samoilija 19.03.2009 21:31:50 | |
---|
Eli mikki ois hakusessa, mutta en oikeen osaa valita. Ensisijaisesti laulua varten sen meinaan hommata, mut ois hyvä jos akustisen kitarankin sillä vois nappaa. Ehkä sit vielä sm57 lisäksi kitarakaapin eteen.. Hinta vaan pitäs olla kohtuullinen (max 500e). Senpä takia olen vähän alkanu kääntyy noiden kiinakopioiden puoleen. En vaan oikeen ymmärrä mikä noiden mikkien ero on? T.Bone SCT2000 vai SCT800? |
Antti1 19.03.2009 21:33:25 (muokattu 19.03.2009 21:33:58) | |
---|
Omaa laulua, vai jonkun muun laulua? Tuolla 500€ budjetilla sä saisit parikin kelvollista konkkaa jo ostettua eri tarpeisiin. EDIT: Niin se ero löytyy testaamalla, suosittelen lämpimästi jos vaan mahdollista. |
ejhfi 19.03.2009 22:14:02 | |
---|
Röde K2 menee aika tarkalleen tuohon budjettiin ja on parempi kuin hyvä moneen lähtöön. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
HessuHaaksiluoto 20.03.2009 22:53:06 | |
---|
Röde NT2-A. Suosittelen. Olen ollut erittääääääin tyytyväinen 3 suuntakuvio vaihtoehtoa. High Pass Filter (80hz ja 40hz) Pad Viimeksi tänään ihastelin lauluraitaa, joka oli tuolla mikillä äänitetty. hyvä laulu mikki ja instrumentti mikki. Padi mahdollistaa aika rankankin soiton äänittämisen ämyreistä. |
Groovi 20.03.2009 23:52:41 | |
---|
Ennen oli mahtavia bändejä mutta vaatimatonta tekniikkaa. Nykyään on mahtavaa tekniikkaa mutta vaatimattomia bändejä. |
Eukka 21.03.2009 03:27:30 | |
---|
Röde NT1 lauluun että akkariin. Toimaa. Akatax for you! |
Mikael 21.03.2009 09:17:07 | |
---|
Mun ehdotus on AKG C4000b mikäli tuntuu et vaihdettavasta suuntakuviosta olis iloa. Tai sit Audio-Tecnica AT4033a jos pelkkä hertta riittää. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
thekimble 22.03.2009 00:57:55 | |
---|
HessuHaaksiluoto: Röde NT2-A. Suosittelen. Olen ollut erittääääääin tyytyväinen 3 suuntakuvio vaihtoehtoa. High Pass Filter (80hz ja 40hz) Pad Viimeksi tänään ihastelin lauluraitaa, joka oli tuolla mikillä äänitetty. hyvä laulu mikki ja instrumentti mikki. Padi mahdollistaa aika rankankin soiton äänittämisen ämyreistä. Tuon ittekkin hommasin ja voin suositella. Tallentaa sen mitä sille tarjookin.Eli jos ei tuu hyvää jälkeä niin voi syyttää itteään eikä vehkeitä. Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix |
Janie Jones 22.03.2009 02:01:25 (muokattu 22.03.2009 02:02:26) | |
---|
thekimble: Tuon ittekkin hommasin ja voin suositella. Tallentaa sen mitä sille tarjookin.Eli jos ei tuu hyvää jälkeä niin voi syyttää itteään eikä vehkeitä. Laulun kanssa riippuu niin laulajan äänestä aina. NT-Rödessä on mielestäni kihisevämpi yläpää kuin mainitussa AKG c4000b:ssä. AKG on minun korvaani tasapainoisen neutraali ja hyvä, mutta toki persoonattomampi kuin joku kalliimpi putkimikki. Akkari onnistuu kummallakin hyvin. Jos pelkästään akustisesta olisi kysymys, niin olen tässä testaillut Oktava mk-012 -mikkiä, tai mikkiparia itse asiassa. Vaikuttaa todella hyvältä. Mikael, mitäs ajattelet akustisen suhteen näistä vaihtoehdoista? Tai niiden kombinaatioista? She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
hape 22.03.2009 18:13:27 | |
---|
HessuHaaksiluoto: Röde NT2-A. Suosittelen. Olen ollut erittääääääin tyytyväinen Täältä thumbs up myös NT2-A:lle. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
22442244 22.03.2009 22:41:14 | |
---|
Mikael: Mun ehdotus on AKG C4000b mikäli tuntuu et vaihdettavasta suuntakuviosta olis iloa. Tai sit Audio-Tecnica AT4033a jos pelkkä hertta riittää. 1. AKG Solid Tube, 2. C4000B, 3. C414BXLS, elikkä joku noista. Ei ääniä Rodelle |
Elmer 13.07.2009 22:11:41 | |
---|
|
samantien 14.07.2009 00:36:17 (muokattu 14.07.2009 00:37:21) | |
---|
Mulla on roden K2 itellä käytössä ja olen vuoden käytön ja jatkuvan säätämisen jälkeen päätynyt siihen tulokseen, että ainakaan mun laululle se ei sovi. Jotenkin kummallisen kihisevä ja "kylmän" kuuloinen saundi. Akkarille se tosin sopii hyvin ja olen jopa rumpusettiä äänittänyt sillä ihan mainioin tuloksin. Suosittelen että lainaat ja kokeilet mikkiä etukäteen ennen ostoa. Se että mikissä on putki, ei takaa mitään poikkeuksellisen hohdokasta saundia.. varsinkaan edullisissa mikeissä. Samanlaista yläpään kihinää tuntuu olevan lähes kaikissa Kiinan konkissa. Sillä pelkällä SM57:alla pääsee jo melko pitkälle. "haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu. |
dewil 14.07.2009 13:03:21 | |
---|
Täytyy sen verran kommentoida, että neljään sataan saa jo ihan kelvollisia mikkejä, mutta se että mikä olisi paras on puhtaasti makuasiakysymyksiä. Itse olen saanut rödeillä ihan kelpo soundia aina nauhalle, mutta monilla muilla vielä kelvollisempaa. Sama tilanne AKG:n mikkien kanssa. Yllä mainituista voin heittää sellaisia huomioita että röden NT1 omaa hyvän keskiäänitoiston, muttei juurikaan alapäätä. Solidtube taas on aikalailla pehmyt ja jopa tuhnuinenkin. Aikoinaan hyvä, mutta nykyään tippunut pahasti kelkasta. Muutenkin rödet on kyllä mainioita, mutta vähän kolkkoja ja persoonattomia, mun mieltymyksiin. Audiotechnikan mikeistä mulla ei oo tähän asti ollut mitään pahaa sanottavaa. En toki oo kaikkia malleja kokeillut, läheskään, mutta aina kun olen jonkin mallin kanssa ollut tekemisissä, niin on tullut yllätyksenä se, että kuulokuvan perusteella hintalapun olisi olettanut olevan tuplat kalliimman. (niin tai siis ei hintalapun itsessään vaan...ehe ehe.) Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
samantien 14.07.2009 15:39:37 | |
---|
Niin joo. Oktavat vois olla kans tsekkaamisen arvoisia. "haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu. |