Chemo 27.04.2009 20:03:45 | |
---|
Neuvokaa tyhmää! Fostexini Cd-asema tuntuu prakanneen lopullisesti joten nyt tarttisi siirtää matskut toisella keinolla koneelle. Ajattelin jokunen vuosi sitten siirtyä mukavuussyistä käyttämään adatia. Ostinkin optisen piuhan, mutta en sitten ikinä päätynyt käyttämään sitä. Ainakin piuhaan tarttisi adapterit? Alusta loppuun-tyyppinen opastus olisi tarpeen. Deadlinet painaa päälle, joten vähän kiirekin olisi. Kuinkas muuten. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
anapena 27.04.2009 20:09:33 (muokattu 27.04.2009 20:13:10) | |
---|
No ihan ekaks tarviit tietokoneeseen äänikortin, jossa on adat-liitännät. Tai ainakin kaverin, jolla sellainen on. Adaptereita ei varmaankaan tarvii, jos molemmissa päissä on kulmikkaat toslink-liittimet. Sitten ronkit audiosoftan äänittävistä raidoista inputeiksi adat-kanavat, tietokoneesta rec päälle ja Fostexista play. Softan synkkalähteeksi pitää varmaan laittaa adat-liitäntä. |
Pieni rumpalipoika 27.04.2009 20:11:27 (muokattu 27.04.2009 20:14:03) | |
---|
Chemo: Neuvokaa tyhmää! Fostexini Cd-asema tuntuu prakanneen lopullisesti joten nyt tarttisi siirtää matskut toisella keinolla koneelle. Ajattelin jokunen vuosi sitten siirtyä mukavuussyistä käyttämään adatia. Ostinkin optisen piuhan, mutta en sitten ikinä päätynyt käyttämään sitä. Ainakin piuhaan tarttisi adapterit? Alusta loppuun-tyyppinen opastus olisi tarpeen. Deadlinet painaa päälle, joten vähän kiirekin olisi. Kuinkas muuten. Oon joskus tuon laitteen omistanut ja mun muistaakseni tuolta ei pysty siirtämään suoraan koneelle matskua mitenkään. Itselläni ei ollut cd-asemaa, joten homma piti kierrättää iomegan zippi-aseman kautta. Jos en nyt aivan väärin muista, nimimerkki PeteH taisi olla tuon rakkineen asiantuntija. Kysy vaikka hältä. Edit. Aloin oikein kattomaan tota PeteH-hommelia ja olenko mä nähnyt unta vai onko se bannattu. Ei nimittäin moista nikkiä löytynyt eikä löytynyt ensimmäistäkään kirjoitusta tuolla nikillä. Hmm. Rummut nurin ja nussimaan! |
Chemo 27.04.2009 20:31:43 | |
---|
Jaba, Kiitokset Anapena ja PRP. Yllättäen sain sen viimeisen kriittisen jutun ulos cd-rw:llä. Toimii, ei toimii, toimi. Huh. Pete H:n mä muistan ihan hyvin, sillähän tosiaan oli tuommoinen. Kaveria ei oo vähään aikaan täällä näkynyt, tai mistäs mä mitään tiedän kun en itsekään nykyään mitenkään aktiivinen ole. Piakkoin tarttee saada lisää matskua tosta ulos. Kait se menee tuommoisen äänikortin hommaamiseksi. Eroon tästä ongelmasta on kuitenkin päästävä. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
alanko 27.04.2009 20:40:44 | |
---|
Pete H:n mä muistan ihan hyvin, sillähän tosiaan oli tuommoinen. Kaveria ei oo vähään aikaan täällä näkynyt, tai mistäs mä mitään tiedän kun en itsekään nykyään mitenkään aktiivinen ole. Off-topic, mutta mielestäni PeteH vaihtoi vain nickkiä. Joku kirjainlyhennelmä se taisi olla, PIM tms. Tai sitten sekoitan asioita... |
anapena 27.04.2009 22:11:00 (muokattu 28.04.2009 11:35:32) | |
---|
Fostexin cd-asema on varmaan ihan perusvehje, joten se olisi varmaan aika halpa varaosana. Vielä kun löytäisi halvan asennuspajan...toi vaikuttaa ehkäpä vain putsaushommalta. Kysy maahantuojan huollosta kustannuksia, tai sitten joltain kyläsepältä. Edit: Adat-liitännässä yleensä kulkee vain 8 raitaa kerrallaan, kantsii ottaa huomioon/tutkia hetki manuaalia. Useampaa raitaa joutunee hetken synkkaamaan koneella, tietty jos loppuun tai alkuun äänittää jonkin naksahduksen tai purskeen kaikille raidoille, niin homma helpottuu, tai jos on klikkiraita valmiina. |
dbringer 30.04.2009 16:26:32 | |
---|
Pieni rumpalipoika: Oon joskus tuon laitteen omistanut ja mun muistaakseni tuolta ei pysty siirtämään suoraan koneelle matskua mitenkään. Kyllä tuo raitojen siirtäminen ADATin kautta tietokoneelle pitäisi onnistua, mutta tosiaan vain kahdeksalle raidalle kerrallaan. Raitojen 9-16 synkkaaminen pitäisi onnistua myös MIDIn avulla. Itse hommasin juuri treenikämpille tuon vermeen, ADATia pääsen testaamaan vasta kunhan saan kunnon äänikortin käyttöön. Tuolla on aika paljon tietoa, päivityksiä ym. noihin Fostexin vehkeisiin: http://vf16.com/ |
iso j 06.05.2009 13:29:54 | |
---|
Kyllä kaikki raidat saa ulos omina raitoina. Mutta siitä scsi liittimestä. Tarvittavaa softaa en muista mutta parikertaa studiolla oon vehettä käyttänyt just tontakia. Tais mennä cubaseen jälkieditointiin, vai pro toolsiin? no enivei wawina ne on. Kun ois aina ilta ja Lauantai, eikä koskaan aamu ja Maanantai |
PIM 06.05.2009 23:19:19 | |
---|
Heti kun pariin päivään ei ehdi mnetiin niin aletaan kaivata;) Adatin kautta toi siirto onnistuu, mutta sen joutuu tekemään siis kahdeksan raidan erissä. Fostexissa siirrettävät raidat pitää siirtää raidoille 9-16 track exchange toiminnolla ennen kuin ne voi siirtää tietokoneelle, joka luonnollisesti tarvitsee sen adat liitännällä varustetun äänikortin. Jos oikein pro haluaa olla niin laitteet voi tahdistaa toisiinsa midillä, mutta jos sitä ei ole käytettävissä niin eri siirtokerroilla siirretyt raidat pystyy kyllä suht helposti kohdistamaan käsinkin siirron jälkeen. Tule mukaan rokkikollektiiviin Tampereella. Treenit pari kertaa viikossa, osallistu silloin kun aikatauluusi sopii. Hakusessa erityisesti laulaja, kosketinsoittaja, basistimulti-instrumentalisti. |