Aihe: Akustointivinkkejä äänityskopperoon
1
Jape Muusa
03.05.2009 20:22:30

Vuokrasin suuren navettarakennuksen vintin nurkkaan rakennetun huoneen,tarkoituksenani soittaa,äänittää ja miksata siellä bändini tuotoksia.

Koppi on ulkoapäin tiilivuorattu,lämpöeristetty ja sisältä seinät ja katto on Gyproccia,lattia on väsätty lankuista.(Mun profiilissa on valokuvia tilasta).
Huoneen koko:Lev.485cm,pituus 610cm ja korkeus 340cm.

Ikkunallisen takaseinän läheisyyteen aattelin laittaa työpisteen tietsikkoineen,monitoreineen ja muine härpäkkeineen.
Lähemmäs etuseinää (tuo missä ovi sijaitsee) tulis sitte rummut.
Erillistä laulukoppia ei tulis ollenkaan,vaan käytän tuommosta http://www.americanmusical.com/images/icons/41689-extra_l.jpg estämään pahimpia heijastuksia.

Mua kiinnostaa akustointimateriaalit,niiden sijoittelu ja bassoansojen paikat ym. aiheeseen liittyvä tieto.

Mistään aiheeseen liittyvästä teoriasta en ymmärrä tuon taivaallista.(minäkö tyhmä?Nyt en ymmärrä!)

Tyhjätaskuinen amatööri kun satun olemaan,niin tarve olis halvoista ratkaisuista,mitkä kuitenkin vaikuittaisivat suotuisasti edellytyksiin parantaa osaltaan äänitysteni laatua samalla,kun yritän kehittää itse pääasiaa,eli vähäisiä taitojani äänittelijänä ja miksailijana.
Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?!
dewil
03.05.2009 21:00:13

Toi "Halpaa akustointia" FAQ-topiikki vois jeesaa kummasti.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Niq
04.05.2009 11:05:12

rauhaa: Tyhjätaskuinen amatööri kun satun olemaan,niin tarve olis halvoista ratkaisuista,mitkä kuitenkin vaikuittaisivat suotuisasti edellytyksiin parantaa osaltaan äänitysteni laatua samalla,kun yritän kehittää itse pääasiaa,eli vähäisiä taitojani äänittelijänä ja miksailijana.

Pari hyvää vinkkiä:

- Lue Akustointi-FAQ ja sieltä löytyviä hyviä linkkejä läpi
- Selvitä itsellesi akustiikan perusperiaatteet, ne ei loppujen lopuksi niin mahdottoman vaikeita asioita ole
- Unohda munakennot, patjat ja muut hyödyttömät kikkakolmoset
- Tilaa lähimpään rautakauppaan Paroc COS-5 -villaa muutama paali (hinta noin 30-40e/pakkaus) ja rakenna siitä tarvittavat paneelit ja muut.
- Unohda ne munakennot ja patjat
- Jätä tuo mainitsemasi melko hintava ja lelulta haiseva heijastusfiltteri ostamatta, osta sillä rahalla villaa, kangasta ja puutavaraa, josta voit rakentaa joko katosta roikkuvia tai lattialla seisovia liikuteltavia sermejä, näistä teet tarvittaessa laulukopin tai rummuille sermin, hyöty on paljon suurempi
"I have a cunning plan" -Baldrick
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)