Aihe: Line6 Toneport UX1 ongelma
1
Jake30
14.01.2009 18:38:55
Olen opettelemassa kotistudionauhoittamista ja ostin tarkoitusta varten Toneport UX1:n. Gearboxin käytön sain unohtaa, koska ohjelma ei toimi Vistassa ollenkaan. Latasin nauhoitusohjelmaksi Kristalin, koska se on sopivan simppeli ohjelma minun tarkoitukseeni. Ongelma on, etten saa millään mikin (Shure 57) kautta signaalia läpi, vaikka kitara-plugista signaali menee laitteeseen ja sitä kautta ääniraidalle ilman ongelmaa.

Onko kellään mitään käsitystä, mikä voisi olla pielessä? Asetukset pitäisi olla kunnossa ja mikin johtoineen olen testannut muualla. Kun laitan mic gainin laitteesta täysille niin "viisari" värähtää hieman, mutta nauhoitusraidalle ei silti tule sykeröä ollenkaan. Mikkiplugi paskana kenties? Laite on uusi, tilattu Thomannilta.
Lateksi
14.01.2009 19:30:32 (muokattu 14.01.2009 19:34:17)
Gearboxin käytön sain unohtaa, koska ohjelma ei toimi Vistassa ollenkaan.

Pädäm. Siinäpä ongelma. TonePortia ei voi järkevästi käyttää ilman Gearboxia. Se pistää ääntä instrumenttisisääntulosta eteenpäin ilmankin GearBoxia, mutta vain instrumenttisisääntulosta. Sisääntulon valinta tapahtuu GearBoxista, joten huomaannet ongelman...

Eikö GearBoxista muka vieläkään ole Vistassa toimivaa versiota? Uskomatonta. Prkl, tänään juuri avauduinkin kaverille siitä, että firmat päivittävät ohjelmiensa ja ajureidensa yhteensopivuuksia niin pirun hitaasti.

edit. Line6:n nettisivujen mukaan GearBox toimii Vistassa, joten mikä sinulla on siinä ongelmana?
Siitä mennään missä vire on matalin.
Jake30
16.01.2009 21:29:47
Kiitos kommentista! Ongelma sai selityksen ja samalla muistin, että itse asiassa se oli Ableton livelite joka ei toiminut Vistassa ja jätin Gearboxinkin installoimatta, koska en tarvitse mallinnuksia. Nyt uuteen yritykseen, kiitos!
Jake30
17.01.2009 11:39:06
Noniin, itseasiassa asentaessani gearboxia muistin, että todellisuudessa ongelma oli alun perin sittenkin se, että gearboxi toimii ja ableton live lite 5.2.2 käynnistyy myös ok, mutta jostain syystä ableton ei lähde käyntiin jos Toneport on valmiiksi yhdistettynä koneeseen. Ja näin kai kuuluu olla, jotta nauhoitusohjelma tunnistaa Toneportin. Mistäköhän voisi olla kyse?
kivi
17.01.2009 17:47:04
Noniin, itseasiassa asentaessani gearboxia muistin, että todellisuudessa ongelma oli alun perin sittenkin se, että gearboxi toimii ja ableton live lite 5.2.2 käynnistyy myös ok, mutta jostain syystä ableton ei lähde käyntiin jos Toneport on valmiiksi yhdistettynä koneeseen. Ja näin kai kuuluu olla, jotta nauhoitusohjelma tunnistaa Toneportin. Mistäköhän voisi olla kyse?

Käynnistysjärjestys: 1) TonePort, 2) GearBox (samalla voit käydä Windowsin Control Panelista tarkistamassa että TonePort tosiaan on äänikorttina), 3 Ableton. GearBoxin olis siis hyvä myös olla päällä kun Ableton käynnistyy.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Johann Onn
17.01.2009 23:50:10 (muokattu 18.01.2009 00:03:58)
...mikä voisi olla pielessä ?

Onko GearBox ja ajurit uusimmat (= v3.70 & v3.4.3.1) ?
http://line6.com/software/index.html

Jos GearBox ei jostain ihmeen syystä toimi, niin sitten lataa tuolta POD farm:in ja koittaa sitä.

Kannattaa myös koittaa laittaa USB-piuhaa, eri USB-portteihin kiinni.
Jake138
03.05.2009 21:33:41
Palailen uudestaan tähän aiheeseen... Ableton Live Lite on mielestäni ärsyttävän sekava ohjelma. Mieluiten käyttäisin jotain Kristalin tapaista nauhoitusohjelmaa, mutta valitettavasti Kristal ei toimi Gearboxin kanssa. Olisiko jotain muita nauhoitusohjelmia joita voisin käyttää? Gearboxia en varsinaisesti edes tarvitse, kunhan saisin Toneportin kautta raitoja mikin kanssa sisään niin olisin tyytyväinen.
Johann Onn
03.05.2009 22:50:30 (muokattu 03.05.2009 22:53:30)
Jake138: Kristal ei toimi Gearboxin kanssa. Kyllä mulla vaan toimii. Kunhan tekee näin:

"Engine -> Prefences -> Devices -> ASIO": Klikkaa kaikki muut pois ja jätä vain "ASIO TonePort UX1".

Quit + Käynnistä Kristal uudestaan. Koska vaihtoehtoja on tasan 1, ajurit ei voi olla löytymättä.

Waver 1 -> Recording: ASIO TonePort UX1

Olisiko jotain muita nauhoitusohjelmia joita voisin käyttää ?

Reaper. -> http://www.reaper.fm/

Gearboxia en varsinaisesti edes tarvitse Tarvitsepas, kuten mielestäni kerran jo mainittiin.
Jake138
04.05.2009 15:26:47
Kiitos! Tämä oli hyödyllistä. Täytyy nyt vihdoin perehtyää asiaan kunnolla.

Tosiaan Gearboxin välttämättömyydestä muistutettiin jo aiemmin. Tarkoitin, etten tarvitsisi Gearboksin mallinnuksia yms. jos ohjelma vaan toimisi ilman sitä.
zekeode
04.05.2009 18:37:55

Jake138: Kiitos! Tämä oli hyödyllistä. Täytyy nyt vihdoin perehtyää asiaan kunnolla.

Tosiaan Gearboxin välttämättömyydestä muistutettiin jo aiemmin. Tarkoitin, etten tarvitsisi Gearboksin mallinnuksia yms. jos ohjelma vaan toimisi ilman sitä.

Ei Gearboxia ole pitkään aikaan tarvinnut pitää päällä. Kunhan on vain oikea input asetettuna.
Kre-per
19.05.2009 13:42:02
Kyllä mulla vaan toimii Vista + TonePort UX1 + GearBox + Ableton Live Lite 5.2.2. En tosin käytä Abletonia, koska läppärille se on niin raskas. Sen sijaan Audacity pelittää vallan mainiosti.

Mulla oli sellanen ongelma, että nauhotus pätki koko ajan, mutta sitten luin joltain foorumilta että kun ottaa sisäänrakennetun wlanin pois päältä niin pitäis pelittää hyvin ja niinhän siinä sitten onneksi kävikin. Loppu hyvin kaikki hyvin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)