Mikserin phantom-kanava lienee mono, ja tuo mikki on stereo. En tiedä miten toimii. Eikö mikseristä saa phantomia pois päältä? Luulisi saavan. Sitten hankit jakoadapterin, jolla saat mikistä kaksi 6 mm monoplugia. Luulen, että aika harvoissa äänityskäyttöön tarkoitetuissa, vakavastiotettavissa äänikorteissa ja miksereissä on stereosisäänmenoja. Itse en ole nähnyt yhtään. Jos plugiyhteensopivuus ratkeaa, niin ei phantom ymmärtääkseni mikkiä riko, kun ei riko dynaamisiakaan mikkejä. Nauhamikrofonit ovat arimpia. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Astia selvä. Mikserin pitäisi pudota tällä viikolla postiin. Muusikoiden.netissä joku suositteli Soundcraft Compact 4:sta halvimpana kelpo pikkumikserinä kotistudiokäyttöön. T-kauppa ei enää myy sitä, joten laitoin silmät kiinni ja valitsin hiukan kalliimman (LEM RDX82U; 98 e). Sitten kokeillaan. Aika ei ole lukujärjestys. Mahdottomat asiat on alettava heti. (Paavo Haavikko) |
No en mä kyllä phantomia tolle tarjois...voi tulla itku. Eikös tuo ole tarkoitettu esim minidisc-käyttöön? Jotkin videokamerat taikka nauhurit tarjoaa jotain 5 volttia tuollaisille pikkumikeille. 48 volttia on 10 x enemmän...eli patteri mikkiin + jonkinlainen adapterihässäkkä mikrofoniliitäntään ilman phantomia. Eli 3,5millin stereonaarasplugi-liitin, joka haarautuu kahdeksi uros-xlr-liittimeksi. Tällöin mikistä lähtevä signaali pysyy stereona. |