Zammy Keskiviikkona 11:01:13 | |
---|
Minulla on tommonen halvemman pään Memory Man TT-550 ja tässä kyseisessä yksilössä on todella vähän cleania headroomia toistoissa. Oon omistanut aikanaan toisenkin vastaavan yksilön ja siinä oli selkeesti nätimpi soundi. Netistä olenkin lueskellut, että näissä se kalibroinnin kohdallaan oleminen on aika kriittistä. Jotakin ohjeitakin kalibrointiin löytyi, mutta parhaaseen lopputulokseen vaadittas oskilloskooppi jota mulla ei ole. TIedättekös, että tekeekö näitä kalibrointeja joku suomessa? Kokemuksia aiheesta, joko ammattilaisen tekemänä tai itse tehtynä pelkästään kuuloon nojaten? Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
vanhanen Keskiviikkona 11:48:51 | |
---|
Moi! Kyselepä Matiskaisen Nikolta, Ampere.Paja sijaitsee Tampereella :) Omaa EHX memory mania olen siellä käyttänyt huollossa.Tämä yhtenä vaihtoehtona muiden joukossa. |
erty Keskiviikkona 13:00:25 | |
---|
Kyl tommonen hienosäätö onnistuu korvallakin JOS tietää trimmerien funktion ja on malttia. Sit jos on säädetty ihan sotkuun niin ohjeiden mukainen tehdaskalibrointi on nopeempi toteuttaa signaaligenulla ja skoopilla. Tota mallia tehtiin kahdella eri BBD-tyypillä, joiden välillä lienee pieniä eroja, mut jos särkee ihan huolella niin sit viittaa kalibrointiin. Yks modernien true bypass Deluxe Memory Manien huonohko ominaisuus on se et jos ajaa kuumalla signaalilla niin päälle poljettaessa pedaalin gain pitää asettaa aika korkeelle, jotta kuivan signaalin saa samalla tasolle bypass signaalin kanssa. Tällön toistot alkaa säröytyä kuivan signaalin ohella. Toki näissä on helpompi säätää wet/dry-taso tasasemmaks kun taas orkkiksissa se on vähän haastavempaa kun kuiva signaali pienenee delay-tason noustessa. Ei oo missään nimessä täydellisiä, mut jotain taikaahan näissä on ;) Mulla ei oo kokemusta näistä TT-malleista, mut netistä tai piirilevyn printeistä löytynee kunkin säädön funktio. |
Zammy Torstaina 22:25:07 | |
---|
Kiitoksia näistä neuvoista! Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
erty Eilen 14:01:37 | |
---|
Reverbistä löyty kuva piirilevystä: https://rvb-img.reverb.com/image/up … 1519782201/on25nxvrwyww5ku1ned0.jpgVoit koittaa säätää eka GAIN1 trimmeriä ja sit tarvittaessa GAIN2 trimmeriä. Noi vaikuttaa myös feedbackin toimintaan eli jos säätää pienemmäksi/puhtaammaksi niin ei lähde niin helposti oskilloimaan feedback isolla. Pitäs löytyä sopiva sweetspot missä toistot pysyis suht puhtaina mut lähtee silti tarvittaessa kiertämään jos sellasta kaipaa. Lopuks jos toistoissa ilmenee ring mod-tyylistä kihinää/rutinaa isolla viiveajalla niin noiden kahden ylimmän BBD-lastun välistä BAL trimmeriä voi kanssa säätää ja etsiä siitä sopiva kohta millä kihinän saa minimoitua. Muut trimmerit on BBD-lastujen biaksia ja ne on syytä säätää kunnon vehkeillä mitaten parhaan lopputuloksen saamiseksi. Etenkin kun niitä on tässä mallissa neljä. Alkuperäsessä kahden BBD:n mallissa se onnistunee jossain määrin korvallakin, mut huomattavasti helpompaa skoopilla. Kantsii merkata, ottaa kuva tai mitata ilman virtoja trimmerien asemointi/resistanssi ennen kun lähtee säätämään niin saa lähtötilanteen takas jos innostuu säätämään koko paketin sekasin. |