Aihe: Äänikortin phantom
1
laurasus
25.07.2009 17:04:20
Äänikortissa on kaksi paikkaa mikeille, ja yksi phantom nappula takana. Nyt jos tökkään toiseen konkkamikin ja toiseen dynaamisen ja laitan phantomin päälle, niin mitä se dynaaminen mikki siitä tykkää? Ohjeissa sanotaan vain että "sending 48V power to the front panel XLR inputs for use with condenser microphones".

??
Fonisoul_
25.07.2009 17:24:18
Ei haittaa mittään, eli phantomi vaan rohkeesti päälle.
Soul with a capital "S"...
south_of_heaven
25.07.2009 18:55:00
Näin on. Lähinnä hiukan vanhemmat nauhamikit voivat ottaa phantomista itseensä, mutta dynaamisten kanssa ei ole pelkoa.
Life in plastic, it's fantastic!
laurasus
26.07.2009 15:48:27
Mulle joskus vannotettiin että älä käytä koskaan phantomia muitten kuin konkkamikkien kanssa.... mutta ei tuo dynaaminen tuosta mitään kyllä loukkaantunut. Thanx! :)
Klezberg
26.07.2009 16:38:34

laurasus: Mulle joskus vannotettiin että älä käytä koskaan phantomia muitten kuin konkkamikkien kanssa.... mutta ei tuo dynaaminen tuosta mitään kyllä loukkaantunut. Thanx! :)

Eikös tuo mennyt niin, että jos dynaaminen mikki kytketään balansoituna, niin jännite ei kytkeydy mikin napojen yli. Balansoimattomana kytketty mikki voi saada phantomjännitteen napojensa yli, mikä voi vähintään haitata sen toimintaa.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)