Quu 03.06.2004 13:26:30 | |
---|
On siellä halpaa, mutta kävin eilen miettimään, että jos siellä ei ole hintoihin laskettu suomen 22% ALVia, niin ei se loppupeleissä olekkaan enää niin halpaa.. Oman tapaukseni katsoin: Fender Strato vasuri 444e + toimituskulut. Tohon kun laskee 22% alv, hinta onkin 542e + toimituskulut. Thomannilla alv hinta samalle kitaralle on 518 + toimituskulut. Mutta todellakaan en tiedä onko noissa guitar24.de:n hinnoissa se alv vai ei. http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 420e/En tingi. |
JLM 03.06.2004 13:28:46 | |
---|
Eiköhän se myy Saksan alv:lla, joka on alhaisempi Suomen. (?) |
Quu 03.06.2004 13:30:03 (muokattu 03.06.2004 13:30:27) | |
---|
Elikkäs noiden sivujen hintoihin pitää lisätä paljon euroja :P Tossa mun tapauksessa alv oli ~96e EDIT: Korjasin typon. http://hevijammu.cjb.net
Miikathebest 03.06.2004 13:32:51 | |
---|
Elikkäs noiden sivujen hintoihin pitää lisätä paljon euroja :P Tossa mun tapauksessa alv oli ~96e EDIT: Korjasin typon. ja ensin poistat siitä ne Saksan arvonlisäverot, ja siihen vasta lisäät ne Suomen alv:t. |
Jaaba 03.06.2004 13:33:55 | |
---|
Ei sillä ole väliä, vaikka ei olisikaan Suomen alvia hinnoissa mukana. EU:n sisällä riittää, että alv maksetaan johonkin EU-maahan. Toisin sanoen jos noissa hinnoissa on Saksan alv% mukana, hintaan ei tarvitse enää lisätä Suomen ALV-%:ia. |
Quu 03.06.2004 13:36:27 | |
---|
Ei sillä ole väliä, vaikka ei olisikaan Suomen alvia hinnoissa mukana. EU:n sisällä riittää, että alv maksetaan johonkin EU-maahan. Toisin sanoen jos noissa hinnoissa on Saksan alv% mukana, hintaan ei tarvitse enää lisätä Suomen ALV-%:ia. Jaa. Prkl kun ei näistä jutuista nykyään mitään enää tiedä :P http://hevijammu.cjb.net
Miikathebest 03.06.2004 13:36:35 | |
---|
Siis sen maan arvonlisävero pidä maksaa, missä tuote ostetaan. |
Jaaba 03.06.2004 13:41:28 | |
---|
Siis sen maan arvonlisävero pidä maksaa, missä tuote ostetaan. Joo, totta. Olin siinä harhaluulossa, että tällä voisi keinotella. Tullin sivuillahan tuo sanotaan: http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityish … mailta/01_Tuonti_EUmaista/index.jsp Toisesta EU-maasta lähetetyt tavarat myydään yksityishenkilölle arvonlisäverollisina, joten arvonlisäveroa ei Suomessa enää peritä. Poikkeuksena ovat eräät uudet kuljetusvälineet, kuten moottorikäyttöiset maakuljetusvälineet, yli 7,5 metriä pitkät veneet ja eräät lentokoneet. Suomessa ei tarvitse maksaa myöskään tullia EU-maasta tuotavasta tavarasta eikä sitä tarvitse ilmoittaa Tullille eräitä poikkeuksia lukuun ottamatta.
|
G-mies 03.06.2004 13:46:20 (muokattu 03.06.2004 13:48:49) | |
---|
Ja jotta systeemi ei olisi liian yksinkertainen: mikäli toisessa EU-maassa sijaitseva kauppa myy Suomeen kalenterivuodessa yli tietyn rajan (taisi olla 35 000 euroa), täytyy ulkomaisen yrityksen rekisteröityä arvonlisäverolliseksi Suomeen => maksettavaksi tulee Suomen alv. Main screen turn on. |
Miikathebest 03.06.2004 13:47:39 | |
---|
Eikös se sitten kaiken järjen mukaan mene siin että jos ostaa postiennekolla, niin joutuu maksamaan Suomen suomen alv:t... |
SURf 03.06.2004 13:59:30 | |
---|
Eikös se sitten kaiken järjen mukaan mene siin että jos ostaa postiennekolla, niin joutuu maksamaan Suomen suomen alv:t... Ei. Jos ostat esim. Saksasta jostakin kaupasta (joka ei toimita Suomeen kovin paljon tavaraa vuositasolla) postiennakolla tuotteen, maksat vain Saksan alvin. Esimerkki Thomann toimittaa Suomeen hyvinkin paljon kamaa ja joutuvat täten maksamaan alvit Suomeen (tietysti vain Suomeen myydyistä tuotteista). Esimerkki Adolfin viiksivahakauppa toimittaa Suomeen kaksi purkkia vahaa vuodessa á50 euroa, maksavat alvit Saksaan näistäkin tuotteista. ...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |
Feggy 04.06.2004 12:18:22 | |
---|
Ei. Jos ostat esim. Saksasta jostakin kaupasta (joka ei toimita Suomeen kovin paljon tavaraa vuositasolla) postiennakolla tuotteen, maksat vain Saksan alvin. Esimerkki Thomann toimittaa Suomeen hyvinkin paljon kamaa ja joutuvat täten maksamaan alvit Suomeen (tietysti vain Suomeen myydyistä tuotteista). Esimerkki Adolfin viiksivahakauppa toimittaa Suomeen kaksi purkkia vahaa vuodessa á50 euroa, maksavat alvit Saksaan näistäkin tuotteista. Niin. Tilasin juuri kitaran tuolta kaupasta ja laskuttivat hinnan lisäksi vain kohtuulliset postikulut (40e). Maksu tapahtuu pankkisiirrolla, joka on samanhintainen kuin Suomen sisällä, jos sen tekee oikein. Toivottavasti tulee myös... Less is more. |
Feggy 22.06.2004 15:40:25 (muokattu 22.06.2004 17:49:42) | |
---|
Niin. Tilasin juuri kitaran tuolta kaupasta ja laskuttivat hinnan lisäksi vain kohtuulliset postikulut (40e). Maksu tapahtuu pankkisiirrolla, joka on samanhintainen kuin Suomen sisällä, jos sen tekee oikein. Toivottavasti tulee myös... No niin. Turkoosi Jazzmasterini (CIJ) tuli kunnialla parin viikon päästä oikein hyvin pakattuna ja sellaisena kuin luvattiin. Männäviikolla tuli Tukholman Söderistä ostettua Mustangin tallakin, joten jahka saan sen vaihdettua (syy vaihtoon varmistui viiden minuutin sisällä), pitäisi olla handussa kunnon twängimoottori. Vahvarilla pääsee testaamaan vasta parin viikon päästä, mutta hyvältä kuulostaa... Paketin mukana tuli peräti firman tarra ja mainosplektrakin, joten en voi muuta kuin suositella riemurinnoin! Nyt voinkin sitten leikkiä Televisionia, jonka keikasta toissapäivänä en ole vielä edes alkanut toipua. Edit...vielä siis tiedoksi, että nettisivun hintaan tuli lisäksi vain postikulut (40e). Less is more. |
Quu 22.06.2004 17:04:03 | |
---|
Hmm... Oon tässä käynyt miettimään ja tullut siihen tulokseen, että joku kaunis päivä (armyn jälkeen) tilaan ameriikan straton tuolta guitar24.de:stä. Miksi? Koska Thomann ei mulle sellaisia tarjoa ja tuolla niitä on listattuna, niin siksi... Mutta katsellaan nyt. http://hevijammu.cjb.net
Chemo 23.06.2004 15:41:20 | |
---|
No niin. Turkoosi Jazzmasterini (CIJ) tuli kunnialla parin viikon päästä oikein hyvin pakattuna ja sellaisena kuin luvattiin. Hienoa! Onko väri "metallinen valtamerenturkoosi?" Nyt voinkin sitten leikkiä Televisionia, jonka keikasta toissapäivänä en ole vielä edes alkanut toipua. Vieläkö nekin on kasassa... Missä näit ne? Mä olen hyvinkin kiinnostunut NY:kin vanhasta punk/pre-punk-skenestä. Ramalamadingdong. |
Feggy 23.06.2004 17:25:27 | |
---|
Hienoa! Onko väri "metallinen valtamerenturkoosi?" Yep! Vieläkö nekin on kasassa... Missä näit ne? Mä olen hyvinkin kiinnostunut NY:kin vanhasta punk/pre-punk-skenestä. Oikeastaan uudelleenkasautuivat. Tukholmassa, Bernsissä 20. 6. klo 22.30 näin...ja kuten varmaan kävi selville, kyseessä on yksi all-time-suosikkibändejä ja loistokeikka. Ja käyttivät stratoja ja voxeja, vaikka Jaguarit ja Jazzmasterit ovatkin käsissä kuluneet... Less is more. |
Chemo 24.06.2004 08:19:52 | |
---|
Yep! Toi on hieno väri! Oikeastaan uudelleenkasautuivat. Tukholmassa, Bernsissä 20. 6. klo 22.30 näin... Varmaan aika kokemus kyllä... Mä tutustuin Televisioniin oikeastaan Ramonesin kautta: innostuin joskus tutkimaan, mitä kaikkea niissä kuvioissa silloin aikanaan tapahtui. Myös mun mielestäni se on hyvä bändi. Ramalamadingdong. |
Listen 24.06.2004 09:51:56 | |
---|
Just pari iltaa sitten opettelin soittamaan bassoa "Marquee moon"-CD:n tahdissa. Ja kitarointihan on loistavaa. "Don´t be all flash and no smash." -Flea |
Jungleman 24.06.2004 11:17:51 | |
---|
Edit...vielä siis tiedoksi, että nettisivun hintaan tuli lisäksi vain postikulut (40e). Onnea uudelle Jazzmasterille! Aloinpa minäkin tässä miettiä, pitäisiköhän mennä ja tilata Jaguar... Miten tilaus onnistuu noilla 40e kuluilla? Kävin katsomassa sivuja mutta saksankielettömänä en ihan kaikkea ymmärtänyt! |
Chemo 24.06.2004 11:47:17 | |
---|
pitäisiköhän mennä ja tilata Jaguar... Miten tilaus onnistuu noilla 40e kuluilla? Mä tilasin tuolta jo Jaguarin. Lähetin ensin pari sähköpostia sinne, joissa kyselin muita roippeita jotka halusin ostaa kitaran mukana. Kirjeenvaihto sujui hyvin englanniksi, vastailivatkin kiitettävän nopeasti. Kun kaikki oli selvää, lähetin sähköpostin jossa ilmoitin kaikki tuotteet jotka tilasin; keräsin tuohon samaan meiliin kaikki hinnat, ehdot, ja toimitusajan. Maksaminen tapahtui pankkisiirrolla, josta ei tosiaan välttämättä tule mitään ylimääräisiä kuluja. Tuota varten ilmoittivat Saksasta kaikki tarvittavat koodit ja numerot. Mä halusin olla ihan varma että homma menee oikein (en juurikaan hoida pankkiasioita muuten), joten hoidin homman pankin konttorissa; siitä meni neljä euroa palvelumaksua, mikä oli mun mielestäni suht kohtuullista. Ja siinäpä se. Nyt tää on odottelua, ehkä parin viikon ajan. Toimituskulut olivat mulla jostain syystä vain 30e, en tiedä miksi - ehkä tilauksen loppusumma ylitti jonkun rajan jonka jälkeen toimitus halpenee... mutta en siis tiedä, enkä valitakaan :-) Ramalamadingdong. |