Aihe: Logic Express / Studio 8
1 2
Leviathan73
10.08.2008 19:21:30

Kysymys omppumiehille.

Jos ostan ensin Expressin niin saanko ostettu upgrade version jolla saan itselleni Studion kaikkineen herkkuinen?

Mistään en löytänyt myynnissä kyseistä päivitysversiota.

Puuttuuko Expressistä jotain todella oleellista täysversioon nähden?
Sitä saa mitä tilaa.
Fonisoul_
11.08.2008 11:18:04
Kysymys omppumiehille.

Jos ostan ensin Expressin niin saanko ostettu upgrade version jolla saan itselleni Studion kaikkineen herkkuinen?

Puuttuuko Expressistä jotain todella oleellista täysversioon nähden?

Ilmeisesti tuollaista päivitysversiota ei sitten ole. Mielestäni Expressin pahin puute on se että sen sessiot eivät ole yhtensopivia Pro-version sessioiden kanssa. Tai näin oli ainakin vielä seiskaversion kanssa, korjatkaa jos olen väärässä. Tuo rajoittaa kyllä himputisti kun ei voi valmiita sessioita siirtää vaikkapa miksaajalle sellaisenaan.

Expressistä ilmeisesti puuttuu myös isoimmat softasynat, sekä kaikki se oheisohjelmisto mikä PRO:n mukana tulee (MainStage, Soundtrack Pro 2, WaveBurner 1.5, Compressor 3, Impulse Response Utility, Apple Loops Utility, QuickTime 7 Pro). Mielestäni PRO:ssa saa kyllä vastinetta rahoilleen eikä ole edes kovin kallis. Osta vaikkapa tuolta: http://www.dv247.com/invt/45995/
Soul with a capital "S"...
Danko
11.08.2008 13:42:33

tompalta löytyi tähän hätään vain germaaniversio, mutta sellainen on olemassa.
http://www.thomann.de/fi/apple_logic_studio_8_upvexpr678.htm
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
Siis ei voi haluta haluavansa. Tai voi, mutta ei silti ala haluta sitä mitä haluaa haluta. -kondensaattori
Roberto
11.08.2008 13:44:36

Toi Studio on laatuunsa/ominaisuuksiinsa nähden niin törkeen halpa, et suositan hankkimaan sen samantien. Express alkaa ahdistaa kuitenkin jossain kohtaa.
Leviathan73
11.08.2008 13:55:59

Toi Studio on laatuunsa/ominaisuuksiinsa nähden niin törkeen halpa, et suositan hankkimaan sen samantien. Express alkaa ahdistaa kuitenkin jossain kohtaa.

Lompakkoa ahdistaa jo nyt.
Näin ei tarvis tehdä niin isoa kertasijoituta.
Sitä saa mitä tilaa.
Fonisoul_
11.08.2008 14:44:29
Lompakkoa ahdistaa jo nyt.
Näin ei tarvis tehdä niin isoa kertasijoituta.

Entä jos ostaisit käytettynä halvemman Pro seiskan ja päivittäisit sen sitten jossain vaiheessa isommaksi...?

Tai no, seiska oli kyllä niin ärsyttävä softa etten tiedä kannattaako sitä suositella. :P

Mutta ihan näin niinkuin vaihtoehtona...
Velli
11.08.2008 15:12:35 (muokattu 11.08.2008 15:13:16)
Koko versiota Studiosta saa uutena halvimmillaan vähän reilulla 300E:lla, eli n. 100E kalliimmalla kuin Expressiä. Niin ja puhun nyt siis Full retail-versiosta, enkä esim. Academic-, Student- tms. versiosta.

esim. tuosta:

http://cgi.ebay.co.uk/LOGIC-STUDIO- … 3A12&_trksid=p3286.c0.m14.l1318
Jaakkoopuukkoo
11.08.2008 18:09:16

Riippuu vähän käyttäjästä. Ei mua vielä ahdista. Vuoden jälkeen. Ärsyttää kyllä; tuli tuo halpakaveri myyntiin n. kuukausi sen jälkeen kun olin Expressin ostanut. Hintaa ehkä satasen enemmän kuin maksoin Expressistä.
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
Leviathan73
15.08.2008 11:39:21

Maahantuojalta ilmoitettiin että päivitys on saatavilla ja pitäisi tulla täys Studio versioksi.
Sitä saa mitä tilaa.
Janie Jones
16.08.2008 00:53:25

Maahantuojalta ilmoitettiin että päivitys on saatavilla ja pitäisi tulla täys Studio versioksi.

Tuollahan se on, 299 euroa:

http://store.apple.com/fi/product/MA801Z/A?mco=MTIxODk3Mw
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Ziggy Bubba
23.01.2009 22:23:11

Herätellääs keskustelua... Ensin meinasin hommata tuon Expressin, mutta näin jälkeenpäin ei kaduta yhtään että hommasin (opiskelija-alella) suoraan Studion. Garagebandia ja Acidia (PC:llä) käyttäneelle tämä oli kieltämättä alkuun hiukan hankala möhkäle, mutta pikku hiljaa tuosta alkaa löytyä sitä "logiikkaa" (eh!).

Mukana tuleva jättimäinen läjä sampleja, softasoittimia, efektejä ynnä muita on tuohon hintaan aika lyömätön setti - kun mukaan tulee melkeinpä kaikki mitä kuvitella saattaa... Koneena on Intel dual-core iMac 2,0 jossa 4 gigaa rammia. Komiasti pyörii. Vanhat PC-softilla saadut kammot alkavat pikku hiljaa olla tiessään, tämä toimii :)
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
kellopelittäjä
28.02.2009 22:30:10
Ajattelin hetken mielijohteesta siirtyä logicin käyttäjäksi ja hylätä kokonaan pc sekä ikivanha versio cubasesta. Nyt iski vaan hirmuinen valinnan vaikeus. Logic studion mukana tulisi kaikenlaista turhaa mitä ei välttämättä haluaisi ostaa. Final Cut Studion mukana minulle tuli jo soundtrack, compressor, ja quicktime 7 prookin jo on. Applen loopitkin luultavasti lojuu jossain kovalevyllä. Päällekkyydet tietysti ärsyttää, mutta pelkän expressin ostokin vähän arveluttaa. Mitä jos ohjelmasta onkin karsittu jotain todella oleellista. Surroundin puute ei haittaa, sehän löytyy soundtrackistäkin jos tarvitsee, mutta mitäs nämä jotkin muut sitten on... osaako logic studion käyttäjät mainita kyseisten seikkojen tarpeelliisuudesta:

-no node (distributed audio processing)
-no tdm support

plug ins:
-no delay designer
-no multipressor, adaptive limiter
-no match eq
-no binaural post processing plug in, no multimeter
-no convolution reverb (space designer)
-no down mixer plug in

-no waveburner

...eli tuohon kokosin itseäni arveluttavat expressin puutteet. Onko siellä seassa jotain mitä ilman ei voi elää?
Fonisoul_
28.02.2009 22:47:47
Kaikkea ilman voi elää, mutta en tiedä onko se elämä sitten enää elämisen arvoista. :D

Itseäni noista puutteista vaivaisi eniten multipressorin (monialuekompura), adaptive limiterin (Maxim / L2-tyyppinen masterlimitteri) ja space designerin (erittäin hyvä kaiku) puute. Mielestäni hintaero expressin ja studion välillä on perusteltavissa jo pelkästään noilla. Myös waveburner on ihan kätevä CD:n masterointisofta josta on ainakin itselleni ollut paljon iloa.

Down mixer plug-in liittyy surroundjuttuihin (tai siis surroundin kuuntelemista stereona), joten sitä et ilmeisesti tarvi, TDM-tuki taas liittyy hardware-juttuihin eli sekään ei ole sulle relevantti ominaisuus. Binaural taas liittyy kuulokekuunteluun, aika turha ominaisuus oikeastaan. Nuo loput on sitten aika yksilökohtaista että tykkääkö käyttää vai ei.
rock777
01.03.2009 09:33:09
Fonisoul_: Kaikkea ilman voi elää, mutta en tiedä onko se elämä sitten enää elämisen arvoista. :D

Itseäni noista puutteista vaivaisi eniten multipressorin (monialuekompura), adaptive limiterin (Maxim / L2-tyyppinen masterlimitteri) ja space designerin (erittäin hyvä kaiku) puute. Mielestäni hintaero expressin ja studion välillä on perusteltavissa jo pelkästään noilla. Myös waveburner on ihan kätevä CD:n masterointisofta josta on ainakin itselleni ollut paljon iloa.

Down mixer plug-in liittyy surroundjuttuihin (tai siis surroundin kuuntelemista stereona), joten sitä et ilmeisesti tarvi, TDM-tuki taas liittyy hardware-juttuihin eli sekään ei ole sulle relevantti ominaisuus. Binaural taas liittyy kuulokekuunteluun, aika turha ominaisuus oikeastaan. Nuo loput on sitten aika yksilökohtaista että tykkääkö käyttää vai ei.

Aivan samaa mieltä. Tuo monialuekompura on oikeasti todella hyvä! 3kk päästä et edes ajattele että tulipa tuhlattua. Mulla on ollu käyttöä paljonkin eri synille, ei omiin mutta toisten projekteihin.

Osta studio suoraan.
Ziggy Bubba
01.03.2009 15:56:58

Minäkin suosittelen Studiota, on jo tuo Space Designer sen verran hieno laitos. Tämä siis jos budjetti kestää, sillä kyllähän Expressilläkin pääsee todella pitkälle - ja päivittäminen Studioon onnistuu jälkeenpäin samalla rahalla.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
kellopelittäjä
01.03.2009 22:37:27
Kiitos näistä tiedoista. En malta odottaa rahatilanteen parantumista parin pakollisen pluginin takia, vaan olen säästäväinen mutta malttamaton ja valitsen heti torsoversion, ja muistelen kuinka tyytyväinen olin 10-vuotta sitten täydelliseen kasettineliraituriini ja pariin pedaaliefektiin. Hyvä että noi expressit saa näköjään päivitettyä vaikka sitten vasta seuraavan Logic studion ilmestyttyä. Siinähän voi saada samalla puolet seuraavan final cut studion sisällöstä. Näin ne päällekkyydet kääntyy voitoksi. Ei tosin varmaan ainakaan pariin-kolmeen vuoteen sellaista ole luvassa !?
Fonisoul_
02.03.2009 13:44:45
Sellainen juttu vielä että expressin ja studion sessiot eivät ole yhteensopivia, tämä kannattaa ottaa huomioon jos yhtään vakavemmin aikoo biisejä väkertää.

Tai näin oli ainakin vielä seiskaversion aikaan, joku tietävämpi voisi tämän tyrmätä tai vahvistaa Logic kasin osalta.
dewil
02.03.2009 14:11:57

Fonisoul_: Sellainen juttu vielä että expressin ja studion sessiot eivät ole yhteensopivia, tämä kannattaa ottaa huomioon jos yhtään vakavemmin aikoo biisejä väkertää.

Tai näin oli ainakin vielä seiskaversion aikaan, joku tietävämpi voisi tämän tyrmätä tai vahvistaa Logic kasin osalta.

Kuinka niin? Kyllä mulla vaan expressin biisit aukeaa seiskassa ihan ok.
Jopa seiska expressit aukeaa täys kasissa bueno.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Fonisoul_
02.03.2009 15:57:48
dewil: Kuinka niin? Kyllä mulla vaan expressin biisit aukeaa seiskassa ihan ok.
Jopa seiska expressit aukeaa täys kasissa bueno.

Onko todella näin? Ei voi olla. :D
Muistelen joskus jutelleeni tästä puutteesta jonkun Applen edustajankin kanssa.. Ehkä mä sekoitan nyt jotain tosi pahasti.
flimtrick
02.03.2009 16:41:40
Logic Studio on muuten buginen paska mikä kannattaa pitää mielessä. Seiska on paljon stabiilimpi. Joka kerta on kasin kanssa jonkin sortin ongelmia mitä ihmeellisimmistä asioista...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)