Pitkavirta 05.08.2009 22:32:25 (muokattu 05.08.2009 23:33:57) | |
---|
Saksasta kantoivat rahaa vastaan tommosen kauniin äänikortin vanhan pörisevän Edirolin tilalle. Asennuksen jälkeen tuli semmonen ongelma, että N-trackissa useamman kuin yhden raidan sisältävää projektia toistettaessa toistoon tulee erittäin voimakasta digirosoa. Myös sisääntuleva ääni äänikortin läpi prosessoituna (LIVE-toiminnolla) rosoutuu. Winamp, ModplugTracker ja muut soittaa ihan normaalisti audiota. Oon tsekannu et bittisyvyydet ja näytteenottotaajuudet matchaa toistettavassa materiaalissa, asetuksissa ja äänikortin spekseissä, myös kaikki ohjauspaneelin ja N-trackin kautta käsiteltävät äänikorttiin liittyvät valikot on katottu "kuntoon". Asion kontrolleihin en tosin pääse käsiks mistään, jos niissä nyt mitään onkaan. Voiko toi äänikortti olla jotenki särki? Vai onks tässä joku vedätys? |
samantien 06.08.2009 12:55:58 | |
---|
Mulla oli joskus IO26 joka teki ihan samaa. Hirveetä räpsyä tuli vaan ulos. Kokeiltiin kolmella koneella ilman tuloksia, joten palautin ostopaikkaan. "haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu. |
Murgo 06.08.2009 14:50:26 | |
---|
Minulla on I|O2 pelannut ilman isompia ongelmia pari vuotta myös kolmessa eri koneessa, koneet ja softat toki ovat kaatuilleet ja etenkin Vistan kanssa oli alkuun ongelmia, ei toiminut siinä ollenkaan, mutta ilmeisesti päivitysten myötä nekin ovat korjaantuneet, nyt toimii Vistassakin. Mutta jos ogelma esiintyy vain tietyn softan kanssa niin olisiko vika senasetuksissa tai yhtensopivuudessalattee ajurien tms. kanssa? Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Pitkavirta 06.08.2009 15:50:08 | |
---|
Murgo: Minulla on I|O2 pelannut ilman isompia ongelmia pari vuotta myös kolmessa eri koneessa, koneet ja softat toki ovat kaatuilleet ja etenkin Vistan kanssa oli alkuun ongelmia, ei toiminut siinä ollenkaan, mutta ilmeisesti päivitysten myötä nekin ovat korjaantuneet, nyt toimii Vistassakin. Mutta jos ogelma esiintyy vain tietyn softan kanssa niin olisiko vika senasetuksissa tai yhtensopivuudessalattee ajurien tms. kanssa? No joo, latasin io:n mukana tulleen Cubase LE 4:n, jonka kanssa futaa ihan niinku pitääki. Pitää kattoo josko sen viel sais toimimaan N-trackissa, jotta sais sieltä räplättyä vanhat pojektit pois. Ahdistaa nää yhteensopivuusongelmat. Luulis et jonkunlaista standardia noudattaisivat, mutku ei. |
Murgo 06.08.2009 22:17:48 | |
---|
Pitkavirta: No joo, latasin io:n mukana tulleen Cubase LE 4:n, jonka kanssa futaa ihan niinku pitääki. Pitää kattoo josko sen viel sais toimimaan N-trackissa, jotta sais sieltä räplättyä vanhat pojektit pois. Ahdistaa nää yhteensopivuusongelmat. Luulis et jonkunlaista standardia noudattaisivat, mutku ei. Tallenna vanhat projektit vaikka WAWina ja tuo cubaseen. Näiden koneiden kanssa kyllä meinaa välillä mennä hermot kun joskus toimii hyvin ja joskus taas temppuilee ilman selvää syytä. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |