Thyvon 09.04.2009 13:06:55 (muokattu 10.04.2009 18:18:37) | |
---|
|
htm 09.04.2009 19:06:28 | |
---|
Linkit on pikkasen vinkasllaan... |
johanssen 09.04.2009 19:36:54 | |
---|
Tulisiko raadilla muita vinkkejä mieleen? Min mielestä tolla kokoonpanolla ei voi mennä mettään missään tilanteessa. Hinta-laatusuhde erinomainen ja säilyttää myös jälleenmyyntiarvonsa hyvin, jos haluaa vaikkapa joskus vaihtaa laadukkaimpiin. Komppaan kera hyvän viskin... asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat |
Ze Kink 09.04.2009 19:38:42 (muokattu 09.04.2009 19:40:58) | |
---|
http://www.thomann.de/fi/the_tbone_sc150.htm Halpa, vaihdettavat suuntakuviot, ja oikeasti ihan kelvollinen saundi. Hintaa aika paljon enemmän tosin, muttei silti hirveästi. Olen myös kuullut, että se T-bonen MB75 tms. SM57 -kopio on saundiltaan lähes identtinen 57:n kanssa. Piti juuri tilata sellainen testiin, mutta päätin tällä kertaa jättää vielä väliin. |
Groovi 09.04.2009 21:13:50 | |
---|
Ze Kink: Olen myös kuullut, että se T-bonen MB75 tms. SM57 -kopio on saundiltaan lähes identtinen 57:n kanssa. Piti juuri tilata sellainen testiin, mutta päätin tällä kertaa jättää vielä väliin. Kannattaa panostaa ne rahat johonkin muuhun, ei ole t-kaupan kopion soundi edes sinnepäinkään viis-seiskaan verrattuna. Toimiihan se t-bonen mikki varmasti monessa käytössä, mutta jos vartavasten viis-seiskan soundia haluaa, niin kannattaa pysytellä suosiolla siinä ihan originellissa. Ennen oli mahtavia bändejä mutta vaatimatonta tekniikkaa. Nykyään on mahtavaa tekniikkaa mutta vaatimattomia bändejä. |
Antti1 09.04.2009 21:21:13 | |
---|
Mun mielestä nämä on ihan kivat pikkukapulat: http://www.thomann.de/fi/superlux_hi_10.htm Ei superia välttämättä, mutta huomattavasti isommallakin rahalla saa huomattavasti huonompaa soundia. Sopivat erityisesti asioiden lähimikitykseen soundinsa puolesta, kauempaa en ole juuri koittanut tosissaan mitään äänitellä. "I did not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
anapena 10.04.2009 10:38:35 | |
---|
Voihan pökäle kun ovat halpoja...postimaksutkin on melkeen enempi. |
south_of_heaven 10.04.2009 12:53:43 | |
---|
Kysynpä noista t.bonen laajakalvokondensaattoreista. Onkos jollain ollut käytössä? Mikä on halvin, jonka uskaltaa ottaa jonkinnäköiseen laulun nauhoitukseen? Itse olen harkinnut ainakin näitä settejä: http://www.thomann.de/fi/the_tbone_sc400popkiller.htm http://www.thomann.de/fi/the_tbone_sc_450_popkiller.htm Kaikkein halvin noista käy kuulema mainiosti livenä overheadiksi, kun se kykenee huonoudessaan ottamaan juuri ne pellit eikä mitään vuotoja. Mutta nyt siis piti jollain saada laulua demolle, ehkä jotain muutakin akustista joskus äänittelisin. Life in plastic, it's fantastic! |
anapena 10.04.2009 15:29:41 (muokattu 10.04.2009 15:30:06) | |
---|
Hämmennetääs ny vielä...tuossa hintaluokassa mä hankkisin Golden Age FC1sen, 79€, mulla on tosin FC3, 119€, ja se on ok. |
south_of_heaven 10.04.2009 16:46:16 | |
---|
anapena: Hämmennetääs ny vielä...tuossa hintaluokassa mä hankkisin Golden Age FC1sen, 79€, mulla on tosin FC3, 119€, ja se on ok. Noita ei taida muualta saada kuin huuto.netistä? oli vähän hämärän oloista kun yritin jotain hakea. Noissa t.boneissa on myös se hyvä että ne saa palauttaa Thomannille heti, jos tuntuu siltä. Life in plastic, it's fantastic! |
vanaha kettu 10.04.2009 17:05:49 | |
---|
south_of_heaven: Noita ei taida muualta saada kuin huuto.netistä? oli vähän hämärän oloista kun yritin jotain hakea. Noissa t.boneissa on myös se hyvä että ne saa palauttaa Thomannille heti, jos tuntuu siltä. Noita myy suomessa Joona Lukala ja suosittelen. Palvelu on mukavaa ja tavarasta voi neuvotella ja kysellä huomattavasti joustavammin ja nopeammin kuin esim. Thomannilla. Itseltäni löytyy GAP putkimikki, joka on kyllä erittäin hyvä. |
south_of_heaven 10.04.2009 17:24:10 (muokattu 10.04.2009 17:25:12) | |
---|
Life in plastic, it's fantastic! |
Thyvon 10.04.2009 18:22:45 | |
---|
Juu niin linkithän olikin tosiaan ihan ketuillaan, piiskaa mulle. Ehkä nyt toimii paremmin. Tosiaan sen hintaluokan kampetta haen, joita voi ostaa surutta vaikka sokkona. Superluxit on ollutkin tässä jo harkinnassa tilata. |
anapena 11.04.2009 11:38:19 | |
---|
vanaha kettu: Noita myy suomessa Joona Lukala ja suosittelen. Palvelu on mukavaa ja tavarasta voi neuvotella ja kysellä huomattavasti joustavammin ja nopeammin kuin esim. Thomannilla. Itseltäni löytyy GAP putkimikki, joka on kyllä erittäin hyvä. Jep, multa kans ääni Joonalle ja Jan Thomelle, joka myöskin myy näitä. http://www.steelwarrior.fi/index.html Erittäin hyvää ja joustavaa palvelua. |
Säätäjä 16.04.2009 17:08:32 | |
---|
Olen myös kuullut, että se T-bonen MB75 tms. SM57 -kopio on saundiltaan lähes identtinen 57:n kanssa. Piti juuri tilata sellainen testiin, mutta päätin tällä kertaa jättää vielä väliin. Tilasin noita pari ja ainakin mun korvaan ero alkuperäiseen nähden on todella suuri. Tai sit mul on vaan paskat yksilöt. Skebakaappia ja rumpujen lähimikitystä testailin ainakin. |
ejhfi 16.04.2009 22:06:35 | |
---|
Säätäjä: Tilasin noita pari ja ainakin mun korvaan ero alkuperäiseen nähden on todella suuri. Tai sit mul on vaan paskat yksilöt. Skebakaappia ja rumpujen lähimikitystä testailin ainakin. Näissä on ilmeisesti jonkin verran yksilökohtaisia eroja, koska itse joskus tein testiä näillä sekä rummuissa että skebassa enkä eroa havainnut. Keikkakäytössä ainakin laittaisin snareen mieluummin 75:n kuin aidon 57:n vähintäänkin siitä syystä, että yksi napakka kapulanisku voi olla kohtalokas :) En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
axelsson 17.04.2009 11:44:30 | |
---|
ejhfi: Näissä on ilmeisesti jonkin verran yksilökohtaisia eroja, koska itse joskus tein testiä näillä sekä rummuissa että skebassa enkä eroa havainnut. Keikkakäytössä ainakin laittaisin snareen mieluummin 75:n kuin aidon 57:n vähintäänkin siitä syystä, että yksi napakka kapulanisku voi olla kohtalokas :) Minä taas ajattelisin niinpäin, että 57 ei tiettävästi koskaan ole hajonnut isommankaan esineen kuin rumpukapulan iskusta ja se kopiomalli taas voi hajota vaikka itsekseen! |
ejhfi 17.04.2009 12:32:41 | |
---|
axelsson: Minä taas ajattelisin niinpäin, että 57 ei tiettävästi koskaan ole hajonnut isommankaan esineen kuin rumpukapulan iskusta ja se kopiomalli taas voi hajota vaikka itsekseen! Kyllä näitä eri tavoin rikkoutuneita grillejä 57:ssa on tullut nähtyä ja 75:n grilli on ihan vastaava laadultaan tai ainakin ne oli, jotka joskus omistin. Toisekseen, ei se nykyinen SM57 nyt ihan niin maaginen peli ole mitä mielikuvilla siitä halutaan pitää yllä :) En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |