Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vox Wah vs Dunlop Crybaby
1 2 3
Tarkastaja
16.12.2003 20:46:11 (muokattu 16.12.2003 20:47:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs kyseiset pedaalit eroavat soundillisesti toisistaan. Itselläni ei ole mahdollisuutta kokeilla ko. pedaaleita.
 
Härski
16.12.2003 20:54:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikeatahan sitä on näin netin kautta kuvata, mutta mielestäni Cry Baby on enempi virtahevon oksennus, kuin Vox. Eli siis parempi.
 
Straton
16.12.2003 21:01:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin nopealla muistelulla väittäisin että Dunlopin soundi oli treblekkäämpi (liiankin) mutta Voxissa pedaalin liikerata oli ikävän lyhyt. Tuosta on kyllä aikaa kun olen moisilla soittanut, eli ottakaa varauksella :)
 
Ite oot!!!
D-Kay
16.12.2003 21:04:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin nopealla muistelulla väittäisin että Dunlopin soundi oli treblekkäämpi (liiankin) mutta Voxissa pedaalin liikerata oli ikävän lyhyt. Tuosta on kyllä aikaa kun olen moisilla soittanut, eli ottakaa varauksella :)
 
Crybabyn kirkkautta/tummuutta voi säätää aika helposti. Voxista ei ole kokemusta.
 
Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori.
Sammakko
16.12.2003 21:20:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crybabyn kirkkautta/tummuutta voi säätää aika helposti. Voxista ei ole kokemusta.
 
totta. tuli crybabylle käyttöä kun sitä hieman kirkastin. nyt on semmonen kunnon vonkasu säröllä.
 
Mutta kait kirkastaminen on yhtä helppoa voxillakin.
 
Oral-B – Suuhoitoa ammattilaisilta
kunnasja
16.12.2003 22:01:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morley on kumminkin paras ;)
 
Visit http://www.helionprog.com
Shaft
16.12.2003 22:57:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crybabyja on aika monta mallia, Voxillakin V847 ja Clyde McCoy. Kaikki ovat kai jossakin määrin erilaisia. Itse pidän Voxista (V847) perus-Crybabya enemmän. Soundi on liikeradan keskivaiheilla jotenkin "autenttisempi" ja diskantti vähemmän riipivä. Makuasia tietysti ja myös musiikkityyli vaikuttaa ideaalisoundiin. Monissa uudemmissa Crybabyissa jakit on integroitu piirilevylle, mikä vaikeuttaa pedaalin modifioimista.
 
zorro
17.12.2003 12:28:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko muuten niissä nykyajan voxeissa yhtä laaja se wahitusalue kuin niissä henkan levytyksissä. esim Henkan bbc sessions levyn kakkos ceedeen voodoo chilessa se wahi käy aika "syvällä" ym.
 
Jos on samallainen nykyään ku sillon, nii aika varmastikki tulen sellasen ostamaan
 
OSTETAAN: EH Small Stone
zorro
17.12.2003 12:28:13 (muokattu 17.12.2003 12:28:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oho! tuli sama kahesti
 
OSTETAAN: EH Small Stone
D-Kay
17.12.2003 12:30:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko muuten niissä nykyajan voxeissa yhtä laaja se wahitusalue kuin niissä henkan levytyksissä. esim Henkan bbc sessions levyn kakkos ceedeen voodoo chilessa se wahi käy aika "syvällä" ym.
 
Eikös Jimi Hendrix ollut alkuperäisin crybabyn käyttäjiä? samoin kuin Eric Clapton.
 
Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori.
Mika K
17.12.2003 12:35:41 (muokattu 17.12.2003 12:35:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Jimi Hendrix ollut alkuperäisin crybabyn käyttäjiä? samoin kuin Eric Clapton.
 
Ei ollut...Hendrix käytti lähes koko uransa ajan Voxin wahia ja vain harvoin Cry Babya.
 
Tähän tulee allekirjoitus
AoA
17.12.2003 12:42:02 (muokattu 17.12.2003 12:44:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ollut...Hendrix käytti lähes koko uransa ajan Voxin wahia ja vain harvoin Cry Babya.
 
Tai sitten toisin päin.
Mutta tosiaan ainakin diskanteissa on eroa. Dunlopeissa kenties vähän riipivämpi se osasto tosiaan.
 
Myyn tuliteränä _käyttämättömän_ Zildjian A-Custom 8'' Splashin. Tarjoa!
Volle
17.12.2003 12:48:41 (muokattu 17.12.2003 12:50:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ollut...Hendrix käytti lähes koko uransa ajan Voxin wahia ja vain harvoin Cry Babya.
 
Noin minäkin luulisin. Ainakin kaikissa kuvissa ja keikkataltiointivideoilla, joita olen nähnyt sillä on Vox.
 
edit: En tiedä minkä verran Henkka käytti crybabya, mutta kyllä Jim Dunlop aika vahvasti Hendrixillä mainostaa nykyistä itkuvauvaansa.
 
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
Jake24-25
17.12.2003 12:49:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun mielestäni monien wah-wah pedaalien (varsinkin Cry Babyn) huonona puolena on usein se, että soundista tulee tunkkainen kun pedaali on auki-asennossa (eli ei alas painettuna). Lisäksi kun pedaali on alas painettuna soundista tulee liian diskanttipitoinen. Itse en ainakaan voinut käyttää Cry Babyä (silloin kun sen omistin) muuten kun niissä osuuksissa joissa sitä tarvitsin. En tykännyt soundista,joka syntyi pedaalin ollessa alaspainettuna tai auki-asennossa. Nämä ovat tietysti makuasioita.
 
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Mika K
17.12.2003 12:54:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai sitten toisin päin.
 
Mikäli lukemaani englanninkielistä Hendrix -biografiaa on uskomista, niin kyllä se tosiaan Voxin wahia käytti. Kaikissa kuvissa missä sen efektit näkyvät, niin Voxi sillä on käytössä. On muuten kattava toi yllä mainitsemani kirja. Lopusta löytyy luettelo kaikista Jimpan käyttämistä kitaroista, vahvistimista ja efekteistä. Suosittelen, jos jotakuta kiinnostaa.
 
Tähän tulee allekirjoitus
Shaft
17.12.2003 12:56:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hendrix käytti käsittääkseni pääasiassa Voxia, samoin Clapton 60-luvulla. Huomattava on myös, etteivät Crybabyt alunperin olleet Dunlopin valmistamia.
 
Volle
17.12.2003 12:56:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun mielestäni monien wah-wah pedaalien (varsinkin Cry Babyn) huonona puolena on usein se, että soundista tulee tunkkainen kun pedaali on auki-asennossa (eli ei alas painettuna). Lisäksi kun pedaali on alas painettuna soundista tulee liian diskanttipitoinen. Itse en ainakaan voinut käyttää Cry Babyä (silloin kun sen omistin) muuten kun niissä osuuksissa joissa sitä tarvitsin. En tykännyt soundista,joka syntyi pedaalin ollessa alaspainettuna tai auki-asennossa. Nämä ovat tietysti makuasioita.
 
En minäkään pidä sitä oikeastaan koskaan päällä muuten kuin silloin, kun todella käytän sitä. En tiedä onko muissa waheissa asia paremmin. Voxia muistaakseni kokeilin aikanaan, kun olin vaakkua hankkimassa, mutten muista oliko siinä sama "vika". Ja kun se oli kalliimpi kuin crybaby, päädyin jälkimmäiseen. Buddan wahista en ole poikittaista sanaa kuullut ja sitä pitääkin mennä kokeilemaan, kunhan saa muut kiireellisemmät hankinnat tehtyä. Crybabylla pärjäilee kyllä siihen asti.
 
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
zorro
17.12.2003 14:17:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko muuten niissä nykyajan voxeissa yhtä laaja se wahitusalue kuin niissä henkan levytyksissä. esim Henkan bbc sessions levyn kakkos ceedeen voodoo chilessa se wahi käy aika "syvällä" ym.
 
Jos on samallainen nykyään ku sillon, nii aika varmastikki tulen sellasen ostamaan

 
VOXia se käytti! vastatkaa nyt tähän kysymykseen
 
OSTETAAN: EH Small Stone
mikkojii
17.12.2003 14:54:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

D-Kay ja Muskotti. Millä te säädätte tota Cry Babyä? Kourassani on Cry Baby Model GCB-95 ja en ihan äkkiä keksi mistä tota toosaa voisi säätää. Mulla lienee tietty joku köyhälllistöversio...
 
Tarkastaja
17.12.2003 14:56:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VOXia se käytti! vastatkaa nyt tähän kysymykseen
 
Niinpä Voxi Jimillä oli ,mutta oisko kellään mahdollisuutta pistää ääninäytettä tuosta voxista. Pari olen itse löytänyt netistä ja verrattuani crybabyyn niin se on hieman pehmeämän saundinen.
 
Tällä hetkellä itsellä ainakin on tuo vox ostoslistalla, mutta lisää kommentteja vaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «