drlecter 09.09.2003 10:24:42 (muokattu 09.09.2003 10:26:08) | |
---|
Eli kuten otsikossa mainitsen äänet vaan häviää välillä ja kun virtanappulaa räpläilee ne palautuu takasin noin 5-10 sekunniksi. Mitähän vahvistimelle olisi tehtävissä, olisiko vika mahdollista korjata itse vai onko ammattilaisen hommia? Vahvistin on putkietuaste ja trankkupääte combo..tubefusion. Lisäys -> puolisen tuntia ollut nyt vahvistin päällä ja ongelmaa ei enää esiinny. Mikähän tässä nyt on? Auchtung, tjsp.. |
p130 09.09.2003 10:39:28 | |
---|
Tarkasta onko putki kunnolla kiinni. Muutama tuollainen on tullut "korjattua" ja vika on aina ollut lähes irrallaan oleva putki. Joku tyyppivika. Jos ei tuo auta niin sitten ei taida olla paljoa konetta näkemättä tehtävissä... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
vantage 09.09.2003 13:53:52 | |
---|
Mulla on tuo sama styrkkari ja erittäin hyvin on toiminut. On muuten aika vittumaisen kuullonen vika. Vie korjaamoon ei kannata itse säätää. Heavy Metal Is The Law |
drlecter 09.09.2003 18:30:58 | |
---|
Mulla on tuo sama styrkkari ja erittäin hyvin on toiminut. On muuten aika vittumaisen kuullonen vika. Vie korjaamoon ei kannata itse säätää. Mitä efektejä sulla on laneyn kanssa ja millasella kitralla soitat? Auchtung, tjsp.. |
Frusciante 09.09.2003 20:45:16 | |
---|
Mitä efektejä sulla on laneyn kanssa ja millasella kitralla soitat? Ilo nähdä että tf300 käyttäjiä löytyy. Tuo efektihomma on mun käsittääkseni se mikä tässä mättää. Voin kertoa omasta kokemuksesta. Mulla on fx loopissa ibanezin delay. Toimii kun unelma. Kuitenkin jos ottaa piuhat irti fx loopista homma rupee kusemaan. Äänelle tapahtuu just samalla lailla kun kuvailit. Jos laittaa cleanin päälle ja kääntää volat kaakkoon niin homma toimii jonkin aikaa, vaan ei pitkään (Varoitus! Volan täysillelaittaminen ottaa korviin!). Oon harkinnu omani korjauttamista mutta kun tuo delay on aina kiinni niin ei häiritse... Harmittaa vaan. hallelujah' rock' n rollah! |
drlecter 09.09.2003 22:25:01 | |
---|
Kyllä mulla häviää äänet vaikka loopissa on efektejä :( Auchtung, tjsp.. |
vantage 10.09.2003 13:09:51 (muokattu 10.09.2003 13:10:58) | |
---|
Mitä efektejä sulla on laneyn kanssa ja millasella kitralla soitat? Soitan tuolla helvetin hyvällä Vantagen kitaralla mistä en tiedä merkkiä enkä mitään, se on tuossa mun kuvassa. Toinen kitara on semmonen kikkakitaraksi ostettu halpa Washburn bt-4b. Mulla on yleensä kiinni Zoom 1010 jota haukutaan erittäin paljon muuta olen minä ainakin saanut siitä tosi hyvät itse tehdyt soundit. Wahia tulee käytettyä kun reenataan joskus yup:tä. Mulla on vaan semmonen ongelma ton laneyn kanssa kun sillä soittaa kovaa ja n: puol tuntia niin se on jo niin helvetin kuuma että pakko ottaa vähäksi aikaa pois päältä, mikäköhän tämän syy on ????? Heavy Metal Is The Law |
c_barnes 10.09.2003 13:56:00 | |
---|
Meiän kitaristilla oli aikoinaan samantyyppinen ongelma. Se alko pitämään semmosta pörinän tapasta ääntä, mutta mitään säännöllisyyttä siinä ei ollut. Silloinhan se vika ei koskaan ilmene kun sen vie liikkeeseen tarkasteltavaksi:D Hän on sittemmin korjannut asian ostamalla Peavey 5150 nupin... Teknistä deathmetallia: http://amoral.cjb.net - http://fleshdeformation.cjb.net |
Frusciante 10.09.2003 18:43:14 | |
---|
Pirun komee toi sun vantage. Tuo soundien häviäminen on varmaan joku lopullinen aste johon mun laite ei oo vielä kerinny. Tosin tänään aamulla tapahtu taas jotain. Tiukemman särökanavan master rupes kukkoilemaan ja sitä ei saa vaimennettua. Kuuluu ääntä vaikka sen kääntää nollaan... Aika jees. Tuo kitara-asia ei varmaan vaikuta tohon soundin katoamiseen. Mä oon ainakin koittanu stratolla, telellä, les paulilla ja superstratolla. Kaikkissa sama ongelma hallelujah' rock' n rollah! |
vekku 10.09.2003 19:29:53 | |
---|
mulla on tän tapanen ongelma tf200 kanssa: kun on särö päällä niin tulee aina sillon tällön sellanen jännä korkea hurina. tuntuu ettei se ole oikein mistään riippuvainen. ja sit tolla toisella "punasella" kanavalla tulee aivan sairas pörinä jos gainit on melkein täysillä, tosin en tarvi gainia koskaan täysillä mutta silti.. joo ei, tänään ei taas näemmä onnistu mikään.. |
vantage 11.09.2003 08:41:03 | |
---|
Tiukemman särökanavan master rupes kukkoilemaan ja sitä ei saa vaimennettua. Kuuluu ääntä vaikka sen kääntää nollaan... Tuo kuullostaa kyllä aika halvalta vialta. Meidän treenikämpällä on semmonen marshall missä on volume melkein irti, ja sitä pitää painaa kovaa jos sitä meinaa kovemmalle saada. Kyllä tommosen vian tuntee ei se varmaan siitä ole kiinni. Heavy Metal Is The Law |
totaali 13.09.2003 00:26:49 | |
---|
Ilo nähdä että tf300 käyttäjiä löytyy. Joo, löytyy lisääkin. Soittelen niinikään TF300:lla. Minkäänlaista teknistä onkelmaa ei ole ollut. Tosin verme on vasta vajaan puolen vuoden ikäinen. Enkä yleensä käytä mitään efektejäkään, kaikki kanavat kyllä ovat tarpeen mukaan käytössä gainia säädellen. Enhancelle en ole oikein käyttöä keksinyt. Ja keppi on siis Gibsånin LP Standard vm 80. Kun soittelee tuolla keltaisella särökanavalla sopivilla säädöillä, täytyy olla aikamoinen kultakorva, joka erottaa, että tässä ei nyt olekaan käytössä täysputkivehje... (provo!) Ikuinen aloittelija, mutta joskus vielä alan treenata kunnolla... |
Miikathebest 17.02.2004 16:01:43 | |
---|
Kyllä niillä ihan hyvää soundia saa. Niin kauan, kuin saa. Meillä on koulussa tuo tf200 vahvistin, ja viimepäivinä äänten katoaminen on ruvennut vaivaamaan... aina tietysti kesken soolon lähtee äänet. jee... Tuo taitaa olla tubefushioneille tyypillinen vika. |
Vanalkar 18.02.2004 10:06:31 | |
---|
Hassua. Viime treeneissä ennen kuin alettiin soittamaan, rumpali huusi että laita kovemmalle. Katsahdan volumepotkikkaan ja se on melkein täysillä... höh. Liekkö ollut kyseessä vahvistimen hetkellinen äänenvoimakkuuden laskeminen toi joku muu juttu. Kyllä sillä on ennen soittanut ilman täysiä voluumeita. Kyllä se sitten loppujen lopuksi pelasi ihan hyvin. Tutkimattomia ovat Laneyn tiet. Oppi Fjellet |