Putte 09.10.2004 22:04:57 | |
---|
Niin että kertokaa mietteitä ja kokemuksia kyseisestä vehkeestä.. Mitä huonoja puolia, hyviä puolia yms.. Mitä parempaa on roland cube 30wattisessa kuin 15 wattisessa..?? Hyviä arvosteluja on tuo 15 wattinen saanut joten kysyn vielä teidän mielipiteitänne.. Gunnarit on elämä.. |
Ben_D 09.10.2004 22:07:53 | |
---|
Niin että kertokaa mietteitä ja kokemuksia kyseisestä vehkeestä.. Mitä huonoja puolia, hyviä puolia yms.. Mitä parempaa on roland cube 30wattisessa kuin 15 wattisessa..?? Hyviä arvosteluja on tuo 15 wattinen saanut joten kysyn vielä teidän mielipiteitänne.. Niin oletko siis kotisoitteluun hommaamassa? Jos näin on niin suosittelen Roland Micro Cubea. Kaksi eri puhdasta ja nelkä säröä (mm. Mesa Rectifier, Marshall Stack, AC30 jne.). Efekteinä Tremolo, Delay, Reverb, Chorus ja sitä rataa. AuxIn ja LineOut liitännät. Meteliä piisaa enemmän kun tarpeeksi kerrostaloon ja hintaa vaivaiset 125€. Itse käytän AuxIn:ssa rumpukonetta ja Mesa Rectifier mallinnusta. Tämän laitteen puhtaat ovat todella hyvät. |
Trebla 09.10.2004 22:22:19 | |
---|
Before you play two notes, learn how to play one note - and don't play one note unless you've got a reason to play it. |
Ben_D 09.10.2004 22:35:38 | |
---|
|
Trebla 09.10.2004 22:50:38 | |
---|
Minä ymmärsin tuon niin, että "sofort kaufen" hinta on 92€ ja postikulut Suomeen 15 € eli loppusumma olisi 107€. Jos on nettipankkiyhteys niin tilisiirrosta ei mene kuluja. Missäs mä mokasin? Before you play two notes, learn how to play one note - and don't play one note unless you've got a reason to play it. |
Ben_D 10.10.2004 09:06:39 | |
---|
Minä ymmärsin tuon niin, että "sofort kaufen" hinta on 92€ ja postikulut Suomeen 15 € eli loppusumma olisi 107€. Jos on nettipankkiyhteys niin tilisiirrosta ei mene kuluja. Missäs mä mokasin? Jep. Niinpäs olikin. Toi kannattas ostaa ennemmin kun Cube 15 jos kotisoitteluun meinaa. |
Dinorocker 10.10.2004 09:55:10 (muokattu 10.10.2004 09:56:38) | |
---|
Micro Cube on kyllä _mahtava_ peli. Mulla on tos vieres yks, tehtaan paketissa tosin vielä, ystävälle menossa. EDIT: 100€ maksoin, Soitin Laineelt. Outrider |
Hohhoijaa 10.10.2004 10:22:44 | |
---|
Onko se Roland Cube 30 sitten vähän liikaa kotisoitteluun? |
weelie 10.10.2004 15:29:55 (muokattu 10.10.2004 15:31:29) | |
---|
Onko se Roland Cube 30 sitten vähän liikaa kotisoitteluun? En ole kokeillut, mutta noissa mallintavissa / solid state -vahvareissa ei sillä ole niin väliä, joten 30W on mielestäni aivan sopiva kotisoittoonkin. Putkivehkeet monesti kuullostavat paremmilta jos niitä soittaa kovempaa ja lisäksi vielä soivat kovempaa, joten ehkä 5W (tai vaikka 2W - 10W) on sopiva kotiin. edit: itse mieluummin ostan vahvarin jossa on 10" kajari (kuin pienempi), niissä on enemmän "munaa". Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Ben_D 10.10.2004 16:06:18 | |
---|
Onko se Roland Cube 30 sitten vähän liikaa kotisoitteluun? Micro Cuben teho on 2W ja siitä lähtee hirvee meteli kotisoittoon. |
trih 10.10.2004 16:10:03 | |
---|
Mistäs noita microcubeja löytäisi pääkaupunkiseudulta? Olisi juuri tarvetta tuollaiselle. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
DJ Lattialuukkukoira 10.10.2004 16:28:55 | |
---|
Mistäs noita microcubeja löytäisi pääkaupunkiseudulta? Olisi juuri tarvetta tuollaiselle. Mulkkumaailmasta ainakin. No oikeastaan tässä yks päivä sattu aika hassu juttu kun toi Virtasen make astui ratikasta ulos ja Pastilli? sitten siihen tuli smurffi, no makehan ei vähästä säikähä ni... |
trih 10.10.2004 16:59:25 (muokattu 10.10.2004 17:05:47) | |
---|
Mulkkumaailmasta ainakin. ;) Jees... Mikähän mahtaa olla noitten hinta suomessa? T-Kaupassa 105€. Hetkinen. Tuossahan on vain yksi äänensävysäätö Low/High. Miten tuo säätää soundia? Miten keskiäänisäätö siis toimii? "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
PomppoK 10.10.2004 19:13:45 (muokattu 10.10.2004 19:14:35) | |
---|
Halvalla Halvalta ! |
juici 10.10.2004 19:17:44 | |
---|
Cube 15:ttä ei kannata ostaa sillä siinä ei ole kaikua. Microcubessa, Cube 30:ssä ja Cube 60:ssä sen sijaan on. "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
Myydään Venäjän pojan Big Muff! |
Ben_D 10.10.2004 19:41:00 | |
---|
Mistäs noita microcubeja löytäisi pääkaupunkiseudulta? Olisi juuri tarvetta tuollaiselle. Jep, Musamaalima ja DLX Music. Molemmista sanoivat, että Micro Cubeja menee kuin kuumille kiville. Omani oli viimeinen DLX Musicista. Taitaa Thomannilta tilattaessa mennä hinta aika lähelle Suomen vastaavia postikuluineen. |
trih 10.10.2004 19:43:57 | |
---|
Olen testannut Cube30 ja siinä yllätti positiivisesti mehevä R-Fier soundi. Mitenhän tuo Microcuben vastaava soundi? Tuleeko tuosta 5" elementistä yhtään alapäätä vai meneekö pörinäpuuroksi jos käyttää alavireistä särösoundia? En siis ole hakemassa mitään supermölyä pikkupurkista vaan tarvitsisin ihan vaan kotiäänityksiin mikitettäväksi. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Ben_D 10.10.2004 20:01:33 | |
---|
Olen testannut Cube30 ja siinä yllätti positiivisesti mehevä R-Fier soundi. Mitenhän tuo Microcuben vastaava soundi? Tuleeko tuosta 5" elementistä yhtään alapäätä vai meneekö pörinäpuuroksi jos käyttää alavireistä särösoundia? En siis ole hakemassa mitään supermölyä pikkupurkista vaan tarvitsisin ihan vaan kotiäänityksiin mikitettäväksi. Käytän itse Eb virettä joten en tiedä millaista se tööttää alavireillä, mutta omassa käytössäni tulee messevä särö. Käytän just tota Rectifier mallinnusta. |
Generic L 10.10.2004 20:46:20 | |
---|
Suosittelen itse Cubea!!! Itselläni on Cuve30 ja se on tosi kova peli!! 8 eri mallinnusta ja 6 efektiä + 3 säätönen eq eli bass,middle,treble... Tosi munakas saundi lähtee tästä pelistä vaikka onki pieni styrkkari!! Ei ole liian äänekäs kotisoittoon vaikka aika paljon mökää lähtee mut saundaa parhaalta mun mielestä ku volat on siinä kello 9 kohdalla.... Nauhotukseen sopii mainiosti!! Mut ei bänditreeneihin taho oikeein riittää... Osta ihmeessä Cube30 tai 60 koska niissä on enemmän krääsää ku pienemmissä |
outo_O 10.10.2004 21:34:02 | |
---|
Hyväsoundisia pelejähän noi on, toisin kun jotkut muut nimeltämainitsemattomat 10-30w transistorivahvistimet.. Itse varmaan ostasin ton cube 30:sen isomman elementin sekä choruksen takia. Muille efekteille ei ole löytynyt käyttöä. Toki kiehtoo toi micro cubekin näppäryydellään.. On muuten ihme välimalleja tälläset 30wattiset, ei riitä oikein bändikäyttöön vaikka tarvittaessa saa kotirauhan rikki 2w:lla.. Mitäs mallinnuksia tossa cube 30:ssä olikaan? Ite tulee soiteltua brit combolla rokkia (mitäs tää simuloi, hyvä on se jokatiessä) ja metal vaihteella hevanderia, rectifier on vähän liika sirinää mun makuun. Puhtaat tulee otettua kitaran volapotikkaa kääntelemällä. Marshall ei oikein vakuuta, ponneton tuhnu, vaatii varmaan volumea jonkin verran loistaakseen? Saakos tähän millaan ilmeellä lisäkaappia, 2x12 vois olla hyvä lisä soundiin. Tosta cube 60:stä vielä, että eikös se ole joku 70-luvun trankkujäänne, vai kuuluuko se muka oikeasti noihin mallintavien perheisiin? Interviewer: "ok, how long is band been together as Metallica?"
James: "All since we started" |