Aihe: Boss IR-2 Amp & Cabinet 1 2 | |
---|---|
Terry Pantheras 05.09.2024 14:20:13 | |
Käyttäjäkokemuksia kaipailisin. Toimiiko mallikkaasti pelkkänä etuasteena lähinnä ulkoiseen päätteeseen (esim. Seymour Duncan PowerStage) iskettynä? - Soundit - Käytettävyys keikoilla - Kestävyys - Muuta Lusikka nenään niinku olis jo! | |
Kötöstelijä 05.09.2024 21:16:03 (muokattu 05.09.2024 21:22:41) | |
Tehtiin taannoin vertailua IR-2:n, Iridiumin ja DSM Simplifierin välillä. IR-2 mulle jäi käyttöön koska se on monipuolisin, mutta ei noista oikein parasta saa valittua kun kaikki on hyviä omalla osa-alueellaan. - Soundit Boss on tuosta kolmikosta kaikkein eniten äänitetyn kitarasignaalin kuuloinen, kuulostaa hyvältä mutta ei se varsinaisesti vahvistimelta tunnu ja kuulosta. Veikkaan että tosta kolmikosta katoaa myös helpoiten muuhun meteliin, mutta tää on veikkaus. Syö myös säröpedaaleja huonoiten. Kaikista mallinnoksista löytyy hyvä soundi kun valitsee sopivan IR:n, itse en oo jaksanut käydä vielä läpi kuin Yorkin 1 $ paketin. - Käytettävyys keikoilla Kaks kanavaa jotka vaihtuu polkaisemalla ja asetukset tallentuu automaattisesti. - Kestävyys No se on Boss, en usko että hajoo ihan helposti. - Muuta Softalla saa valittua omaan käyttöön mieluisan tilaefektin kolmesta vaihtoehdosta, efektilenkin lähtö- ja tulovoimakkuuksia voi säätää samaa kautta. EQ on tehokas. Oon ajanut tuota vasta monitoreihin, hyvä pääte olis mutta passelit FR-kaapit puuttuu. | |
Terry Pantheras 06.09.2024 08:46:41 | |
JuhoXL: Tehtiin taannoin vertailua IR-2:n, Iridiumin ja DSM Simplifierin välillä. IR-2 mulle jäi käyttöön koska se on monipuolisin, mutta ei noista oikein parasta saa valittua kun kaikki on hyviä omalla osa-alueellaan. Boss on tuosta kolmikosta kaikkein eniten äänitetyn kitarasignaalin kuuloinen, kuulostaa hyvältä mutta ei se varsinaisesti vahvistimelta tunnu ja kuulosta. Veikkaan että tosta kolmikosta katoaa myös helpoiten muuhun meteliin, mutta tää on veikkaus. Syö myös säröpedaaleja huonoiten. Kaikista mallinnoksista löytyy hyvä soundi kun valitsee sopivan IR:n, itse en oo jaksanut käydä vielä läpi kuin Yorkin 1 $ paketin. Kaks kanavaa jotka vaihtuu polkaisemalla ja asetukset tallentuu automaattisesti. No se on Boss, en usko että hajoo ihan helposti. Softalla saa valittua omaan käyttöön mieluisan tilaefektin kolmesta vaihtoehdosta, efektilenkin lähtö- ja tulovoimakkuuksia voi säätää samaa kautta. EQ on tehokas. Oon ajanut tuota vasta monitoreihin, hyvä pääte olis mutta passelit FR-kaapit puuttuu. Jes, kiitoksia! Tää oli hyvä setti. Luit mun ajatuksiani unohtaessani tuon säröpedaalien syömisen ja se onkin olennaista mun käytössä lähinnä fuzzien osalta. Mä oon siis kyhäämässä vara-/kevytsettiä, jos pitää lähteä vaikka junalla keikalle ja keväälle ollaan suunniteltu Euroopan keikkaa, jonne ei pysty lentokoneella mennessä vahvistimia roudaamaan ja haluan ottaa "oman soundin" mukaan. (Enkä oikein tykkää multimulinekseistä ja ne on tyyriitä) Olen mielessäin pallotellut Bossin ja Iridiumin välillä ja Boss kiinnostaa SLO-mallinnoksen (joka OG mulla on) ja kompaktiuden takia. Kestävyyspotentiaali myös tietty. Mutta tuo mainitsemasi ei-vahvistinmaisuus ja potentiaalinen läpileikkaamattomuus on sitten vähän huonompi juttu, mikäli noin. Olen tottunut, että vahvistin leikkaa ja puskee läpi kuin matchete viidakossa. Pitänee ottaa Iridium testipenkkiin, tuota IR-2:ta kun ei tunnu edes saavan tällä hetkellä mistään. Parassoundinen (semmonen hot rod / Jubilee Marshall) etunen, jolla olen koskaan soittanut, ja joka multa löytyy, on SansAmp classic, mutta siinä on vaan yks kanava ja mun vanha 90-luvun purnukka käyttäytyy valillä jotenkin oudosti signaalin heikentyessä merkillisesti. Onhan tuo Boss kuitenkin testattava, jos eteen sattuu. Lusikka nenään niinku olis jo! | |
Kötöstelijä 06.09.2024 09:39:37 (muokattu 06.09.2024 09:41:16) | |
Terry Pantheras: Jes, kiitoksia! Tää oli hyvä setti. Luit mun ajatuksiani unohtaessani tuon säröpedaalien syömisen ja se onkin olennaista mun käytössä lähinnä fuzzien osalta. Mä oon siis kyhäämässä vara-/kevytsettiä, jos pitää lähteä vaikka junalla keikalle ja keväälle ollaan suunniteltu Euroopan keikkaa, jonne ei pysty lentokoneella mennessä vahvistimia roudaamaan ja haluan ottaa "oman soundin" mukaan. (Enkä oikein tykkää multimulinekseistä ja ne on tyyriitä) Olen mielessäin pallotellut Bossin ja Iridiumin välillä ja Boss kiinnostaa SLO-mallinnoksen (joka OG mulla on) ja kompaktiuden takia. Kestävyyspotentiaali myös tietty. Mutta tuo mainitsemasi ei-vahvistinmaisuus ja potentiaalinen läpileikkaamattomuus on sitten vähän huonompi juttu, mikäli noin. Olen tottunut, että vahvistin leikkaa ja puskee läpi kuin matchete viidakossa. Pitänee ottaa Iridium testipenkkiin, tuota IR-2:ta kun ei tunnu edes saavan tällä hetkellä mistään. Parassoundinen (semmonen hot rod / Jubilee Marshall) etunen, jolla olen koskaan soittanut, ja joka multa löytyy, on SansAmp classic, mutta siinä on vaan yks kanava ja mun vanha 90-luvun purnukka käyttäytyy valillä jotenkin oudosti signaalin heikentyessä merkillisesti. Onhan tuo Boss kuitenkin testattava, jos eteen sattuu. Tsekkaa tuo Simplifier myös, se ois mun valinta bändihommiin ja pedaalien kanssa. Syö myös pedaaleja noista parhaiten ja meininki on lähinnä vahvaria. SLO tossakin oli kloonina vieressä testaillessa, mutta ei haluttu laittaa sitä tulille koska ois tullut vaan paha mieli purkkien puolesta :) | |
Terry Pantheras 06.09.2024 13:29:37 | |
JuhoXL: Tsekkaa tuo Simplifier myös, se ois mun valinta bändihommiin ja pedaalien kanssa. Syö myös pedaaleja noista parhaiten ja meininki on lähinnä vahvaria. No nyt kun tutkailin tuota, niin vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta. Vähän ku advanced SansAmp. Vieläpä analoginen. Tuo vaatinee kanavanvaihtoon erillisen polkimen? SLO tossakin oli kloonina vieressä testaillessa, mutta ei haluttu laittaa sitä tulille koska ois tullut vaan paha mieli purkkien puolesta :) Kah, joo kyllä nuo purkit on kalvenneet järjestään auktoriteetti- ja ulotteisuusosastolla. SansAmp on ollut lähin, lieneekö sitten se analogisuus avainsana, ja siinä miten käsittelee ulkoisia pedaaleita... Lusikka nenään niinku olis jo! | |
L.H 07.09.2024 11:13:23 (muokattu 07.09.2024 11:14:38) | |
Mun korvaan se Soldano mallinnus ei kuulosta kovin hyvältä, tosin en ole sitä ihan kauheasti ruuvannut, kun Modded oli heti aluksi omaan korvaan niin selkeästi edellä muita high gain vaihtoehtoja. Toki ei ole oikeasta Soldanosta kokemusta, niin voihan se olla, että se ei muutenkaan ole oma juttu. Tällainen purkki kaipaisi jotain presettien tallennusmahdollisuutta edes sovellukseen/tietokoneelle, että monipuolisuutta saisi hyödynnettyä paremmin, kun yksillä napeilla tehtävä säätö ei ole kovin kätevä, jos haluaisi muutakin kuin ruuvata kaksi soundia ja pysyä niissä. Oma pedaalien käyttö on särökanavan buustaamista overdriveilla ja hyvin toimii. Samoin kuin delayt/kaiut/modulaatiot loopissa. Pitäisi vielä saada aikaiseksi hankkia sopiva piuha, että saisi stereoloopin käyttöön. Keikka/bändikäytöstä ei ole kokemuksia. Jos lähtee IR rumbaan, niin Bogrenin IR:t tuntuu yllättäen toimivan tän kanssa hienosti, kun taas Captor X:llä en tykännyt niistä yhtään. | |
s8na 12.09.2024 13:59:43 | |
L.H: Mun korvaan se Soldano mallinnus ei kuulosta kovin hyvältä, tosin en ole sitä ihan kauheasti ruuvannut, kun Modded oli heti aluksi omaan korvaan niin selkeästi edellä muita high gain vaihtoehtoja. Toki ei ole oikeasta Soldanosta kokemusta, niin voihan se olla, että se ei muutenkaan ole oma juttu. Tällainen purkki kaipaisi jotain presettien tallennusmahdollisuutta edes sovellukseen/tietokoneelle, että monipuolisuutta saisi hyödynnettyä paremmin, kun yksillä napeilla tehtävä säätö ei ole kovin kätevä, jos haluaisi muutakin kuin ruuvata kaksi soundia ja pysyä niissä. Oma pedaalien käyttö on särökanavan buustaamista overdriveilla ja hyvin toimii. Samoin kuin delayt/kaiut/modulaatiot loopissa. Pitäisi vielä saada aikaiseksi hankkia sopiva piuha, että saisi stereoloopin käyttöön. Keikka/bändikäytöstä ei ole kokemuksia. Jos lähtee IR rumbaan, niin Bogrenin IR:t tuntuu yllättäen toimivan tän kanssa hienosti, kun taas Captor X:llä en tykännyt niistä yhtään. Jos bossilaiseen tarvii presetit niin IR-200 on kait aika vastaava mut enemmän multiefektihenkeen. | |
LaXu 12.09.2024 15:47:02 (muokattu 15.09.2024 15:38:43) | |
s8na: Jos bossilaiseen tarvii presetit niin IR-200 on kait aika vastaava mut enemmän multiefektihenkeen. Siinä pitää sit taas tietää, että IR-200 ei löydy käsittääkseni kaikkia samoja mallinnuksia. Boss on monesti ärsyttävä siinä mielessä, että näennäisesti saman sarjan tuotteet ovat vaihtelevasti tuettuja ja tarjolla olevat vahvari- ja efekti-mallit voivat uudemman ja vanhemman tuotteen kohdalla poiketa paljon. Jos presetejä kaipaa, itse ostaisin varmaan GT-1000 Coren vaan suoraan. | |
Antsa Lipsanen 12.09.2024 19:52:49 | |
Terry Pantheras: Käyttäjäkokemuksia kaipailisin. Toimiiko mallikkaasti pelkkänä etuasteena lähinnä ulkoiseen päätteeseen (esim. Seymour Duncan PowerStage) iskettynä? - Soundit - Käytettävyys keikoilla - Kestävyys - Muuta Hae minulta lainaan ja testaile kuinka toimii. En ole myymässä, mutta en juuri nyt myöskään tarvitse mihinkään. | |
Terry Pantheras 15.09.2024 12:37:48 (muokattu 15.09.2024 12:42:52) | |
No tässähän kävi sitten niin, että pistin tilaten DSM & Humbolt Simplifier X:n. On sen verta vakuuttavan oloinen laite, vaikka onkin vähän kookas, mutta analogisuus ja helppokäyttöisyysvaikutelma sai koukkuun. Lusikka nenään niinku olis jo! | |
Terry Pantheras 15.09.2024 12:38:33 | |
Antsa Lipsanen: Hae minulta lainaan ja testaile kuinka toimii. En ole myymässä, mutta en juuri nyt myöskään tarvitse mihinkään. Hei kiitti! Pistän tämän korvan taakse ja palaan tarvittaessa asiaan. :) Lusikka nenään niinku olis jo! | |
Terry Pantheras 17.09.2024 16:23:56 (muokattu 17.09.2024 16:41:28) | |
E: eipä mtään, selkis... Lusikka nenään niinku olis jo! | |
Terry Pantheras 17.09.2024 19:42:13 | |
Unohdetaanpa Bossit. Tää SimplifierX on älytön laite. Instant VHI-soundit ja kaikkea muuta ihan jo pelkän nopean kuuloketestin perusteella. Ihanaa päätemurinaa maksalaatikkopaksin kokoisesta purkista. Huomenna kämpille Duncanin PowerStagen kanssa luukuttamaan. Lusikka nenään niinku olis jo! | |
Terry Pantheras 23.09.2024 11:41:56 (muokattu 23.09.2024 12:13:40) | |
Äh, ei tää Humboltti oikein toimi tollein "luomuna" power ampiin ja kitarakaappeihin kytkettynä. Takas varmaan lähtee. Jotenkin tuhnu yleisfiilis ja luotaantyöntävä sirisevä taustavinkuna kun laittaa high gain -osastolle. Myös kaiut käyttäytyy jotenkin oudosti ja tasot laskee kun iskee päälle. Olen hämmentynyt. Lusikka nenään niinku olis jo! | |
Terry Pantheras 23.09.2024 11:43:34 | |
Antsa Lipsanen: Hae minulta lainaan ja testaile kuinka toimii. En ole myymässä, mutta en juuri nyt myöskään tarvitse mihinkään. Mutta jos tämä tarjous on vielä voimassa, niin voisin testiä otsikon mukaisen laitteen... :D (laitan pikaviestiä) Tuleepahan testattua. Lusikka nenään niinku olis jo! | |
Kötöstelijä 23.09.2024 12:35:15 | |
Terry Pantheras: Äh, ei tää Humboltti oikein toimi tollein "luomuna" power ampiin ja kitarakaappeihin kytkettynä. Takas varmaan lähtee. Jotenkin tuhnu yleisfiilis ja luotaantyöntävä sirisevä taustavinkuna kun laittaa high gain -osastolle. Myös kaiut käyttäytyy jotenkin oudosti ja tasot laskee kun iskee päälle. Olen hämmentynyt. Ei yllätä, niitä omia kaiutinemujahan ei saa pois päältä joten jotain aika neutraalia elementtiä kaipaisi, ehkä Eminencen Beta tms. Sirinöiden suhteen tuntuu olevan aika tarkka maadoituksista. | |
Terry Pantheras 23.09.2024 12:44:03 | |
Kötöstelijä: Ei yllätä, niitä omia kaiutinemujahan ei saa pois päältä joten jotain aika neutraalia elementtiä kaipaisi, ehkä Eminencen Beta tms. Sirinöiden suhteen tuntuu olevan aika tarkka maadoituksista. Simulaatiot saa kyllä pois cabsim bypass -liukukytkimillä, jotka on siellä outputien alla, mutta jotenkin se lähtösoundi ei vakuuta tossa tilassa. Esim. SansAmp classic kuulostaa törkeän hyvältä Seymour Duncanin PowerStagen kanssa, mutta tää ei jostain syystä oikein nappaa. Lusikka nenään niinku olis jo! | |
Kötöstelijä 23.09.2024 12:45:23 | |
Terry Pantheras: Simulaatiot saa kyllä pois cabsim bypass -liukukytkimillä, jotka on siellä outputien alla. Okei, sehän on heti fiksumpi laite kuin tuo ekan sukupolven. | |
erty 23.09.2024 13:34:15 | |
Mulla oli kans aluks Iridium mikä oli ihan näppärä, mut jotenkin saundas ja tuntu aina liian prosessoidulta, just sellanen mikitetyn styrkkarin olonen. Sinänsä bändin kaa suoraan tiskiin vedettynä ajoi ihan asiansa, mut itellä nää on ollut käytössä lähinnä kuulokevahvistimena niin alko aika nopeesti tökkimään. Hommasin sillon vanhan POD 2.0:n rinnalle ja totesin et Strymoni lähteköön kiertoon. IR:ien kanssa en jaksanu alkaa pelaamaan, varmaan ois saanu paremmaks sitä kautta. Sit hommasin ekan sukupolven Simplifierin ja se on toistaseks vieläkin käytössä. Sinänsä luonnollisempi saundi ja toimii paremmin fuzzien kanssa, mut siinä on kans just sellanen luontanen yläpääkihinä mitä ei saa leikattua ihan kokonaan pois. Kaikki kitaran transientit tulee tosi selkeesti läpi vaikka muuten toimiikin styrkkarin omaisesti. Vähän niin kun ois aina pieni "suoraan tiskiin" saundi taustalla. Puhtailla se ei korostu, mut sit kun ajaa ruttuun niin se alkaa puskemaan läpi etenkin kuulokkeiden kanssa. Boss vielä testaamatta. | |
Terry Pantheras 23.09.2024 15:44:39 | |
erty: Mulla oli kans aluks Iridium mikä oli ihan näppärä, mut jotenkin saundas ja tuntu aina liian prosessoidulta, just sellanen mikitetyn styrkkarin olonen. Sinänsä bändin kaa suoraan tiskiin vedettynä ajoi ihan asiansa, mut itellä nää on ollut käytössä lähinnä kuulokevahvistimena niin alko aika nopeesti tökkimään. Hommasin sillon vanhan POD 2.0:n rinnalle ja totesin et Strymoni lähteköön kiertoon. IR:ien kanssa en jaksanu alkaa pelaamaan, varmaan ois saanu paremmaks sitä kautta. Sit hommasin ekan sukupolven Simplifierin ja se on toistaseks vieläkin käytössä. Sinänsä luonnollisempi saundi ja toimii paremmin fuzzien kanssa, mut siinä on kans just sellanen luontanen yläpääkihinä mitä ei saa leikattua ihan kokonaan pois. Kaikki kitaran transientit tulee tosi selkeesti läpi vaikka muuten toimiikin styrkkarin omaisesti. Vähän niin kun ois aina pieni "suoraan tiskiin" saundi taustalla. Puhtailla se ei korostu, mut sit kun ajaa ruttuun niin se alkaa puskemaan läpi etenkin kuulokkeiden kanssa. Boss vielä testaamatta. Ilmeisesti putkivahvistimet sitten jotenkin hanskaa nuo "yläpään kerrannaiset" (olen kuullut termin jossain :D) jotenkin miellyttävämmin siinä itse tilassa. 3D-soundi? Äänitettäessä aivan hiton sama, kun skebat kaistoitetaan siihen mixiin korostamalla ja leikkaamalla tiettyjä taajuuksia anyway. Nythän lanseerattiin uusi Neuralin Nano Cortex, joka ois kuin suoraan mun tarpeisiin. Siihen sais capturoitua oman SLO:n suoraan fuzzeineen. Toisaalta digi, mutta onhan se testattava. Pitäisi toimia hyvin Duncanin PS:n kanssa mitä olen kuullut Quad Cortextista. Lusikka nenään niinku olis jo! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)