laurilauri: Mulla on siis M-Audio fast track äänikortti, josta usb koneeseen ja tarvisin väh. 2 sisääntuloa. Enkä viitsisi hommata fasta track pro:ta. Kannattaako hommata analoginen pieni mikseri äänikortin eteen? Olen vaan kuullut, että niistä tulee latenssia. ... Jos hoidat analogisen mikserin tuohon ni siit ei tuu latenssia yhtään millisekuntia tai edes millisekunnin sadas/tuhannes osaa. Toisaalta et sillä mikserillä saa muuta kun summattua yhden/kahden/useamman kanavan samaan rööriin eli kannattaisko ennemmin kuitenkin useampikanavainen äänikortti?
Jos pysyt täysin analogisena niin se latenssi on täysin olematon asia (yhden millisekunnin viiveeseen tarvii useampi kilometri piuhaa väliin ja silloin oikeasti pienin ongelma on se latenssi). Digivehkeissäkään siitä ei pidä huolestua ennen kun niitä on useita peräkkäin (AD-DA muunnoksia siis).
Sun tilanteessa ongelma ei tuu ainakaan ihan heti oleen latenssi.
Minä itse en siis nauhoittele kun pakosta ja silloinkin vaan kun artismi niin haluaa ja silloin myös tarjoaa vehkeet, millä nauhoittaa (yleensä 16-24 kanavaa kerrallaan).
Vai onko markkinoilla sellaisia mikkien pre amppeja, joissa 2 sisääntuloa ja 1 ulostulo, että saisi äänittäessä miksattua 2 raitaa yhteen. Niitä kutsutaan miksereiksi. Yleensä niissä vaan on useampia sisääntuloja ja ulostulojakin on se kaksi LEFT sekä RIGHT.
http://www.midasconsoles.com/xl42.phpTässä yks mainio laite juurikin sun tarpeisiin. Ei oo mikseri, mut kakskanavainen etuaste, millä saa summattua kaks kanavaa tarpeen mukaan yhdeksi.