Aihe: Mikseri kärähti!
1 2
Radicandy
10.04.2009 16:04:45
Mulla pamahti tommonen Behringerin eurorack mx 2004A tuolta oikeesta yläkulmasta..tosiaan pamahti kun kytkin sitä kiinni verkkoon, hajua sekä savua nous hieman sieltä laitteesta ulos. Luultavasti tein jonkun mogan kytkennässä, mutta nyt haluaisin tietää, että mitä laitteelle tapahtu. Kärähtikö sieltä joku sulake, ja voiko sen vaihtaa? Vai menikö lopullisesti hajalle. En ole uskaltanut koskeakkaan laitteeseen pamauksen jälkeen. Mitä teen? AUTTAKAA!!
samantien
10.04.2009 16:08:50
taitaa olla roskiskamaa.
"haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu.
Antti1
10.04.2009 16:10:15
Radicandy: Mitä teen? AUTTAKAA!!

Otat sen ensin pois töpselinnokasta. Sitten voit tarkistaa sulakkeen yleismittarilla.
"I did not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
samantien
10.04.2009 16:13:19
no mutta harvemmin kai sulakkeen palaessa mitään savua nousee? veikkaan että siellä on jotain muuta kärähtäny.
"haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu.
Antti1
10.04.2009 16:19:52
samantien: no mutta harvemmin kai sulakkeen palaessa mitään savua nousee? veikkaan että siellä on jotain muuta kärähtäny.

Kannattanee aloittaa silti järjestelmällisesti tutkimaan niitä sisuskaluja, jos meinaa vielä jotain aikaan saada.
"I did not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
Radicandy
10.04.2009 19:12:33
Avasin mikserin... En ymmärrä sen sisällöstä hölkäsenpöläystä, mutta kattelin, ettei mikään näyttänyt mitenkään palaneelta tai rikkinäiseltä, en edes tiedä mitkä niistä siellä on niitä sulakkeita ja mitkä jotain muita, ni en osannu alkaa testailee. Mun varmaan kannattais viedä toi johonkin huoltoon tai jtn... Hauskinta tässä on se, että ostin ton tänään, käytettynä tosin...
Radicandy
10.04.2009 19:15:21
Jotain akkuhappoa tai jotain sinne oli vähän vissiin levähtäny jostain
ejhfi
10.04.2009 19:44:25

Radicandy: Mun varmaan kannattais viedä toi johonkin huoltoon tai jtn... Hauskinta tässä on se, että ostin ton tänään, käytettynä tosin...

... ja toimivana tietenkin?
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
djtremolo
10.04.2009 19:46:21 (muokattu 10.04.2009 19:48:08)

Radicandy: Jotain akkuhappoa tai jotain sinne oli vähän vissiin levähtäny jostain
Ollut pitkään käyttämättömänä ja nyt sieltä konkka räjähti? Tsekkailes vielä tarkemmin ne isot, pienen patterin näköiset mollukat, onko kaikissa se yläpuoli kirkkaan ja turpoamattoman näköinen. Jostain se "akkuhappo" tms on sinne tullut.

En tiedä, onko tuon mikserin piirilevyn alapuolellakin jotain konkkia, kannattanee tsekata. Mutta ehkä kuitenkin veisin sen itse jollekin kaverille joka ymmärtää elektroniikan päälle.

EDIT: tai siis... sun tapauksessa veisin sen takaisin myyjälle.

-sami-
If I seem super human, I have been misunderstood.
Radicandy
10.04.2009 20:18:26
Siis palauttaisit myyjälle korjattavaksi vai kokonaan...
ejhfi
10.04.2009 21:09:26

Radicandy: Siis palauttaisit myyjälle korjattavaksi vai kokonaan...

Kokonaan ...
Radicandy
10.04.2009 21:27:44
Ja toivoisit saavasi rahat takaisin...? Onko mulla oikeus vaatii rahat takas ja palauttaa rikkinäinen mikseri...
Timo JM
10.04.2009 21:35:26

Radicandy: Onko mulla oikeus vaatii rahat takas ja palauttaa rikkinäinen mikseri...

Tuskinpa jos kerran laite hajosi sulla, eikä teillä ollut erikseen sovittua palutus-/testausaikaa. (Ja varsinkaan jos mitään ei ole paperilla.) Veikkaanpa, että kaupan purku on kiinni myyjästä.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
hape
10.04.2009 21:59:05

Radicandy: tosiaan pamahti kun kytkin sitä kiinni verkkoon, hajua sekä savua nous hieman sieltä laitteesta ulos. Luultavasti tein jonkun mogan kytkennässä

Eh, miten voi mokata kytkiessä laitteen verkkoon? Laittaa töpselin väärin päin? :D

Hauskinta tässä on se, että ostin ton tänään, käytettynä tosin...

Ostit sen tänään käytettynä ja kun laitoit töpselin seinään se pamahti. Ei voi sanoa muuta ku paska mäihä.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
pwc
10.04.2009 22:44:07
hape: Eh, miten voi mokata kytkiessä laitteen verkkoon? Laittaa töpselin väärin päin? :D

Esimerkiksi joissain tietokoneissa on olemassa pirullinen 115 V / 230 V -valitsin, joka väärässä asennossa aiheuttaa pahaa. Yleensä se on tosin vähän piilotettu, ettei sitä helposti vaihtaisi, mutta kaikkihan on mahdollista.

Tämä tapaus taas vaikuttaisi huonolta tuurilta. Kannattaa nyt kokeilla kuitenkin kysyä myyjältä jotain pientä hyvitystä edes.
ejhfi
10.04.2009 22:54:40

pwc: Esimerkiksi joissain tietokoneissa on olemassa pirullinen 115 V / 230 V -valitsin, joka väärässä asennossa aiheuttaa pahaa.

Yleensä näissäkin kämmeissä menee sulake.
rintapek
10.04.2009 23:23:30

Radicandy: Luultavasti tein jonkun mogan kytkennässä, mutta nyt haluaisin tietää, että mitä laitteelle tapahtu.

Jos vain panit töpselin senään ja virran päälle, niin et siinä kovasti voi mokata.
Jos ostit laitteen liikkeestä, niin äkkiä sinne takaisin.
Jos ostit laitteen yksityiseltä, niin kyseessä on maaliman paskin tuuri.
Käyttösavut ei tu ulos ko yhden kerran, joten on on ihan mahdollista, että myyjä on myyny sinulle ihan toimivan laitteen. Tommoinen vika ei välttämättä varoita millään tavalla etukäteen. Villi veikaukseni on, et virtalähteen konkat on sanonu poks. Sulakkeen palamisesta ei nouse savua. Noi savut nousee, ennenko sulake palaa.
Valitettavasti asia on niin, että jos itse et osaa vehjettä kunnostaa, niin huallossa käyttäminen saattaa kustantaa saman mitä maksoit, tai yhtä paljon kuin uusi vastaava.
One kind of music only - the good kind
anapena
11.04.2009 11:32:50
Hieman aiheeseen liittyen, itse ostin muutama kuukausi sitten käytetyn etuasteen, josta kakkoskanava oli lähes mykkä. Laitteen avattuani huomasin juurikin parin kondensaattorin kypsyneen, pullistuneen ja ruiskauttaneen itsensä. Vaihdoin tuoreet konkat tilalle, ja nyt toimii. Myyjäkin osallistui kustannuksiin parilla kympillä. Koeta löytää joku kaveri, joka oikeasti osaa kolvata elektroniikkaa, saatat selvitä kahvipaketilla taikka sixpackilla. Taikka sitten joku paikallinen pikkukorjaamo voisi olla järkevän hintainen vaihtoehto.
Radicandy
12.04.2009 19:13:49
Juu sieltähän tosiaan oli yks konkka kärähtäny... Uusi maksaa kuulemma jotai 1,20e ja kaveri lupasi laittaa sen... Taisin selvitä säikähdyksellä.
Juicy
14.04.2009 00:35:55

Meillä kerran vanhalla reenikämpällä kosahti myös Behkun Europower PMH1000-mikserivahvistin. Kuului *poks* ja sitte lykkäs savut pihalle. Syyksi epäiltiin surkeaa sähköverkkoa, joka lykkäs vähän kaikkea 170-230 voltin väliltä. Mikseri oli thomannin kolmen vuoden takuun piirissä vielä joten ei muuta kuin uutta tilalle...

Nyt kun jokunen vuosi sitten muutettiin uuteen kämppään niin ei ole ollut mitään ongelmia, toimii kuin junan vessa. Saattoihan silloin kyseessä olla maanantaikappalekin, mene ja tiedä.
"Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)