Aihe: Nauhuri
1
Masoko
16.04.2009 22:03:15
Moi kaikille!

Olen säveltäjä ja mulla on jo kasassa varmaan sata biisiä. On kuitenkin aika vaikeeta muistaa ne kaikki ulkoa joten nauhuri olis kyl paikalla. Siispä kysyn nyt teiltä että onko olemassa halpoja ihan basic nauhureita joilla voisin saada biisit äänitettyä? Laadun ei tarvi olla hyvä, pääasia olisi että saisin biisit (ääni ja laulu) nauhalle.

Kiitos :)
Kalmo
16.04.2009 22:50:13 (muokattu 16.04.2009 22:51:07)
Zoom H2. Olisikohan ollut aloittelijapalstalle sopiva kysymys? ;o)
Säveltäjät käyttävät useimmiten paperia teostensa taltiointiin jälkipolville.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Kallekorvola
17.04.2009 00:21:36
-kasettinauhuri
-minidisc-nauhuri
-mp-3 nauhuri
-...

onhan noita. valitse mieleinen.
hape
17.04.2009 07:50:06

Zoom H2 tai vastaava on varmaan paras tommoseen, mutta minkälainen puhelin sulla on? Nykyisissä puhelimissa on varmaan suurimmassa osassa ääninauhuri. Äänenlaatu ei ole hääppöinen, mutta kyllä sillä ideat saa talteen. Itse tulee käytettyä puhelinta aika paljon ideoiden tallentamiseen.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
Masoko
17.04.2009 19:32:58
hape: minkälainen puhelin sulla on? Nykyisissä puhelimissa on varmaan suurimmassa osassa ääninauhuri. Äänenlaatu ei ole hääppöinen, mutta kyllä sillä ideat saa talteen. Itse tulee käytettyä puhelinta aika paljon ideoiden tallentamiseen.

Tota olen jo tenhy :D tosin kännykkäni on houno joten äänenlaatu on rehellisesti sanoen arvoton.

Kiitti vinkeistä!
south_of_heaven
17.04.2009 20:04:17
Toi kännykkään nauhottaminen on kyllä aika hyödytöntä hommaa, harvemmin niistä enää selvää saa.

Mulla on vähän aikaa ehtinyt olla ratkaisuna broidilta saatu PSP, jonka olen kräkännyt, ja laittanut siihen ilmaisen homebrew-sekvensserin. Toimii ja saa myös bassot ja rytmit ylös, tosin tuskin kovin yleinen keino.
Life in plastic, it's fantastic!
Johann Onn
17.04.2009 22:15:16
Sanelukoneita on myös.

http://www.pixmania.com/fi/fi/audio/sanelukone/19/4/categorie.html

Eri asia, kuinka "kaukana" osa noista on nauhoittavista mp3-soittimista, loppujen lopuksi.
hape
18.04.2009 09:20:06

south_of_heaven: Toi kännykkään nauhottaminen on kyllä aika hyödytöntä hommaa, harvemmin niistä enää selvää saa.

Joo, eihän se oikeata nauhuria mitenkään korvaa. Mutta kyllä mä olen niistä aina selvän saanut.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)