Aihe: Line 6 DL4 MkII vai Mooer Ocean Machine 2
1
Tilutus
12.12.2024 02:10:53
Etsinnässä ollut looper/dilsa jolla tehdä sitä kuuluisaa mattoa/ambient fiilistelyä ja dronesekoilua. Aikalailla päätynyt näihin kahteen vaihtoehtoon kun vaikka Ed Sheeranit ja Bossit olisi parempia loppereita niin pääasiassa bändikäyttöön menee, enkä halua lisäksi erillistä dilsaa/reverbiä. Tulossa käyttöön yssisseen kotona sekä quad cortexin kaveriksi bändihommiin. Cortexissahan on jo loopperi mutta aina ei ole molemmat samassa paikassa.

Onko täällä jollain kokemusta molemmista (vaikka ykkösversioista) ja kumpi ja miksi? Oon kattonut yt videoita pilvin pimein mutta jotenkin mahdoton saada sitä oikeaa käsitystä kun käydään vaan presettejä läpi ja hehkutetaan. Tuosta merikoneesta tykkään ajatuksena että 2 dilsaa ja reverbi ja voi vaihdella miten päin vaan. Line 6 taas on simppelimmän oloinen ja varma laatuvehje, ja kaiketi saa dilsan ja reverbin kummin päin vaan ja sitä vaikka sitten looppaamaan.

Saa toki ehdottaa muutakin mutta tosiaan mielipiteitä/käyttökokemuksia haetaan.
"Some people never go crazy. What truly horrible lives they must lead." -CB
Sammo
12.12.2024 12:55:23
Tilutus:

Saa toki ehdottaa muutakin mutta tosiaan mielipiteitä/käyttökokemuksia haetaan.

Mulla oli pitkään se eka versio DL4:a - siinä ei saanut ainakaan loopperin kanssa sotkettua muutakuin yksinkertaisen dilsan, joten veikkaisin että sen kanssa tarttee efektit jostain muualta. Joskin reversen, puolinopeuden ja niiden yhdistelmän saa käyttöön kätsästi.

Itellä on Ditto, EHX:n Super Ego ja Source Audion Ventris käytössä. Loopperi on yksinkertainen, Super Egosta saa mattoa ja Ventriistä tilat ja oktaavit/shimmerit. Ventiksen hyvä puoli on että jos siitä ottaa sen Hold-maton, niin toinen prossu pystyy tekemään tilaa, mikä ei toiminut Big Sky:n ekan version kanssa.

Tässä omia kötöstelyjä about aiheesta. Molemmat aikalailla improvisoitu, joten metsäänhän menee selkeästi välillä. Ekassa muistaakseni Super Egosta matto ja Ventriistä muut (sorit vireestä). Tokassa ekaksi soitettu Dittoon yhden raidan looppi Ventriksen kauttaa, ilman suoraa kitaraa. Loopin päälle sitten säröllä ja toisella Ventriksen presetillä jossa on reverbiä ja dilsaa. Liikaa.

https://www.youtube.com/watch?v=3bk5fPDLWLc
https://www.youtube.com/watch?v=CMfTXG_1T-4
This is on a whole other level. Its level one.
Tilutus
12.12.2024 15:44:10
Sammo: Mulla oli pitkään se eka versio DL4:a - siinä ei saanut ainakaan loopperin kanssa sotkettua muutakuin yksinkertaisen dilsan, joten veikkaisin että sen kanssa tarttee efektit jostain muualta. Joskin reversen, puolinopeuden ja niiden yhdistelmän saa käyttöön kätsästi.

Itellä on Ditto, EHX:n Super Ego ja Source Audion Ventris käytössä. Loopperi on yksinkertainen, Super Egosta saa mattoa ja Ventriistä tilat ja oktaavit/shimmerit. Ventiksen hyvä puoli on että jos siitä ottaa sen Hold-maton, niin toinen prossu pystyy tekemään tilaa, mikä ei toiminut Big Sky:n ekan version kanssa.

Tässä omia kötöstelyjä about aiheesta. Molemmat aikalailla improvisoitu, joten metsäänhän menee selkeästi välillä. Ekassa muistaakseni Super Egosta matto ja Ventriistä muut (sorit vireestä). Tokassa ekaksi soitettu Dittoon yhden raidan looppi Ventriksen kauttaa, ilman suoraa kitaraa. Loopin päälle sitten säröllä ja toisella Ventriksen presetillä jossa on reverbiä ja dilsaa. Liikaa.

https://www.youtube.com/watch?v=3bk5fPDLWLc
https://www.youtube.com/watch?v=CMfTXG_1T-4

Siistin kuuloista molemmat pätkät, liikaa sitä pitää ollakin. Tänään sattui olemaan juuri nuo mun 2 ehdokasta molemmat b-stockina T-kaupassa niin päätin äkkiä tilata molemmat. Eihän se oikein muuten selviä kuin itse testaamalla, niin tod. näk. pidän toisen ja palautan toisen. Toi Super Ego vaikuttaa kyllä kiinnostavalta, täytyy pitää mielessä.
"Some people never go crazy. What truly horrible lives they must lead." -CB
Sammo
12.12.2024 16:29:08
Tilutus: Siistin kuuloista molemmat pätkät, liikaa sitä pitää ollakin. Tänään sattui olemaan juuri nuo mun 2 ehdokasta molemmat b-stockina T-kaupassa niin päätin äkkiä tilata molemmat. Eihän se oikein muuten selviä kuin itse testaamalla, niin tod. näk. pidän toisen ja palautan toisen. Toi Super Ego vaikuttaa kyllä kiinnostavalta, täytyy pitää mielessä.

Hats off testaamisperiaatteelle :) Kiinostaa kyllä arviot molemmista - Ocean Machinen eka versio oli jossain vaiheessa mietinnässä, mutta taisi just Ventris vetää silloin pidemmän korren ...
This is on a whole other level. Its level one.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)