parempaa jälkeä. Kaikkea ei kannata tehdä itse, vaikka mieli tekisi. Siellä studiolla sitten juttelet ja ostat puolet nurkissa lojuvista kamoista.. "...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..." |
Groovi 20.03.2009 20:03:14 | |
---|
Joku vanha laatumikseri on passeli hankinta rumpumikkien etuasteiksi. Joku vanha britti-tiski vie soundillisesti uusia behringereitä/altoja ja sun muita kiinalaisia paskoja ihan sata-nolla. Ennen oli mahtavia bändejä mutta vaatimatonta tekniikkaa. Nykyään on mahtavaa tekniikkaa mutta vaatimattomia bändejä. |
Ukko 20.03.2009 21:15:58 | |
---|
myslique: Varaa aika lähimmästä äänitysstudiosta. Tulee a) halvemmaksi b) parempaa jälkeä. Kaikkea ei kannata tehdä itse, vaikka mieli tekisi. Just näin. COVS jäsen nro 6 |
Ukko 20.03.2009 21:16:45 | |
---|
Groovi: Joku vanha laatumikseri on passeli hankinta rumpumikkien etuasteiksi. Joku vanha britti-tiski vie soundillisesti uusia behringereitä/altoja ja sun muita kiinalaisia paskoja ihan sata-nolla. Niitä täysin toimivia voi olla aika vaikea löytää COVS jäsen nro 6 |
Groovi 20.03.2009 21:35:12 | |
---|
Ukko: Niitä täysin toimivia voi olla aika vaikea löytää Se on kyllä aivan totta. Ero on kuitenkin se, että kiinalainen mikseri ei välttämättä palvele käyttötarkoitustaan edes uutena. Ennen oli mahtavia bändejä mutta vaatimatonta tekniikkaa. Nykyään on mahtavaa tekniikkaa mutta vaatimattomia bändejä. |
BitterPill- 20.03.2009 23:02:55 (muokattu 20.03.2009 23:03:54) | |
---|
millä muulla tavalla voin mahd hyvällä laadulla äänittää omaa soittoa, jos tollanen "kotistudion" väsääminen on sen verran hankalaa? tekeekö niillä kannettavilla äänityshässäköillä jotain? esim. http://www.thomann.de/fi/zoom_h4.htm E: linkki |
Lapari 21.03.2009 09:38:20 | |
---|
Mä olen harrastanut kotiäänitystä noin neljä vuotta.Kotistudio laitteet olen hankkinut lukemalla muusikoiden netin keskusteluja,nettiä ym.Soveltanut sitä tietoa.Huomasin, että nämä ei tosiaankaan aivan yksiselitteisiä juttuja ole.Yksinkertaisimmillaanhan sitä tarvitsee hyvän stereonauhurin ja kaksi laadukasta mikkiä jos haluaa laadukkaan äänitteen.Mutta se mitä vielä tarvitsee on tieto ja kokemus ja se tulee vain opettelun ja erehdyksen kautta.Ajatellaanpa asiaa toiselta kantilta,mä haluaisin elektroniikka asentajaksi mitä työkaluja mä tarvitsen?Kolvi ainakin on tärkeä.Tinaa ,ruuvimeisseli sarja ym.Okei,nyt mulla on työkalut.Mitä mä voisin väsätä?Enhän mä mitään pysty tekemään kun mulla ei ole tietoa itse elektroniikasta!Vaikka mä olen harrastanut ää- nityksiä sen neljä vuotta,niin kyllä mä oikeeseen studioon menisin jos pitäs tehdä oikeen laadukas äänite.Harrastuksena tämä on tosi mukavaa. mun kompressori on pajalla. |
Niq 21.03.2009 20:45:27 | |
---|
Jos demo pitäs vielä kevääks saada, menkää studioon. Jos deadline on jossain 2012, niin lue tätä palstaa pari kuukautta ja ostat sit mitä tarviit. Tai tiedät edes tarpeesi ja osaat kysyä. "I have a cunning plan" -Baldrick |
ejhfi 21.03.2009 21:37:36 | |
---|
myslique: Varaa aika lähimmästä äänitysstudiosta. Tulee a) halvemmaksi b) parempaa jälkeä. Plus että oppii aivan rutosti! En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Ukko 21.03.2009 21:56:38 | |
---|
BitterPill-: millä muulla tavalla voin mahd hyvällä laadulla äänittää omaa soittoa, jos tollanen "kotistudion" väsääminen on sen verran hankalaa? tekeekö niillä kannettavilla äänityshässäköillä jotain? esim. http://www.thomann.de/fi/zoom_h4.htm E: linkki Ei se väsääminen ole hankalaa mutta tieto siitä mitä hankkia ja nimenomaan, kuinka käyttää, ei ole hetken asia. COVS jäsen nro 6 |