Aihe: POD X3 Livelle korvaajaa
1
Alphie
17.05.2009 13:22:17 (muokattu 17.05.2009 13:29:54)
Morjesta!

Tilanne on nyt sellainen, että minun PODissa alkoi ilmetä "USB audio drop out"-ongelmaa eli noin minuutin nauhoittamisen jälkeen kaikki tietokoneelta tuleva ääni katoaa, mutta kitaran monitorointi silti toimii kuulokkeisiin PODin kautta. Tämä siis ilmeni uudelle koneelle siirryttäessä ja on ilmeisesti hyvinkin konekohtaista.

Minulla ei ole mahdollisuutta lähettää tätä korjaukseenkaan, koska tarvitsen tätä lähes joka päivä niin ajattelin hommata tilalle jonkun vastaavan systeemin, jossa olisi mahdollisuus mm. phantom 48V-virralle, jota tarvitsen joka tapauksessa jossain vaiheessa.

Olisiko siis ehdotuksia audio-interfaceksi (USB) tai äänikortiksi, jos tarvitaan 1-2 XLR liitäntää phantomilla ja tietysti mahdollisuus kuunnella sitä mitä koneelta kuuluu samaan aikaan, kun nauhoittaa? Tarkoitus on nauhoittaa PODin kautta kitaraa/bassoa ja sitten lisäksi lauluja konkkamikillä. Vista 64bit-ajurit (tästä voidaan joustaa, koska XP 32-bit on mahdollisuus saada rinnalle) ja ASIO on must.

E: Budjetti on sellainen 100e mieluusti, mutta tarvittaessa saattaisi venyä 200e astikkin..
gunner
17.05.2009 20:30:34 (muokattu 18.05.2009 16:59:10)
Pakko kysyä tässä ohessa, että toimiko sulla vanhan koneen kanssa pod kuitenkin? Mulla on tän nykysen koneen kanssa sama drop out ongelma, mutta onko mahollista, että muilla koneilla toimii?

Ei millään jaksais lähettää saksaan asti huoltoon, olis vaan vissiin pitänyt ostaa sikahintaan suomesta.

Edit:
No joo, koitinpa nyt vihdoin tolla toisellakin koneella podini toimivuutta. Kohta tunnin toiminu kiltisti äänikorttina, omalla koneella kestää 4-5 min. Toivottavasti on noinkin konekohtasta, ja että tuleva mahdollinen mäkki tykkäis podista.
"Aluks mä ajattelin, et EI VITTU, mut sit mä kelasin, et EI SAATANA!" - Remu Aaltonen
Einherjar
17.05.2009 21:37:19
Kokeiles ensiksi vaihtaa usb-piuhaa. Jos se on iän myötä kulunut, niin se voi tuoda ongelmia datan kuljetteluun.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Soolokitaristi
18.05.2009 04:21:57
Onko X3 Liven ohjelmisto päivitetty? Tosin en ole ihan varma onko toi peräti ihan laitteistotason ongelma (itelläni on pod x3 pro jota ko. ongelma ei koske). Joka tapauksessa kannattaisi olla yhteydessä laitteen sinulle kaupanneeseen tahoon, jos et ole käytettynä ostanut.

Niin toi ongelmahan on siis ton ko mallin kait ihan perusvika mihin on kehitetty joku ratkaisu, mutta se ilmeisesti vaatii käytön virallisessa huollossa (ei siis ratkea pelkällä ohjelmiston päivityksellä).

Tämä siis ihan vaan line6 foorumia lukemalla selvitettyä tietoa eli ei kokemusperäistä.
Alphie
18.05.2009 21:11:57 (muokattu 18.05.2009 21:13:09)
Joo, nämä samat jutut ite oon lukenut. Vanhalla koneella siis toimi aivan hyvin, joka siis oli Pentium 4 aikainen. Nykyinen selkeästi tehokkaampi tietokone sitten ei suostu tämän kanssa pelittämään.

USB-piuhasta tuskin on kyse, koska koko laite on kuitenkin ollut minulla ehkä noin puoli vuotta, eikä piuhaa ole liiaksi asti käytetty.

Ongelma vaikuttaa siltä tosiaan, jota on tuolla Line6-foorumeilla pohdittu jo vuosia ja ainut tapa ratkaista tämä on käyttää tämä virallisessa huollossa, eikä minulla ole siihen vain nyt kertakaikkiaan mahdollisuutta.

Tarve on joka tapauksessa jollekkin systeemille, jolla pystyisi konkkamikkiä nauhoittamaan niin sen voisi ostaa nyt tätä PODia varten myöskin. Muut toiminnot tässä pelaavat täysin moitteettomasti niin ei ole tarvetta lähettää tätä minnekkään.

E: Ainiin ja uusi ohjelmisto on tosiaan nyt jo sisässä X3 Livessä.
Alphie
19.05.2009 17:06:22
Tein nyt sitten oman ratkaisun ja hommasin Toneport UX2:sen kotisoitteluun näin muutenkin. On hyvä, kun saa käyttöön myös nämä X3 Liven mallinnokset, vaikka ite laite oiskin treenikämpällä.
gunner
19.05.2009 17:45:50
Alphie: Tein nyt sitten oman ratkaisun ja hommasin Toneport UX2:sen kotisoitteluun näin muutenkin. On hyvä, kun saa käyttöön myös nämä X3 Liven mallinnokset, vaikka ite laite oiskin treenikämpällä.

Tietääkö joku muuten, miten tuo pod farm platinum ja X3L toimii yhteen? Pitääkö X3L:n olla kiinnitettynä koko ajan koneeseen, kun pod farmia käytetään, vai riittääkö pelkkä kertatodentaminen asentamisen yhteydessä? Koitin selvittää asiaa googlella, mutta varmuutta en vielä saanut.
"Aluks mä ajattelin, et EI VITTU, mut sit mä kelasin, et EI SAATANA!" - Remu Aaltonen
Alphie
19.05.2009 19:54:39 (muokattu 19.05.2009 19:55:43)
Hitto, äskön XP:ssä olisin tuon voinut kokeilla. Mulla on siis Win XP nauhotteluun asennettuna ja Win 7 pääkäyttiksenä.

"Authorizen" painaminen Line6 Monkeyssä mun mielestä kyllä riittää, että ne kaikki on käytössä oli laite kiinni tai ei.
Fonisoul_
20.05.2009 16:25:41 (muokattu 20.05.2009 16:26:11)
gunner: Tietääkö joku muuten, miten tuo pod farm platinum ja X3L toimii yhteen? Pitääkö X3L:n olla kiinnitettynä koko ajan koneeseen, kun pod farmia käytetään, vai riittääkö pelkkä kertatodentaminen asentamisen yhteydessä? Koitin selvittää asiaa googlella, mutta varmuutta en vielä saanut.

Ainakin mulla XT Liven kanssa pitää olla aina kytkettynä munuaismaatilaa käytettäessä.

Edit: Ja on muuten aika iso dongle tuo...
Soul with a capital "S"...
Alphie
20.05.2009 19:52:49
Nähtävästi pitää olla X3L jatkuvasti kiinni, onpa kyllä äärimmäisen junttia. Saa nähdä pystynkö edes pelkällä Toneportilla sitten käyttämään X3L:n mallinnoksia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)