isojussi 01.04.2009 22:36:08 (muokattu 01.04.2009 22:37:22) | |
---|
Niin nääs, nyt kun tuntuu, että rupee enempikin pukkaamaan kaiken maailman demo- ym -levyn vääntämistä, niin kuinka homman eri vaiheet tars hinnoitella ja mikä mihinkäkin hintaan mitenkin vaikuttaa? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Fonisoul_ 01.04.2009 22:52:08 | |
---|
Mun mielestä kannattaa vähän katsoa mitä ne muut samaa duunia samalla seudulla tekevät pyytää ja siitä sitten muokkaat taksoja taito- ja röyhkeystasojasi vastaaviksi! Soul with a capital "S"... |
Sinap 01.04.2009 23:22:00 | |
---|
Muistakaa aina ammattiylpeys mukana. Ei ne putkimiehetkään kovinkaan halpoja ole. Ei muuta lisättävää. Tuubista irtoaa vielä...kun vaan vähän rutistaa. |
Ukko 02.04.2009 00:09:14 | |
---|
Laske vaikka niin että jokaista tehtyä tuntia kohti pitäis saada parikybää verotettavaa tuloa. Kilpailu taitaa olla kuitenkin senverta kovaa että siinä on tekemistä. COVS jäsen nro 6 |
puusormi 02.04.2009 08:36:41 | |
---|
Ukko: Laske vaikka niin että jokaista tehtyä tuntia kohti pitäis saada parikybää verotettavaa tuloa. Kilpailu taitaa olla kuitenkin senverta kovaa että siinä on tekemistä. Pikkupajoilla näyttäisi olevan hyvin usein pyyntihinta 25e/h ja pidemmät projektit edukkaammin. Demoja äänittämällä ja miksaamalla taitaa jäädä ensimmäinenkin miljoona tienaamatta. Saapiko lähettää terveisiä? |
axelsson 02.04.2009 09:15:27 | |
---|
Ukko: Laske vaikka niin että jokaista tehtyä tuntia kohti pitäis saada parikybää verotettavaa tuloa. Kilpailu taitaa olla kuitenkin senverta kovaa että siinä on tekemistä. No jos on sitä mieltä, että homma ei ole vaatimustasoltaan kummoisempaa kuin putkimiehen hommakaan. Tuo parikymppiä on pätevähkön putkimiehen tuntipalkka. Mutta jos tuntuu, että 20e / tunti palkkaa riittää, niin siitä sitten kaluston ja tilojen mukaan laskemaan mitä tulee siihen päälle. Jos kohtuullisen laadukasta ammattikäyttöön soveltuvaa kalustoa kuolettaa, ylläpitää ja päivittää niin aivan minimissään toinen 20e / tunti siihen päälle, niin ollaan lähellä velotettavaa tuntihintaa + alv. |
anapena 02.04.2009 12:03:08 | |
---|
Mä tykkään veloittaa jaksokohtaisesti, telkkarihommia kun teen. Jaksot ovat aina öbaut samanmittaisia, sisältö samantapaista huttua. Joskus hommaan menee yksi päivä, joskus kolme. Tehokasta työaikaa kuitenkin saman verran, varmaan arvaatte, että työskentelen kotona, siinä on hyvät ja huonot puolensa. Musajuttuja olen tehnyt suurin piirtein päivähinnoittelulla, murto-osalla verrattuna telkkahommiin, noin 50-100€/päivä, joskus kahvipaketilla. Musajutut ovat enempi harrastusta ja terapiaa itselle. |
Ukko 02.04.2009 12:36:29 | |
---|
axelsson: No jos on sitä mieltä, että homma ei ole vaatimustasoltaan kummoisempaa kuin putkimiehen hommakaan. Tuo parikymppiä on pätevähkön putkimiehen tuntipalkka. Täysin erihommia ja kummatkin yhtä vaativia omalla sarallaan. Mutta jos tuntuu, että 20e / tunti palkkaa riittää, niin siitä sitten kaluston ja tilojen mukaan laskemaan mitä tulee siihen päälle. Jos kohtuullisen laadukasta ammattikäyttöön soveltuvaa kalustoa kuolettaa, ylläpitää ja päivittää niin aivan minimissään toinen 20e / tunti siihen päälle, niin ollaan lähellä velotettavaa tuntihintaa + alv. Tuolla se hinta pyörinee. Mutta kuinka moni demoa duunaava maksaa tuon tunti liksan ? COVS jäsen nro 6 |
mobbi 02.04.2009 17:13:31 | |
---|
Ukko: Täysin erihommia ja kummatkin yhtä vaativia omalla sarallaan. Mutta jos tuntuu, että 20e / tunti palkkaa riittää, niin siitä sitten kaluston ja tilojen mukaan laskemaan mitä tulee siihen päälle. Jos kohtuullisen laadukasta ammattikäyttöön soveltuvaa kalustoa kuolettaa, ylläpitää ja päivittää niin aivan minimissään toinen 20e / tunti siihen päälle, niin ollaan lähellä velotettavaa tuntihintaa + alv. Tuolla se hinta pyörinee. Mutta kuinka moni demoa duunaava maksaa tuon tunti liksan ? Itse olen tota liksaa bändini kanssa maksanut. Mutta siinä on kyllä jo puhuttu isoista nimistä, jotka demoa ovat olleet työstämässä. www.crimson-sun.org |
ejhfi 02.04.2009 17:26:29 | |
---|
Tottahan sen ensinnäkin teet verollisena, etkä pimeänä ja silloin varmaan Y-tunnus voisi olla paikallaan. Sitten voit miettiä paljoko näitä töitä voisi suurin piirtein olla ja paljonko niillä haluat a) tienata ja b) kuolettaa kenties olemassa olevaa ja investoitavaa tilbehööriä. Tämän jälkeen sinun pitää päättää haluatko maksaa Alv:t, YELin plus muita mahdollisia kulunkeja. Tältä pohjalta voit alkaa hahmottelemaan jonkinlaista alustavaa laskelmaa sille kuinka paljon voit / rohkenet / sinun kannattaa töilläsi tienata. Sillä tavoin sitten se hintakin sitten alkaa muodostumaan. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
ganesha 02.04.2009 19:30:07 | |
---|
20egee/tunti putkimiehestä? hehe. taitavat olla noita itäblokin "putkimiehiä" :D itsekin toiminimeä pukkaamassa kesällä, mutta ehkä enemmänkin "kallis harrastus"-mielessä kuin oikeasti tienaamismielessä. toivottavasti ne y-tunnuksen mukana tulevat rasitteet ovat pienemmät kuin siitä tulevat hyödyt. viina. hanuri. ja naiset. |
tommiot 02.04.2009 19:49:57 | |
---|
ganesha: 20egee/tunti putkimiehestä? hehe. taitavat olla noita itäblokin "putkimiehiä" :D itsekin toiminimeä pukkaamassa kesällä, mutta ehkä enemmänkin "kallis harrastus"-mielessä kuin oikeasti tienaamismielessä. toivottavasti ne y-tunnuksen mukana tulevat rasitteet ovat pienemmät kuin siitä tulevat hyödyt. Varmaan meinattiin että 20e tunnilta kun on alvit ja YEL tms kulut vähennetty. How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
Cornflake 02.04.2009 20:52:43 | |
---|
ganesha: "kallis harrastus"-mielessä kuin oikeasti tienaamismielessä. Mulla on juuri noin. Eli ihan huvikseen duunailen, mutta snadin korvauksen toki pyydän. Samoin jos joku juttu ei kiinnosta, niin en lähde messiin vaikka enempi maksettaisikin. Esmes viimeksi kävi niin, että heitin koko hommasta haarukan, että maksakaa jotain tohonsuuntaan, jos siltä tuntuu. Maksoivat enemmän:-) Tuli hyvä fiilis, joka oli paljon isompi juttu kuin se extra-korvaus. Ei tollasta fiilistä ns. saa rahalla, vaikka se nyt ikäänkuin rahalla tulikin. Kiitos vaan bändille. Eli jos tulee hyvä fiilis ja onnistunut nauha, niin mun puolesta tärkeimmät on kasassa. Siks mä tätä puuhailen. Mut joo... Nyrkkipajahan mulla vaan onkin, lähden sillä puheella aina liikkeelle, että mitään en takaa, mutta parhaani teen jos messiin lähden. Jos miettisi että tekisi tätä työkseen (jota en koe näillä taidoilla edes mahdolliseksi), niin laskutuksen pitäisi olla sitä luokkaa, että usko edes kohtuulliseen leipään olisi aika heikko. Mä teen massia mieluummin muualla ja pidän äänittely, sun muut puuhat harrastuksena. Halvaksi tää ei ole tullut, mutta kaikki maksaa. Sano. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
Cathi777 03.04.2009 16:19:59 (muokattu 03.04.2009 16:20:15) | |
---|
mobbi: Tuolla se hinta pyörinee. Mutta kuinka moni demoa duunaava maksaa tuon tunti liksan ? Itse olen tota liksaa bändini kanssa maksanut. Mutta siinä on kyllä jo puhuttu isoista nimistä, jotka demoa ovat olleet työstämässä. No harvoinhan sessiot on niin lyhyitä, että mennään tuntihinnan mukaan. Omien bändien kanssa, kun ollaan nauhoituksia käyty tekemässä niin päivähinnat ( 8h ) on pyörineet jossain 100-300e välillä. Only pop music can break my heart... |
Ukko 03.04.2009 18:54:11 | |
---|
Cathi777: No harvoinhan sessiot on niin lyhyitä, että mennään tuntihinnan mukaan. Omien bändien kanssa, kun ollaan nauhoituksia käyty tekemässä niin päivähinnat ( 8h ) on pyörineet jossain 100-300e välillä. 100 euroa ja kahdeksan tuntia. Kuulostaa aika huonolta, siis äänitystä pyörittävän kannalta. Siitä kun vähentää alvit, pakolliset sos. menot ja tilan kustannukset kamoineen, ei paljon mitään jää systeemin pyörittäjälle. Tämä on ehkä aika hyvä vastaus kysymykseen. Tuon kolmesataa vielä ymmärrän mikäli ei ole isoja lainoja otettu systeemin pyöritykseen. COVS jäsen nro 6 |
ejhfi 03.04.2009 20:32:44 | |
---|
Ukko: Siitä kun vähentää alvit, pakolliset sos. menot ja tilan kustannukset kamoineen, ei paljon mitään jää systeemin pyörittäjälle. Tietty jos toiminta lv:n osalta tilikautena jää alle 8500 euron, niin sen voi tehdä alvitta ja vielä jos työtuloja on alle 6300 euroa, niin ei ole velvollinen myöskään eläkemaksuun. Jää siis pakollisena vähennettäväksi vain tulovero, eikä sitäkään jos liikkuu harmaan talouden alueella ... mutta silloin ei voi kyllä tehdä mitään vähennyksiäkään. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
hape 03.04.2009 20:39:19 | |
---|
Ukko: 100 euroa ja kahdeksan tuntia. Kuulostaa aika huonolta, siis äänitystä pyörittävän kannalta. Siitä kun vähentää alvit, pakolliset sos. menot ja tilan kustannukset kamoineen, ei paljon mitään jää systeemin pyörittäjälle. No mä en kyllä usko että kukaan tekee päivän duunin hintaan 100 euroa sis. alv. Eiköhän tuo hinta ole kuitenkin ihan rahat käteen meiningillä, siis pimeenä. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
samic 03.04.2009 22:37:56 (muokattu 03.04.2009 23:06:52) | |
---|
velotan 125+alv 8h päivästä,monet ihmettelee et miks teen niin halavalla...mutta tää ei oo mulle "duuni" vaan juurikin kallis harrastus eikä mulla ole ammattitaitoakaan niin paljon et kehtais pyytää enempää, kaikki rahat laitan uusiin leluihin mitä firmalle tulee..palkkaa ei tuu nosteltua... oikeesti jos meinaa ainoana duunina tehä ni pitäs hinnan olla ihan eri lukemissa. hinnottelet ittes tarpeen mukaan :) joujou |
Kallekorvola 04.04.2009 11:50:27 | |
---|
Sinap: Muistakaa aina ammattiylpeys mukana. Ei ne putkimiehetkään kovinkaan halpoja ole. Ei muuta lisättävää. no näinpä. pidetään hinnoittelussa järki mukana, tai syödään alta koko ala kannattamattomana. huono hintarakenne kostautuu pakosti myös laadussa. |
isojussi 04.04.2009 21:49:29 (muokattu 04.04.2009 21:51:11) | |
---|
Kallekorvola: no näinpä. pidetään hinnoittelussa järki mukana, tai syödään alta koko ala kannattamattomana. huono hintarakenne kostautuu pakosti myös laadussa. Sinä olet hyvä ihminen. Tulisitko tonne tm-palstalle kertomaan saman noille iloisille halppisharrastelijoille. E: Semmonen 150 - 200 / päivä mullakin on ollu ajatuksissa, mikä lienee kalustoni ja kokemukseni suhteen kotuullista, muttei polje alan hintatasoa. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |