Aihe: pieni tai pienehkö putkinuppi rautalanka ja kantri tyyliin?
1
Euro
15.10.2025 15:25:14
Hei. Soittelen jonkun verran kitaraa ja voisin hankkia putkinupin otsikon kriteereillä. Vox Ac 15 on vähän painava tarkoitukseeni. Olen vähän värkännyt vahvistin puolella joten tumpelona pyydän jotain osviittaa. Fender Strato on ja hyvä kaappi. sekä pedaalilauta joka riittää minulle hyvin. Möin Peavey Windsor 100 kun oli paremmin rokki kombo ja tuli pikku vikaakin. PSR 15 "Montia" olen katsonut, kevyt ja riittävä. Kallis tosin mutta se ei ole kynnys kysymys. Jotain 400 ---700€ haarukoin.
mike tapping
15.10.2025 16:16:37
Euro: Hei. Soittelen jonkun verran kitaraa ja voisin hankkia putkinupin otsikon kriteereillä. Vox Ac 15 on vähän painava tarkoitukseeni. Olen vähän värkännyt vahvistin puolella joten tumpelona pyydän jotain osviittaa. Fender Strato on ja hyvä kaappi. sekä pedaalilauta joka riittää minulle hyvin. Möin Peavey Windsor 100 kun oli paremmin rokki kombo ja tuli pikku vikaakin. PSR 15 "Montia" olen katsonut, kevyt ja riittävä. Kallis tosin mutta se ei ole kynnys kysymys. Jotain 400 ---700€ haarukoin.

Onko tarve siis keikkahommiin vai himasoitteluun? Rautalankahommiin sopii tietenkin fenderit ja voxit, nuppimallisina niitä vaan on aika vähän. Jos vox-soundi muuten istuu niin ehkä pienemmät AC-sarjan kombot. Ne vaan ei pysy kliininä jos pitää soittaa lujempaa. Jos ihan vaan koti/studio-hommiin niin itse ostin taannoin iankaikkisen wanhan italialaisen putkistyrkkarin, jossa on siis ihan helvetin hyvä soundi niihin rautalankahommiin.
Kefiiri
15.10.2025 16:24:00 (muokattu 15.10.2025 16:27:44)
Liian pienitehoista en minäkään ottaisi rautalankahommiin. Bändisoitossa ei kokonaisvolan tarvitse nousta kohtuuttomaksi, kun viisitoistawattinen jo alkaa mennä melodiaa soittaessa särölle. En tiedä mikä siinä on että rautsikkahommassa meinaa käydä noin.

Kai se atakki on niin ärtsy että vahvarin headroom (mitä se nyt onkaan suomeksi) loppuu. Puhtaan soinnin seassa se erottuu kiusallisesti, vaikka säröä tulisi vain äänen alukkeisiin.
En ole musiikin asiantuntija.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)