Aihe: Liquid mix 1 2 | |
---|---|
![]() 30.11.2006 15:46:29 | |
En löytänyt haulla kun muutaman maininnan laitteesta Onkos tästä vielä kellään käyttökokemusta? Onko hintansa arvoinen? Toimiiko hyvin? Kuulostaako hyvältä? | |
![]() 30.11.2006 16:04:53 | |
En löytänyt haulla kun muutaman maininnan laitteesta Onkos tästä vielä kellään käyttökokemusta? Onko hintansa arvoinen? Toimiiko hyvin? Kuulostaako hyvältä? Kokemusta ei ole itse mutta kuulemma hemmetin kova peli.. Eikös tuo pidä itsessään jo raudan sisällä, ettei konetta kuormita..? Lisää middleä ja vähemmän volumea. | |
![]() 30.11.2006 17:11:34 | |
Jepujee. Riffissä oli joskus aika kattava teksti kys laitteesta. Tuossahan on se oma dsp, mikä antaa 32 kompuraa ja 32 equa..muistaakseni Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? | |
![]() 30.11.2006 17:44:06 | |
Joo Riffin juttu on luettu ja ihan hyvä esittely olikin. Riffin (ja myös Rytmin) jutuissa on vaan se ongelma ettei niissä yleensä ikinä tule laitteiden huonot puolet kovin paljon esille. Riffin jutun mukaan laite siis vaikutti kyllä oikein hyvälle. Nyt kyselenkin, että onko se sitä oikeasti. | |
![]() 30.11.2006 17:55:51 (muokattu 30.11.2006 17:59:09) | |
Kyllä jengi on siitä pitänyt...eipä ole vielä ainakaan mulle yhtään huonoa sanaa kiirinyt korviini. Niin en siis itse omista tuota laitetta, enkä oo ikinä päässy leikkimään sillä, mutta tunnen muutaman joilla se on. Mene kauppaan/maahantuojalle ja pyydä sellanen testiin ja kokeile itse...taidampa tehdä saman. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? | |
![]() 01.12.2006 16:05:27 | |
Kyllä jengi on siitä pitänyt...eipä ole vielä ainakaan mulle yhtään huonoa sanaa kiirinyt korviini. Niin en siis itse omista tuota laitetta, enkä oo ikinä päässy leikkimään sillä, mutta tunnen muutaman joilla se on. Mene kauppaan/maahantuojalle ja pyydä sellanen testiin ja kokeile itse...taidampa tehdä saman. Valitettavasti tuo kauppaan tai maahantuojalle meno ei onnistu, kun tuo lähin musaliikekin on kuopiossa, enkä ole edes kovin varma mahtaako siellä kyseistä laitetta olla. Ja vaikka olisikin, niin enpä sinne tässä lähiaikoina pääse. Tilauskin, sikäli jos päätän laitteen ostaa lähtenee T-kaupasta kaverin tilauksen mukana. Ellei jollakin ole tietoa selkeästi halvemmasta hinnasta. Eli jos jollakin on laitteesta vielä tietoa, niin kertokaa ihmeessä. Jos olisin vähän rikkaampi ostaisin toki laitteen kokeilisin ja kertoisin tuntojani täällä, mutta kun tuohon menee veronpalautukset ja ens kuun työmarkkina tuki, niin sitä ei mielellään ostaisi sutta. Varsinkin kun näissä tietokonepuolen laitteissa myyntihinta kuitenkin romahtaa kun tavaran on kotiin kantanut. Jos olis kyse ihan oikeasta hardis laitteesta niin uskaltasin ehkä riskeerata, niissä kun arvo kuitenkin säilyy vähän paremmin. | |
![]() 25.12.2006 18:25:53 | |
Itseänikin kiinnostaa tuo kyseinen laite siinä määrin että voipi olla että tulevaisuudessa ostoon lähtee. Onkos noita muita varteenotettavia laitteita markkinoilla joilla voisi säästää koneen prossutehoja miksauksissa? Liquid MIX vaikuttaa juurikin sellaiselta työkalulta jolla saatetaan projektin perusasetelma kuntoon. Oi oi, siitä sitä sitten onkin kiva lähteä fiilistelemään kun kone ei ala pykimään ;) http://www.cvp.fi | |
![]() 25.12.2006 18:48:17 | |
Liquid mix ja TC electronic powercore compact olisi oiva yhdistelmä! Koneeksi vielä Apple macbook pro ja kuunteluun Dynaudio BM 6. | |
![]() 25.12.2006 20:26:24 | |
Koneeksi vielä Apple macbook pro Itseäni kismittää kun noita Firewire paikkoja on joka koneessa niin pirun vähän. Entä jos haluat Liquid Mixin kanssa vaikka tuon Powercore Compactin, Pari Lacien D2 ulkoista kovoa ja vaikka Focusriten Saffire Pro26:n? Onko tälläiselle juuri muuta ratkaisua kuin pöytäkone ja pari PCI väyläistä firewire laajennuskorttia? http://www.cvp.fi | |
![]() 26.12.2006 01:33:36 | |
Mulla on ollut nyt moinen pari viikkoa PC:n perseessä kiinni. Montaa sessiota en ole vielä kerennyt työstämään, mutta hyvän tuntuinen peli on. Aikaahan tuon kanssa puljaamiseen menee, että tulee tutuiksi kaikkien kilkkeiden kanssa. Oppii vähän hiffaamaan millainen mikäkin EQ tai kompura on luonteeltaan, niissä kun tuntuu olevan luvatun mukaisesti erilaista henkeä vähän jokaisessa. Ja se tärkein heti alkuun: hyvältä kuulostaa minun korvaan. Kompura puolella 'free' toiminto on näppärä ja EQ osastolla erikseen rakennellut alueetkin ovat nastoja. Noi vanhat vintage-mallinnukset kun ovat aika outoja näin nuoren polven nyypälle, siinä et kovin jyrkkää piikkiä tee:-P (mikä voi silleen olla ihan nastakin juttu;-). Mutta pikkuhissukseen... Suurin ongelma tuntuu taas kerran olevan uuden laajan systeemin opiskelu. Eli loppupeleissä penkin ja näppiksen välissä. Tää vehje on järeä peli jota pitää osata käyttää. Ihan aloittelijalle en suosittelisi, kannattaa ensin perehtyä ylipäätään kompressorien ja EQ:en sielunelämään. (Eikä puhuta nyt mun valmiudesta sen enempiä, rahaa oli vaan liikaa...:-) Olisi oikeastaan ihan nastaa lueskella jostain mihin tilainteisiin mikäkin noista on hyväksi todettu. Saisi vähän osviittaa mitä kokeilla... Valmiita presettejäkin on, mutta minusta ne ovat sellaisinaan vähintään yhtä paskoja kuin valmiit presetit yleensäkin... Mistään laitteen malleista ei itselläni ole rautapuolella ennestään kokemusta. Parista hassusta mallista oli rautapuolen esikuvien arvosteluiden / lehtijuttujen perusteella joku käsitys teoriassa, mutta muuten olen ihan nollasta aloittanut hoomoilanen tän vehkeen kanssa. Mutta joo, asiaan. Toi mukana tuleva ohjainhärveli on myös ihan nasta sälli. Helpottaa elämää kivasti. Itseäni ei myöskään hämää käyttöliittymä, joka on siis aina sama. Selkeä ja toimiva on. Mukana tuleva softa kannataa myös klikata "päälle" aina kun LM on kiinni, muuten toi vehje alkaa pitää itsekseen ärsyttävää diskoa noiden valojensa kanssa:-D. Sarjassamme aika turha tieto toi edellinen. Spekseistä ja muista pikkuropleemista sen verran, että mun kone on rontin vuoden vanha, AMD 3200 / 2GB RAMmia. Softana Cubase. Ihan nollatehoilla toi ei mulla toimi, kun lätkäisen ekan plugarin kehiin niin prossutehoa syöpyy ~10%. Tämän jälkeen onkin sitten se ja sama onko plugareita kiinni yksi vai 32, tuosta se ei nouse. Samoin joskus, jostain kumman syystä, kun lyön plugarin kehiin pälähtää prossutehot tappiin, mutta tämäkin korjaantuu yleensä heti kokeilemalla uusiksi. Pikku ongelma imo. Anyways, nyt kun alkaa päästä vähän jyvälle tuon laitteen kanssa niin ihan kivalta tuntuu. Ei kandee tosin odottaa että (ainakaan samoilta pohjilta lähtiessä) käsissä on heti joku pandooran boxi joka perkaa kalat ja täyttää veroilmoituksen nappia painamalla. Oppirahoja saa maksella:-) Kokeneemmat karjut saattavat olla asia erikseen. Eli paskasta tällä ei tehdä kirsikkaa ja mitä näitä muita viisauksia on. Ennen etusia se tärkein työ kuitenkin tehdään. Tästä en itsekään kuvitellut liikoja, mutta mainitaan nyt piruuttaan tääkin. Työkalu tää on siinä missä muutkin vempeleet. Voin heitellä jotakin näytettä kehiin kunhan jotain on heitellä. Nyt on aika iso urakka tällaiselle amatöörille menossa, joten 'melkein valmista' vaihetta saadaan vielä odotella. Summasummarium: Nopsan testin perusteella tehokas ja monipuolinen vehje. Vaatii kärsivällisyyttä tutustua. Osaavissa käsissä varmasti tehokas ase. PC versio toimii ainakin oman koneeni kanssa, em. pikkuropleemia lukuunottamatta, kuin junan vessa. Ja joulut kaikille. Pahoittelen ehkä jopa sekavaa ulosantiani näin joulupäivien välisenä yönä. Mä jatkan jouluoluiden tuohoamista, kippis! I ain't gonna work on Maggie's farm no more | |
![]() 26.12.2006 15:28:49 | |
Huomenta! Joo kyllähän minäkin sitten murruin ostin ton...Vaikka ei ollut edes liikaa rahaa : ) ...eikä kyllä taitoa käyttääkään. Laite saapui alkuviikosta enkä ole vielä liiemmin ehtinyt siihen paneutua töiden ja jouluhässäkän vuoksi. Oikeastaan vaan yhtenä iltana kunnolla. Myös minä tein sen huomion, että tämän pelin hallinta vaatiikin sitten aikaa. Jokainen kompura tosiaan kuulostaa erilaiselta ja valinnanvaraa on paljon. (eivätkä kaikki todellakaan kuulosta hyvälle kaikessa) Myös säädöt toimivat kuten alkuperäisissä, joka näin alkuun hieman lisää sekavuutta. Minusta kuitenkin tuntuu, että kun alkaa pikkuisen oppia mikä kuulostaa miltäkin ja mikä käy mihinkin, niin hyvä laite tuo on. Kaipa sitä olisin aika sekaisin tuosta määrästä rautakompuroitakin : ) Niin ja presetithän tosiaan on niitä perinteisiä presettejä..niinku tiäätte. Tuo diskovalopuoli ärsytti niin paljon, että oli pakko laittaa LM Manager ohjelma automaattikäynnistykseen. Vaikka onhan tuo tietysti näin joulun aikaan ihan käypänen juttu : ) Tän talon kalleimmat jouluvalot : ) Asennus sujui minullakin ihan ok. Asensitko muuten tuon jonnekin muualle kun C: asemalle? Mä en sit uskaltanu alkaa yrittää, kun ohjeissa...vai olikohan se nettisivulla sanottiin ettei toistaiseks toimi muualta...mulla on vaan C:llä nyt niin vähän tilaa, kun se on oikeastaan vaan XP:lle ja muutamalle pikku ohjelmalle varattu osio. Nuo LM:n mallinnukset vievät kuitenkin aika hehkeästi tilaa. Minusta tuo äkkisiltään kuulostaa kyllä hyvälle...Mallinnuksien alkuperästä ei todellakaan ole mitään tietoa, joten siinä suhteessa en minäkään voi kyllä antaa minkäänlaista arviota. Ei tämä todellakaan tee paskasta timanttia...itseasiassa huomasin, että LM kompuran läpi kaikki pienetkin miksaus tai soittovirheet kuuluivat erottuivat paljon selkeämmin...tosin ehkäpä sieltä olis löytynyt sellanenkin kompura, mikä olis ne peittänyt....jatkan etsintää : ) Eq puoli jäi itsellä vielä pitkälti kokeilematta, mutta sen mitä kokeilin niin ihan hyvälle kuulosti. Vaan taidampa tässä keittää kahvit ja alkaa vaikka tutustua laitteeseen. Pahoittelen muuten hymiöiden suurta määrää sekä mahdollisia virheitä tekstissä (niin kirjoitus kun muitakin)...Tuntuu tuo eillinen juhlinta vielä. | |
![]() 26.12.2006 16:03:10 | |
Toimiiko muilla kompurat uudelleen avatussa sessiossa? Minun pitää aina erikseen "aktivoida" jokainen, että lähtee toimimaan. Erittäin rasittava ongelma, johon olen keksinyt vain yhden kiertokeinon. Laitain jokaisen tarvittavan raidan alkuun Compressor Off/On -automaation. PC-versiosta ja Cubase SX3:sta puhun siis. "In winter winds or summer breeze the only truth is fear." -G. Chambers | |
![]() 26.12.2006 18:47:48 | |
Daunt: Toimiiko muilla kompurat uudelleen avatussa sessiossa? Toimii. Tosin uudelleen avatessa saattaa sama 'tehot tapissa' ilmiö olla heti alkuunsa. Yleensä ensimmäisen tai viimeisen palikan sulkeminen ja uudelleen avaaminen auttaa tässäkin. Tiedä mistä moinen. Muttei varsinaisesti ole iso onkelma. I ain't gonna work on Maggie's farm no more | |
![]() 31.12.2006 17:08:12 | |
Minuakin tuo vehje kiinnostaisi. Aika ristiriitaisen vastaanoton saanut, pikaisella googletuksella löytyi paljon kritiikkiä(kin). Ajattelin tuota MacBookin kaveriksi, mutta mites yhdellä firewireportilla pärjää, jos siihen täytyisi saada vielä kovis ja änikoertti (DIGI002). Äänikortin vois kyllä vaihtaa MBOX Prohon (USB2)... Tai saahan tuon Lacien koviksenkin USB:hen kiinni... Kokemuksia/mielipiteitä? | |
![]() 02.01.2007 22:04:37 (muokattu 02.01.2007 22:05:12) | |
Sain tänään viestin Focusritelta, että ongelmani on korjattu viimeisimmässä beta-ajurissa. Pikaisen testauksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että näin todella on! "In winter winds or summer breeze the only truth is fear." -G. Chambers | |
![]() 04.09.2007 17:18:26 | |
Sain tänään viestin Focusritelta, että ongelmani on korjattu viimeisimmässä beta-ajurissa. Pikaisen testauksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että näin todella on! nostellaas tätä vähäsen. mitkä on fiilikset 244 päivän jälkeen? | |
![]() 05.09.2007 10:01:38 | |
Hienosti toimii. Viimeisimmässä päivityksessä tuli mukaan myös sidechain-EQ. Gear Acquisition Syndrome? FaderWear.com | |
![]() 05.09.2007 21:45:11 | |
Jep. Vahvistuksen vahvistus. Erittäin ässä peli. Tosin PT-hemmojen kannattaa ottaa huomioon että PDC ei pysy vehkeen messissä kaikissa tapauksissa. Eli käsipelillä mennään. Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. Ostetaan Liquid Mix jos joku nyt haluaa luopua. | |
![]() 05.09.2007 22:24:20 (muokattu 05.09.2007 22:24:41) | |
Itseäni kismittää kun noita Firewire paikkoja on joka koneessa niin pirun vähän. Entä jos haluat Liquid Mixin kanssa vaikka tuon Powercore Compactin, Pari Lacien D2 ulkoista kovoa ja vaikka Focusriten Saffire Pro26:n? Onko tälläiselle juuri muuta ratkaisua kuin pöytäkone ja pari PCI väyläistä firewire laajennuskorttia? Wanha wiesti on mutta sanotaanpa nyt vain tähän väliin, että taitaa kaikista äänikäyttöön tarkoitetuista Firewire-vermeistä löytyä sarjakytkentäliittimet. Kaikki FW-vehkeet voi kytkeä siis peräkanaa toisiinsa, jolloin se yksi koneessa oleva liitäntä riittää. Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal] | |
![]() 06.09.2007 08:36:52 | |
Wanha wiesti on mutta sanotaanpa nyt vain tähän väliin, että taitaa kaikista äänikäyttöön tarkoitetuista Firewire-vermeistä löytyä sarjakytkentäliittimet. Kaikki FW-vehkeet voi kytkeä siis peräkanaa toisiinsa, jolloin se yksi koneessa oleva liitäntä riittää. Teoriassa se riittää, mutta käytännössä LiquidMix vaatii oman Firewire-väylänsä. Saman olen huomannut äänikortin ja ulkoisen kovon kanssa. Ei vaan toimi samassa. Gear Acquisition Syndrome? FaderWear.com | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)