Aihe: Kitaran rungon puhdistus
1
faq1
07.06.2024 10:41:13 (muokattu 07.06.2024 11:43:47)
Mulla on kiiltäväpintainen sähkökitara ja ajattelin yrittää pyyhkiä pois sormenjälkitöhnää ym.

Luin aiheesta joitakin aikaisempia ketjuja. Kopan pinnan puhdistamiseen suositeltiin mm. astianpesuainetta. Onko ohje toimiva?
Mikko1978
07.06.2024 11:17:08
faq1: Mulla on kiiltäväpintainen sähkökitara ja ajattelin yrittää pyyhkiä pois sormenjälkitöhnää ym.

Luin aiheesta joitakin aikaisempia ketjuja. Kopan pinnan puhdistamiseen suositetiin mm. astianpesuainetta. Onko ohje toimiva?

Toimiihan tuo. Vettä ei kannata holvata. Kostealla rätillä pyyhkiminen riittää, eikä sitä pesuainettakaan tarvitse paljoa käyttää.
Jeszse
07.06.2024 12:23:41
Iteki käytän ihan perus laimeaa fairyvettä. Hyvin toimii.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
Bertrand
07.06.2024 12:36:34
Kympillä saa musiikkiliikkeistä vaikka minkälaisia kitaralle tarkoitettuja puhdistusaineita. Minulla yksi suihkepullo kestää helposti kymmenen vuotta. En osaa sanoa, ovatko ne olennaisesti parempia tai huonompia kuin tiskaine, mutta puhdasta on tullut.
Jeszse
07.06.2024 12:42:22
Bertrand: Kympillä saa musiikkiliikkeistä vaikka minkälaisia kitaralle tarkoitettuja puhdistusaineita. Minulla yksi suihkepullo kestää helposti kymmenen vuotta. En osaa sanoa, ovatko ne olennaisesti parempia tai huonompia kuin tiskaine, mutta puhdasta on tullut.

Mulla on tollanen pari euroa specsaversilla maksanut 30ml pumppupullo jossa on ollu silmälasien puhdistusainetta, sinne ku ottaa hanasta vettä ja pullosta turauksen fairya ni selviää aika paljon halvemmalla ku musakaupan käärmeöljyillä. Voihan ne toki hyviä olla.

Oon myös täyttäny ton ehkä puoli vuotta sitten, mutta enpä mä putsaile kitaroita edes viikottain.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
Sammo
07.06.2024 16:07:19
Itellä riittää kanssa vesi - rättinä käytän kahvinkeittimen suodattamia. Joskus tullut väärän kokoisia taloon ja paketti tulee tuossa käytössä kestämään ns. ikuisuuden. Myös kodin lasipintojen puhdistukseen voi käyttää, koska ei nukkaa.
This is on a whole other level. Its level one.
korvaoo
07.06.2024 16:38:59
Mikrokuituliina, jos ei kuivana tehoa tarpeeksi niin ihan hiuvenen nihkeyttä hanan alta ja pitäisi toimia.
kaikki paitsi on turhaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)