Aihe: Vaihdoin LTD:n lisenssifloikan Originaliin
1 2
Jormaz
15.06.2004 21:10:36
Postaan tämän koska aiheesta on ollut puhetta täälläkin ja ESP:n foorumilla tätä kysellään jatkuvasti. Kitarani on mallia M-302.

Ostin Musamaailmasta heidän viimeisen mustan Original-Floydin, oli jotain halvempaa erää mutta täysin uusi, 215 € eli halpa kuin kilo saippuaa.

Sitten sitä vaihtelemaan. Otin ensin rimpula-floikan pois. Luulin pääseväni vähällä eli vaihtamalla vain ankkuritappien ruuvattavat osat mutta Orkkiksen tapeissapa oli erilaiset kierteet. Päätin sitten että kun on kallis talla ostettu niin pakkohan ne uudet tapit on hyödyntää. Eli, vanha systeemi eli se levy ja holkit pitää vetää ulos kokonaan, lähtee yhtenä kappaleena koko paska. Esim. jotain kangasta kierretapin ympärille ja sitten pihdeillä kiinni suoraan ylhäältä, hohtimien malliset käy parhaiten. Siitä vaan vetelemään molemmilta puolilta vuorotellen kunnes koko paskan on saanut ylös. Tehtaalla ei ainakaan minun versiossani ollut käytetty liimaa joten ihan kylmänä vetämällä lähti.

Originalin holkit on läpimitaltaan saman kokoiset kuin vanhassa joten ne voi vain painaa sisään. Jos on liian löysät niin liimaa oman harkinnan mukaan, en tiedä mikä liima sopisi, en käyttänyt. Muovivasaralla jouduin toista holkkia vähän naputtelemaan kun oli tiukka. Se, kuinka syvälle ne haluaa painaa, on makuasia. Itse en painanut ihan pohjaan jotta ruuveja ei tarttis ruuvata kovin ylös, ruuvit pysyy silloin tiukemmin holkeissa. Originalin holkki-ruuvi-systeemi on muutenkin paljon parempaa jälkeä, ei ruuvi lonksu samalla tavalla kuin lisenssitallassa, suosittelen ehdottomasti näkemään vaihdon vaivan.

Koppaa ei tarvinnut lähteä jyrsimään, uusi talla sopi täydellisesti vanhaan koloon.

Ja sitten uudet jouset kiinni, kielet kiinni, viritys. Uuden tallan vaikutus: uskomaton! Toimii aivan käsittämättömän hyvin! Pitää vireen helvetin hyvin ja erinäiset slur-slur-temput onnistuu hellllvetin hyvin. Olen äärimmäisen tyytyväinen, mielestäni kitara jopa soi nyt paremmin, johtunee kovemmasta metallista, kielet olin muutenkin juuri vaihtanut joten niiden vaikutusta ei voine liiemmin huomioida.

Toivottavasti tästä on hyötyä teille jotka tuskailette paskan lisenssifloikan kanssa.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
Jii
15.06.2004 21:21:17
Hyvät ohjeet annoit. Lisäksi tässä on nyt arvio lisenssifloikan ja originaalin välillä samassa kitarassa. Päivitäpäs mielipiteesi, kun olet soittanut vähän enemmän tuolla.
LaXu
15.06.2004 21:23:49
Tällaisia juttuja on aina mukava lukea. Hyvä, että vaihto onnistui.
apuri
15.06.2004 21:28:25
Joo helppoa ja hauskaa. Minkä kokoinen sustainblock oli orginaalissa floydissa? Onko tää 215eur floyd Schaller vai ihan OFR?
Jormaz
15.06.2004 21:32:22 (muokattu 15.06.2004 21:33:12)
Joo helppoa ja hauskaa. Minkä kokoinen sustainblock oli orginaalissa floydissa? Onko tää 215eur floyd Schaller vai ihan OFR?

Eli se "köli"? Saman kokoinen kuin lisenssissä. Kyllä tää on ihan "Floyd Rose Original Tremolo System, Distributed by ESP, Made in Germany". Ihmttelin itsekin halpaa hintaa mutta se oli kuulemma vain se erä ja viimesen mustan kappaleen sain. Kuulemma joku ammattinetto-hinta.
apuri
15.06.2004 21:39:26
Joo eli ESP:n myymissä floydeissa on sitten sopiva matala block. Hyvä tietää. Musamaailman netto on aika kallis..
Fenterin paketissa olevissa on 42mm blokki.

Ameriikasta noita OFR:iä saa noin 150 eurolla mutta sustainblokin kanssa on tuurista kiinni minkälaisen saa ellei myyjä ole kiva kaveri ja anna valita blokkia.
Jormaz
15.06.2004 21:46:14
Enpä mennyt mittailemaan mutta kyllä se vaikutti olevan saman kokoinen kuin lisenssissä. No joo, joka tapauksessa mun mielestä hyvän hintainen. Onko tolla blokin koolla paljonkin vaikutusta?
apuri
15.06.2004 21:53:56
Jos tykkää pitää takapleksiä kiinni niin liian pitkä blokki tulee rungon ulkopuolelle ja silloinhan se pleksi ei mahdu kiinni.
Liian lyhyt blokki kitarassa missä ei ole upotettu tremolo saattaa estää jousien liikettä niiden ottaessa runkoon kiinni.
Ben_D
15.06.2004 21:59:49

Jormazin kanssa tossa juttelinkin, mutta kirjotetaan nyt vielä tänne. Millbrook Helsingissä myy Gotohin Floyd Rosea hintaan 215€. Muistaakseni ESP:n foorumeilta luin, että on myös todella tasokas floikka ja sopii ESP kitaroihin kun nyrkki silmään.
hanipai
16.06.2004 11:18:03
Onkos jollaine tietoa saako Iban Edge pron laitettua helposti LTD:hen?
apuri
16.06.2004 11:47:53 (muokattu 16.06.2004 11:49:05)
Onkos jollaine tietoa saako Iban Edge pron laitettua helposti LTD:hen?

http://www.jemsite.com/axes/htm_features/trems.htm
sarkjan
16.06.2004 13:28:00 (muokattu 16.06.2004 13:32:15)
Jaa, Jormaz sai sitten vaihdettua uuden tallan kitaraansa. Hieno homma (meillä tais olla taannoin puhetta Schallerin sopivuudesta ESP:hen). Ja eron varmaan huomaa nyt, niin kuin olet hehkuttanutkin :)

Mulla on siis Ibanezin Lo-Pro Edge asennettuna ESP MH-301:seen. Itse en tosiaan uskaltanut alkaa repimään ja vaihtaman niitä ankkureita kierre-ongelmien takia, vaan jätin vanhat ankkuritapit käyttöön toistaiseksi..

Lo-Pron asennus oli muuten mutkaton, paitsi että tallan koloa piti parista kohtaa hieman laajentaa ( n. 1 - 1.5 mm).

Tossa jonkulainen kuva:

http://personal.inet.fi/koti/sarkelajm/MH301_LoProEdge_2.jpg

Lisätään tähän vielä että sustain ainakin parani merkittävästi tallan vaihdon jälkeen.
Kauppojen aukioloajoista keskusteltava myös sunnuntaisin.
sarkjan
16.06.2004 13:31:27 (muokattu 16.06.2004 13:31:57)
--------------------------------------------------------
hanipai
16.06.2004 13:51:00 (muokattu 16.06.2004 14:10:24)
Jaa, Jormaz sai sitten vaihdettua uuden tallan kitaraansa. Hieno homma (meillä tais olla taannoin puhetta Schallerin sopivuudesta ESP:hen). Ja eron varmaan huomaa nyt, niin kuin olet hehkuttanutkin :)

Mulla on siis Ibanezin Lo-Pro Edge asennettuna ESP MH-301:seen. Itse en tosiaan uskaltanut alkaa repimään ja vaihtaman niitä ankkureita kierre-ongelmien takia, vaan jätin vanhat ankkuritapit käyttöön toistaiseksi..

Lo-Pron asennus oli muuten mutkaton, paitsi että tallan koloa piti parista kohtaa hieman laajentaa ( n. 1 - 1.5 mm).

Tossa jonkulainen kuva:

Lisätään tähän vielä että sustain ainakin parani merkittävästi tallan vaihdon jälkeen.

Siis onko Lo-Pro Edge sama talla kuin Edge Pro (mikä Jemeissä ja muissa) siis ainakin noitten mittojen suhteen. Mulla on nimittäin omatekemässä skitassa Floyd Rose 2 ja sit on LTD:ssä se lisenssitalla. Mietinkin, että kumpi noista on parempi. entä jos vertaa Edge prota originaaliin? Paljon maksasitte Edge prosta, jos se ei olisi pahemmin käytetty?

Hannu
Snowblind
16.06.2004 13:53:29

Noni, hianoa että sujahti hienosti sisään toimaa hyvin.
Ihan kivasti muutens nuo originaalifloikat maksaa.

Katos muuten, ESP on hyvä kitara, nuokin sitä käyttää:

http://espguitars.ru/html/master.html
0100100001101111011010000110111100101110
Velli
16.06.2004 16:30:47

Tossa jonkulainen kuva:

Suosittelisin kyllä vaihtamaan ne ankkuripultit iban omiin, koska ne ovat lukittavat, toisin kuin kaikissa muissa floydeissa...
On kuin kotiin palaisi kun kunnon vitutus iskee.
sarkjan
16.06.2004 16:39:16
Suosittelisin kyllä vaihtamaan ne ankkuripultit iban omiin, koska ne ovat lukittavat, toisin kuin kaikissa muissa floydeissa...

Aivan. Ilmeiseti ankkurit lähteekin sitten ihan kohtuullisilla keinoilla irti. Itse en vaan uskaltanut riskeerata niiden suhteen.
apuri
16.06.2004 16:46:07

Ei sitä pulttien lukitsemista tarvitse mihinkään ainakaan sitä varten että korkeussäädöt eläisivät koko ajan. Mitä lie nipponin poikien kikkailua ;)
sarkjan
16.06.2004 17:33:06
Jää nyt tuo ankkureiden vaihto mulla toiseen kertaan, kun Ibanezin ankkurit ovat noin millin toista paksummat ja hieman pidemmätkin kuin ESP:n alkuperäiset 10 mm paksuiset. Vaatisi hieman isompien reikien porausta, mutta kun paksuin poranterä on just tuo 10mm..

Mutta muuten alkuperäinen ankkuripaketti lähtikin nätisti irti kampeamalla molemmilta puolin vuorotellen.
Da Make
16.06.2004 17:47:44
Ei sitä pulttien lukitsemista tarvitse mihinkään ainakaan sitä varten että korkeussäädöt eläisivät koko ajan. Mitä lie nipponin poikien kikkailua ;)

Kerkesit juuri ennen...
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä! EI OSTETA EQ PEDAALIA! ÄLÄ TARJOA!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)