Aihe: Framus Kitarat
1 2
Jäämies
22.03.2004 19:45:03
Olen lukenut harvat arvostelut Framuksen kitaroista ja hyviltä vaikuttavat.Camarillo Custom kiinnostaa mutta en ole varma saako Framusta enää Suomesta.Kertokaa ne jotka asiasta tietävät.
ReBeat
22.03.2004 19:58:41

Syksyllä Jyväskylän Musikantissa oli muutama Framus, mutta sen jälkeen maahantuoja katosi. Toivottavasti nyt on tosiaan parempi tilanne.
Tekemällä ei synny musiikkia.
mongoloidi
22.03.2004 21:32:49
Itelläni on Framus-merkkinen LesPauli,tosin se on jo reilut 20 vuotta vanha.
Soundit on aika rock.On vielä alkuperäset mikit ja kaikki.
Sain vielä ilmaseks!
Uusista Framuksista en tiedä paljoa,mutta
ainakin Musicstorekölnissä ( www.musicstore.de ) taitaa löytyä Framus kitaroita.
"Saksa on paska maa" - Seppo Räty
kulmahiomakone
22.03.2004 21:52:07
Mulla oli taannoin puoliakustinen 335 -tyylinen Framus. Vuosimalli taisi olla 1973. Nykyään se on broidilla. Edelleen se on alkuperäisessä kunnossa, eikä siinä muuta vikaa ole kuin hienoinen rahina potikoissa.

Varmaan kannata sen ihmeemmin kitaraa kuvailla, kun nykyvehkeissä ei varmasti paljon samaa ole. Kaula on laminoitu miljoonasta palasta, josta johtuen se on pirun jäykkä. Ei tarvitsisi edes kaularautaa. Ja suorana kaula on pysynyt epämääräisistä varastointiolosuhteista huolimatta.

Kaikin puolin laatuvehjes, ja paras kitara jolla olen ikuna soittanut. Ja monella olen soittanut.
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
lukeman
22.03.2004 22:02:23
Olen lukenut harvat arvostelut Framuksen kitaroista ja hyviltä vaikuttavat.Camarillo Custom kiinnostaa mutta en ole varma saako Framusta enää Suomesta.Kertokaa ne jotka asiasta tietävät.

Noin vuosi sitten oli vielä ainakin, hmm..., olikohan se tube sound niminen firma framuksen maahantuoja, kuten riverankin, vaan on tainnut toiminta loppua siinä firmassa. Oli aika lievää se toiminta muutenkin.
NoCo
23.03.2004 19:03:36
Mulla oli taannoin puoliakustinen 335 -tyylinen Framus. Vuosimalli taisi olla 1973. Nykyään se on broidilla. Edelleen se on alkuperäisessä kunnossa, eikä siinä muuta vikaa ole kuin hienoinen rahina potikoissa.

Varmaan kannata sen ihmeemmin kitaraa kuvailla, kun nykyvehkeissä ei varmasti paljon samaa ole. Kaula on laminoitu miljoonasta palasta, josta johtuen se on pirun jäykkä. Ei tarvitsisi edes kaularautaa. Ja suorana kaula on pysynyt epämääräisistä varastointiolosuhteista huolimatta.

Kaikin puolin laatuvehjes, ja paras kitara jolla olen ikuna soittanut. Ja monella olen soittanut.

Täältä löytyy ilmeisesti samanlainen. "Ylileveillä"humppareilla ja bigsbyllä varustettuna. Ei tosiaan ole rimpulapeli. Ei tässä sen ihmeempiä.
Antti90
23.03.2004 20:01:46

mulla on semmonen about 15vuotta vanha les pauli mallinen framus,toimii paremmin ku uus jos ny näin saa sanoa,tosi hyvä keppi,hyvä soittotuntuma ja hyvät saundit,suosittelen merkkiä
Medicin! sano ryssä ku pullon löysi....
JLM
28.05.2004 11:31:05

Nostetaanpas tämä ylös. Onko kukaan päässyt kokeilemaan niitä uudempia malleja. Esim. Diablo tai Panthera? Saako noita vielä Suomesta?
Aki
27.01.2005 13:30:10

Saako noita vielä Suomesta?

http://www.tubesound.fi/

Itse kiinnostuin Camarillo Customista. Voi kun pääsis testaamaan.

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG140 '86!!
P-Nut
17.06.2006 15:11:59

Jees nostellaanpas.

Eli onkos porukalla lisää kokemuksia Framuksen kitaroista. Itseäni alkoi tuo Diablo Custom kiinnostamaan kun on hieman Les Paulin ja Straton äänimailman välissä se mitä koitan hakea ja Diablo mallia on aikalailla siihen sanottu sijoittuvan. Onhan tuo specsien perusteellakin oikein mainiolta kuulostava. Testaamaan vain pitäisi päästä.
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
Nacher
17.06.2006 16:50:47 (muokattu 17.06.2006 16:52:34)
Muistaakseni Diablo Pro oli, jota kokeilin Turun F-musiikissa kitaroita läpikäydessä, ja jotenkin se ei vakuuttanut. Soi kumman tukkoisesti, ja tuntui vähän elottomalta. Tuo huikea parin minuutin testisessioni tuskin tosin oli kovin tarkka, mutta kuitenkin. Jotenkin siinä kitarassa oli pientä lelumaisuutta, johtuikohan sitten vain aika pelkistetystä viimeistelystä vai mistä..
joukov
17.06.2006 17:09:35
P-Nut
17.06.2006 17:14:50

Tuossahan noita.

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/276/

Joo vaan on aika kovat listahinnat. Diablo Custom on tuon mukaan 1250e kun se Thomannilla on 1050e. Tokihan noista hinta hieman tippuisi jos tinkaamaan pääsisi.
joukov
17.06.2006 17:17:03
Katso tuosta lähin jälleenmyyjä ja kokeilemaan tinkaamistaitoja. ; )

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/sivut/10.phtml
P-Nut
17.06.2006 17:35:46

Katso tuosta lähin jälleenmyyjä ja kokeilemaan tinkaamistaitoja. ; )

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/sivut/10.phtml

Nerokasta ! Musiikkikullas ois tosiaan täällä Oulussa, että pitäis vaan varmaan lähtä kyseleen voisko ne tilata tuollaisen testattavaksi. Saa taas nähdä yrittävätkö laittaa asiakasta maksamaan toimituskulut jos haluaa kitaran testattavaksi :) Viimeksi meinasin revetä ja kävelin vauhdilla ulos.
sterbo
23.10.2006 20:22:13
Huom! Olet kirjoittamassa yli 128 päivää vanhaan ketjuun!

Tiedetään!

Elikäs, kyseisistä Framuksen kitaroista olisi mukava turista, eri toten tuosta camarillo customista ja diablo prosta. Omistaako kukaan kyseisiä kitaroita? Olisi mukava kuulla kokemuksia, etenkin tuosta camarillo customista.
"Syö burritoja"- [Royal Banzai].
Da Make
23.10.2006 20:24:10
Käsittääkseni Lamb of God:n jätkät vetävät Framuksilla. Erittäin rouheita keppejä! Poistaisin heti Musamaailmasta kaikki kolme yksilöä jos olisi mahdollisuus.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
sterbo
23.10.2006 20:31:46
Käsittääkseni Lamb of God:n jätkät vetävät Framuksilla.

Samoinkun Katatonian Fredrik Norrman, käytössä juurikin camarillo- ja renegademallit.
Da Make
23.10.2006 20:35:41
Samoinkun Katatonian Fredrik Norrman, käytössä juurikin camarillo- ja renegademallit.

Diablo Custom ja Panthera Studio Pro tuli testattua. Diablossa todella metkan tuntuinen öljyviimeistelty (Ovangol) kaula. Wilkinson/Framus vibratalla piti vireen loistavasti. Mikit Duncanilta ja varmastikin laadukkaat. Pantherassa oli erikoiskytkentä, josta en saanut selkoa. Akustinen sointi molemmissa kuulas ja tietyllä tavalla twangaava.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
sterbo
23.10.2006 20:42:38
Diablo Custom ja Panthera Studio Pro tuli testattua. Diablossa todella metkan tuntuinen öljyviimeistelty (Ovangol) kaula. Wilkinson/Framus vibratalla piti vireen loistavasti. Mikit Duncanilta ja varmastikin laadukkaat. Pantherassa oli erikoiskytkentä, josta en saanut selkoa. Akustinen sointi molemmissa kuulas ja tietyllä tavalla twangaava.

Pitäisi itsekin kyllä päästä testimään noita, Mitenkähän olisi Jyväskylän-seudulla? Haussa kun olisi nyt tuollainen hieman rankempaan menoon taittuva kitara. Speksit noissa ainakin näyttää olevan kohdillaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)