Aihe: kontrollikaappien oikea paikka piuhaviidakossa
1
riniti
14.09.2009 10:09:35
Olen aina kuvitellut että kontrollikaappien oikea paikka on äänikortin jatkeena. Nyt olen huomannut että moni vetää piuhat äänikortista takaisin mikseriin jolloin kontrollikaapit lähtevät tietenkin mikseristä.

Kumpi em. kytkentätavoista on "oikea"?

Onko pidemmän äänitien ainoa idea tuoda kaikki tavara (äänitettävä + jo äänitetty) mikseriin kytkettyihin kuulokkeisiin?
Aika ei ole lukujärjestys. Mahdottomat asiat on alettava heti. (Paavo Haavikko)
Niq
14.09.2009 10:16:51

riniti: Olen aina kuvitellut että kontrollikaappien oikea paikka on äänikortin jatkeena. Nyt olen huomannut että moni vetää piuhat äänikortista takaisin mikseriin jolloin kontrollikaapit lähtevät tietenkin mikseristä.

Kumpi em. kytkentätavoista on "oikea"?

Onko pidemmän äänitien ainoa idea tuoda kaikki tavara (äänitettävä + jo äänitetty) mikseriin kytkettyihin kuulokkeisiin?

Se on oikea mikä toimii itselle. Mä tykkään mikserin liu'uista säätää volaa, helpompaa kuin monitorin takaa (varsinkin kun on seinään upotetut monitorit :)) tai tietokoneelta hiirellä.

Toki myös on kuuntelun kannalta helpompaa tuoda ääni mikseriin ja säätää siitä kuin taas klikkailla hiirellä.
"I have a cunning plan" -Baldrick
tommiot
14.09.2009 10:29:55
Monitorit kiinni passiivisen volumesäätimen läpi suoraan äänikorttiin. DSP-mikserillä ei kannata kikkailla äänentasojen kanssa, vituttaa jos se liuku hyppää yhtäkkiä täysille.

Itse käytän tällaista ADATin ulostulon perässä:
http://www.thomann.de/fi/sm_pro_audio_mpatch_2.htm
Stereokuva on ainakin tähän asti pysynyt ihan paikallaan, ei seilaa havaittavasti pienemmilläkään äänenvoimakkuuksilla.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
riniti
14.09.2009 12:23:17
Niq: Se on oikea mikä toimii itselle. Mä tykkään mikserin liu'uista säätää volaa, helpompaa kuin monitorin takaa (varsinkin kun on seinään upotetut monitorit :)) tai tietokoneelta hiirellä. Toki myös on kuuntelun kannalta helpompaa tuoda ääni mikseriin ja säätää siitä kuin taas klikkailla hiirellä.

Mikä olisi tässä laitteessa oikea väylä tuoda äänisignaali äänikortista takaisin mikseriin?

http://www.thomann.de/fi/lem_rdx82u … id=c3b5fef8dfedd866e3a4a1cf316abfc8
Aika ei ole lukujärjestys. Mahdottomat asiat on alettava heti. (Paavo Haavikko)
esyk
14.09.2009 16:33:27

riniti: Mikä olisi tässä laitteessa oikea väylä tuoda äänisignaali äänikortista takaisin mikseriin?

http://www.thomann.de/fi/lem_rdx82u … id=c3b5fef8dfedd866e3a4a1cf316abfc8

2-track in ja out ovat perinteisesti tallentimen kytkemistä varten. Tosin jos Main outit eivät ole muussa käytössä, niin sieltä saat tarvittaessa ulos balansoitua signaalia äänityskäyttöön. Main outin liuku vaan tiukasti teipillä nollatasoon kiinni. Paluulinja sitten 2-track in:iin. Tuo tiskihän toimii kyllä ymmärtääkseni itsekin äänikorttina eli usb-väylää pitkin pitäisi olla myös mahdollista äänittää jotain.
Edouard Sykkeenmaa
Sykettä elämään!
Iä! Iä! Long live Qlzqqlzuup!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)