Aihe: Kotistudion kanavamäärän kasvattaminen 16:sta ylöspäin
1
Kasu-_-
20.12.2022 14:35:11

Välillä olisi tarvetta saada jonkun verran lisää kanavia kotistudioni rumpunauhotuksiin ja varsinkin livenauhotuksiin. Tähän asti on pärjäillyt 16:lla kanavalla, joista yksi häviää talkbackiin, mutta olis kiva saada jonkun verran lisää inputteja käyttöön.

Tällä hetkellä käytössä on Focusrite 18i20 ja laajennuksena 8 kanavaa lisää ADAT:lla.

ADAT:n läpi ei ilmeisesti enempää kanavia kulje, niin en oikein ole keksinyt miten tästä olis kätevintä lähteä laajentamaan. Olisko 24- tai 32-kanavainen interface seuraava vaihtoehto?

Mulla olis myös Mackie Onyx 1640 mikseri jossa kulkee firewiren läpi 16-kanavaa mutta epäilen voisko se toimia samanaikaisesti Focusriten kanssa. En myöskään haluaisi summailla matkalla oikein mitään koska tavoitteena olis saada nimenomaan yksittäisiä hallittavissa olevia kanavia lisää.
Henri Henri Olavi
20.12.2022 14:43:17 (muokattu 20.12.2022 14:43:38)
Kasu-_-:

Mulla olis myös Mackie Onyx 1640 mikseri jossa kulkee firewiren läpi 16-kanavaa mutta epäilen voisko se toimia samanaikaisesti Focusriten kanssa. En myöskään haluaisi summailla matkalla oikein mitään koska tavoitteena olis saada nimenomaan yksittäisiä hallittavissa olevia kanavia lisää.

Jos Mac, niin toimii. Ks. Aggregate Device.
CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia. -Seksihullut
Kasu-_-
20.12.2022 15:44:42

Henri Henri Olavi: Jos Mac, niin toimii. Ks. Aggregate Device.

PC käytössä, unohtui mainita.
Mikael
20.12.2022 16:54:47

Ilmeisesti onnistunee myös PC:llä. Ei tosin omaa kokemusta mutta google auttaa:

https://www.sweetwater.com/sweetcar … devices-and-drivers-for-pc-and-mac/

Laitteiden synkkaaminen saattaa tuottaa ongelmia, mutta jos kyseessä on vain äänittäminen sisään DAW:iin niin suurimman osan ongelmista voi hoitaa jälkikäteen DAW:in sisällä siirtelemällä raidat kohdilleen.
Fuzz is Clean!
anapena
20.12.2022 21:20:53
Kyllä adatin kautta enempi kulkee, varsinkin jos pidät näytteenottotaajuuden 44.1/48-haarukassa. Joudut vaan vaihtamaan interfacen toiseen.
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Henri Henri Olavi
20.12.2022 21:26:56
Mikael:

Laitteiden synkkaaminen saattaa tuottaa ongelmia, mutta jos kyseessä on vain äänittäminen sisään DAW:iin niin suurimman osan ongelmista voi hoitaa jälkikäteen DAW:in sisällä siirtelemällä raidat kohdilleen.

Me aikonaan jammailtiin kämppiksen kanssa silleen että molemmlla oli oma kone ja Ableton ja meidän interfacet oli digipiuhalla synkassa. En muista miten se tehtiin, mutta toimi. Hän soitti omiaan ja minä omiani ja koko paska tallentui samalla mun koneelle synkassa.
CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia. -Seksihullut
Mikael
21.12.2022 10:18:16

Henri Henri Olavi: Me aikonaan jammailtiin kämppiksen kanssa silleen että molemmlla oli oma kone ja Ableton ja meidän interfacet oli digipiuhalla synkassa. En muista miten se tehtiin, mutta toimi. Hän soitti omiaan ja minä omiani ja koko paska tallentui samalla mun koneelle synkassa.

Joo kyllähän synkkausmahdollisuukisa on olemassa jos vaan molemmat kortit tukee jotain samaa. Wordclock ainakin toimii mainiosti käyttiksestä tai tietokoneesta riippumatta, mutta en tiiä löytyykö tätä mahdollisuutta aloittajan vehkeistä. Toisaalta jos nimenomaan vaan haluaa lisää raitoja sisäänpäin, eikä tarvitse niitä vaikkapa kuunteluihin niin ei pitäis olla ongelmaa synkata jälkikäteen. Laittaa siis ne raidat joita ei soittokuuntelussa tarvita toiseen korttiin ja kuuntelee vaan sitä toista niin homma pitäis toimia ok.
Fuzz is Clean!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)