Moi, Olen monen vuoden pähkimisen jälkeen viimein hankkimassa kotistudion peruskokoonpanoa. Hankin viime talvena MacBookPron + Logic Studio 8:n ja nyt olisi tarkoitus täydentää settiä eteenpäin. Budjetti lisähankinnoille on 1500-2000 euroa. Olen tehnyt jonkin verran tutkimusta ja keskustellut parin harrastajan kanssa. Tuloksena on syntynyt seuraavanlainen alustava lista: - Äänikortti: Apogee Duet - Monitorit: KRK RP6 (voi olla pienemmätkin, erillinen subbari harkinnassa) - Kuulokkeet: Sennheiser HD-380 Pro - Keyboard: M-Audio Oxygen 61 tai M-Audio Axiom 61 - Yleismikrofoni: SE Electronics SE2200A (tai uudempi SE Electronics SE4400) + Muuta yleistä kamaa: (telineet, pop filter, ..) Olisin erittäin kiitollinen asiantuntevista kommenteista koskien kokoonpanoa. Esim. onko listalla selviä "heikkoja lenkkejä", onko jokin tietty komponentti turhan laadukas / kallis muihin nähden, mihin harrastelijan kannattaa erityisesti panostaa jne. Kiitokset jo etukäteen. |
Ihan hyvältä vaikuttaa lista. Olethan käynyt/käyt kuuntelemassa noita KRK:ita ennen hankkimista? Joidenkin mielestä (itseni mukaanlukien) KRK:issa olisi vähän liian bassovoittoinen soundi. Kannattaa siis itse käydä kokeilemassa, kuinka neutraalilta soundi vaikuttaa omasta mielestäsi. Yleisesti voisi sanoa että monitorien hankinnassa ei kannata kuunnella muita kuin monitoreja itsejään. Life in plastic, it's fantastic! |