Aihe: engl e570 studiossa
1
decapitated
27.12.2008 20:02:42
Noniin. Ohjatkaa suoraan vaan johonkin alottelijoitten puolelle jos siltä tuntuu, mutta kysymykseni kuuluu: Olen hommaamassa engl e570 preamppia ja siihen jonkin sortin päätteen, kaapin + efektin. Jos jollain on sama härpäke, niin miten tämä studiossa toimii? jos mikitän kaapin, niin meneekö mikkipiuha enkeliin, siitä mikseriin ja siitä koneelle? vai tarviiko vielä jonkin sortin laitteen väliin?

Kertokaa te tietävät miten näillä vehkeillä hoitaisitte äänen koneelle. kiitos!
ejhfi
27.12.2008 21:12:58

E530 löytyy kyllä ja sitä voi käyttää ihan simppelisti DI-boxina, ja samalla tavalla toimii myös tuo mainitsemasi isompi versio. Takaa löytyy STEREO FREQUENCY COMPENSATED LINE OUTPUTit eli balansoidut linjaliittimet ja näistä voit ottaa suoraan linjasignaalin mihin sitten haluatkin, joko päytään tai suoraan tallentimelle/kortille. Kaappi kannattaa varmaan mikittää erikseen erilliselle raidalle tai sitten summata signaalit pöydässä.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Antti1
27.12.2008 21:19:43 (muokattu 27.12.2008 21:20:40)
Pistät kitarasetin pystyyn kaappeineen päivineen, mikki kaapin eteen, mikistä piuha mikseriin/etuasteeseen/interfaceen/mihinlie ja siitä johdot etiäpäin tietokoneelle tarvittavien pulikoiden kautta.

Sillä ENGLin takaa löytyvällä "kaappisimuloidulla" ulostulolla ei tee äänittäessä (eikä noinniinku muutenkaan) hevonvitun vertaa. Kuulostaa parhaimmillaankin superkalliilta 15W Valvestatelta.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
decapitated
27.12.2008 21:49:59
Eli piuha mikseriin, siitä etuasteeseen ja interfaceen. Tuossa järjestyksessä?

Olen vasta aloittelija näissä hommissa ja kasailen pikkuhiljaa omaa kotistudiota. Tarkoituksena äänittää death metallia omaksi ja ehkä myöhemmin toivottavasti muidenkin iloksi :D
Antti1
27.12.2008 21:54:40 (muokattu 27.12.2008 21:57:53)
Eli piuha mikseriin, siitä etuasteeseen ja interfaceen. Tuossa järjestyksessä?

Ei. Nyt tarkkana: mikrofoni --> mikrofonietuaste (tai mikseri, tai interface yms.) --> tietokone. Tietokoneessahan sitten on joku äänikortti, tai vastaava viritys.

Eli mikillä signaali talteen ja se vahvistetaan mikrofoniesivahvistimella, joka voi olla ympättynä lähes mihin tahansa laitteeseen nykyään. Siitä laitteesta sitten piuha tietokoneelle.

EDIT: Niin ja tuossa on ihan tuo aloittelijaketjukin, jossa vastaillaa tämän kaltaisiin kysymyksiin. Siellä välttyy helpommin konkarien mahdolliselta vinoilulta.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
ejhfi
28.12.2008 00:48:58

Sillä ENGLin takaa löytyvällä "kaappisimuloidulla" ulostulolla ei tee äänittäessä (eikä noinniinku muutenkaan) hevonvitun vertaa.

Älä nyt ihan noin jyrkkä ole :)
Antti1
28.12.2008 00:53:33
Älä nyt ihan noin jyrkkä ole :)

No okei, kyllä sil tekee _jotain_, muttei levyä ainakaan. :) Ehkä jotain härskejä lofi soundeja voi saada, jos vetäsee vaikka megafonin ja julkean särömäärän läpi. En mä tiiä... Ei mun vanhassa etusessa ainakaan paljoa mieltä lämmittänyt, kuten ei myöskään Screamerin ja Powerballin vastaava.
"Mua vituttaa niin ankarasti, vituttaa aamusta iltaan. Vituttaa, on kaikki turhaa. Vittu, kun vituttaa!" -Ismo Alanko
ejhfi
28.12.2008 12:24:05

No okei, kyllä sil tekee _jotain_, muttei levyä ainakaan. :)

Ei ehkä yksistään, mutta mikityksen kyljessä voi toimia hyvinkin ja riippuu myös tietysti säröstä; vähän, paljon tai ei yhtään tai skeban osuudesta muuten; onko taustakomppisoitin vai johtava lead, tai sitten vain musatyylistä muuten. Linjasoundi on aina linjasoundi, mutta hyvin käytettynä voi olla oikeinkin naseva paikassaan. Jälkimallinnukseen se voi antaa myös enemmän varaa kuin mikitys, jos sellaista harrastaa.
drlecter
28.12.2008 20:07:26

Voihan niillä impulssiplugareilla sorkkia sitä etuasteen soundia jälkeen päin..
Fishfinger
30.12.2008 01:24:28
Voihan niillä impulssiplugareilla sorkkia sitä etuasteen soundia jälkeen päin..

Jep, ite oon ihan hyviä saundeja saanut 6505:sen preamp outilla juurikin noiden impulssikaappimallinnusten kanssa.
Black_Ice
24.05.2009 13:09:36
Entäs kun mulla on Engl Savage 120 ja siellä on takana ihan normaali XLR-ulostulo.. voiko sen vetää suoraa raituriin, esim. Boss Br-900:n?
"Vittu me soitetaan kolmen neljän setti"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)