Mulla oli joskus kaksi kappaletta Schecter Blackjack kitaraa ja ne toimii ihan hyvin. Niissä oli 26,5 tuuman skaala, tom talla ja kaula oli neck thru tyylinen. Duncanin kaksikelaiset toimi todella hyvin. Mulla ne oli eri vireissä ja siksi niitä oli kaksi. Toista soitin avoimella E-vireellä myös sliden kanssa, vaikka se aika rankka blues kitara onkin :) Suurin ongelma oli se, että en oppinut hahmottamaan kunnolla tuota kielimäärää ja lopulta kyllästyin siihen ja möin molemmat pois. Kummankin oli tarkoitus tuoda lisäkielen ansiosta jotain lisää soittoon, mutta loppujen lopuksi soitin kumminkin 6-kielisellä paremmin ne jutut. Ne oli mulla ehkä pari vuotta ja en siinäkään ajassa oppinut kunnolla seiskakielistä. Ehkä olisi pitänyt soittaa niillä enemmän tai sitten seiskat ei vaan ole minua varten... E: Samaisesta syystä möin pois 8-kielisen lap steel kitaran kun en sitäkään oppinut kunnolla hahmottamaan. Seiska ja kasi pitäisi oppia niin, että se soitto ei olisi lähtökohtaisesti ajateltu 6 kielinen plus ylimääräinen/ylimääräiset kielet, vaan se soitto tulisi ytimestä, oli se sitten seiska tai kasi. Varmaan siihen oppii, kun aikansa soittaa, mutta mulla on useampi 6-kielinen, joita myös soitan, ettei useampikielisiin kerkeä syvällisemmin perehtyä. |