Aihe: Blackstar ID 15 TVP 1 | |
---|---|
mpekkanen 19.09.2023 17:26:14 (muokattu 19.09.2023 17:50:04) | |
Kirjoitan tässä ajatuksiani tästä vahvarista joka tulee menemään vaihtoon, koska en saa hyviä soundeja siitä. Mahdollisuuksia on käsittääkseni nämä kolme. 1. Kuulostan aina huonolta vahvistettuna. 2. En osaa säätää vahvistimesta hyvää soundia. 3. Vahvistin ei vaan ole hyvä soundinen. Kun soitan sähkökitaraa ilman vahvistinta, niin soitto kuulostaa mielestäni ihan mukiin menevältä. Kun laitan johdon Blackstariin, niin soundi on mielestäni, ponneton, muovinen, purkkimainen. Vahvistin ei ole siis dynaaminen, eikä se soi kunnolla. Tuntuu kuin siitä puuttuisi sustainia. Näin on soundin laita ainakin pienellä volumella ja isommalla en edes aio sitä kokeilla, koska asun kerrostalossa. Jos tämä soi paremmin isommilla tehoilla, niin se ei minua auta, koska tarvitsen vahvistimen kotiin treenivahvariksi. Eniten olen etsinyt puhtaita ja vähäsäröisiä soundeja, mutta en ole kunnollisia löytänyt. Tästä saa myös isomman särön soundeja, monenkinlaisia, mutta nekään eivät ole minua miellyttäneet. Kaiken lisäksi tässä on erilaisia pääteputkia matkiva toiminto, jolla voi halutessaan vaihtaa eri pääteputkisoundien välistä. Sillä toiminnolla ei käytännössä tee yhtään mitään. Kaikki putkityypit kuulostaa lähes samalta. Eroa ei huomaa jos ei tiedä että on nappulaa käännetty. Voiko tämä combo soida ja toimia isommalla volumella paremmin? En tiedä, mutta minun käytössä se ei toimi kovinkaan hyvin. Toisaalta voiko näistä halvoista Aasian peleistä muuta odottaa. Varmasti jollain kajarin vaihdolla soundi ainakin paranisi, jos sellaiseen rumbaan joku jaksaa lähteä. Ennemmin kyllä ottaisin sellaisen vahvistimen jolla saisi vaikka yhden oikeasti hyvän soundin kuin useamman huonomman. Tämä ei ole putkivahvistin, joten ei kauhea ihme että soundit on mitä on. Tässä on myös jotain efektejä, mutta en käytä kuin vähän reverbiä, joten en osaa niitä arvioida, ovatko millaisia. Tähän loppuun vielä sellainen huomio, että olen yrittänyt soittaa useammalla kitaralla tätä vahvaria, huonolla menestyksellä eli ongelma ei ole siis kitarassa tai sen sähköisessä soundissa. Kallistun väkisin tuohon vaihtoehto kolmoseen. | |
Grabula 21.09.2023 15:53:30 | |
Mahdollisuuksia on käsittääkseni nämä kolme. 1. Kuulostan aina huonolta vahvistettuna. 2. En osaa säätää vahvistimesta hyvää soundia. 3. Vahvistin ei vaan ole hyvä soundinen. Soundijutuista on paha mennä sanomaan juuta eikä jaata, kun ne yleensä on aika makuasioita. Mutta itselleni nuo Blackstarin TVP-sarjan vahvistimet ovat varsin tuttuja ja vielä nykyäänkin omistan Blackstar ID 15 TVP:n isoveljen Blackstar ID 60TVP -combon. Ja vuosien varrella on ollut käytössä myös 30-versiota ja myös nuppimallia. Kaikille noille yhteistä on ollut se, että pienoisen perehtymisen jälkeen jokaisesta on saanut ruuvattua varsin mukavat soundit sekä puhtaaseen menoon, pieneen rosoon että ihan kunnon säröliideihinkin. Eräskin keikka on noilla tullut hoidettua. Oleellista sen hyvän soundin löytämiselle on nimenomaan tuo putkia mallintavan TVP:n (True Valve Power) kytkeminen päälle. Ilman sen päällä oloa noista irtoaa täysin munaton ja ponneton soundi. Eli äkkiä panisi epäilemään, että onkohan kysyjällä ollut vahvarin säädöt täysin hanskassa? Olen nimittäin sitä mieltä, että nämä Blackstarin TVP-sarjan mallintavat vahvarit ovat yhä hieman ikääntyneinäkin sitä mallintavien vahvarien parempaa sarjaa ja noista kyllä saa irti täysin käyttökelpoisia soundeja, kunhan hieman perehtyy noiden käyttölogiikkaan. Nykyään tosin on opettelussa saman valmistajan Amped3-pedaalimallin vahvari, joka ainakin näin parin viikon tutustumisen jälkeen vaikuttaa varsin mainiolta laitteelta. | |
mpekkanen 21.09.2023 16:38:53 | |
Grabula: Soundijutuista on paha mennä sanomaan juuta eikä jaata, kun ne yleensä on aika makuasioita. Mutta itselleni nuo Blackstarin TVP-sarjan vahvistimet ovat varsin tuttuja ja vielä nykyäänkin omistan Blackstar ID 15 TVP:n isoveljen Blackstar ID 60TVP -combon. Ja vuosien varrella on ollut käytössä myös 30-versiota ja myös nuppimallia. Kaikille noille yhteistä on ollut se, että pienoisen perehtymisen jälkeen jokaisesta on saanut ruuvattua varsin mukavat soundit sekä puhtaaseen menoon, pieneen rosoon että ihan kunnon säröliideihinkin. Eräskin keikka on noilla tullut hoidettua. Oleellista sen hyvän soundin löytämiselle on nimenomaan tuo putkia mallintavan TVP:n (True Valve Power) kytkeminen päälle. Ilman sen päällä oloa noista irtoaa täysin munaton ja ponneton soundi. Eli äkkiä panisi epäilemään, että onkohan kysyjällä ollut vahvarin säädöt täysin hanskassa? Olen nimittäin sitä mieltä, että nämä Blackstarin TVP-sarjan mallintavat vahvarit ovat yhä hieman ikääntyneinäkin sitä mallintavien vahvarien parempaa sarjaa ja noista kyllä saa irti täysin käyttökelpoisia soundeja, kunhan hieman perehtyy noiden käyttölogiikkaan. Nykyään tosin on opettelussa saman valmistajan Amped3-pedaalimallin vahvari, joka ainakin näin parin viikon tutustumisen jälkeen vaikuttaa varsin mainiolta laitteelta. Ehkä se juttu mikä meitä erottaa on se, että sinulla on 60w kone jolla treenaat ja keikkailet ja minulla 15w, jolla yritän saada kerrostaloon sopivaa volumea. Pienellä volumella tämä minun vahvari ei soi mitenkään dynaamisesti, isommalla volumella en ole soittanut. Vaikka tässä on pääteputkien mallinos, niin minusta ollaan aika kaukana oikeasta putkivahvistimesta. Ei tämä soundillisesti toki niin huono ole kuin muutaman kympin halvimmat trankkuvahvarit yleensä on. Luulen, että tästä saisi paremman pelin kun vaihtaisi kajarin parempaan ja soittaisi hieman kovemmalla. | |
mpekkanen 21.09.2023 16:39:27 | |
Grabula: Soundijutuista on paha mennä sanomaan juuta eikä jaata, kun ne yleensä on aika makuasioita. Mutta itselleni nuo Blackstarin TVP-sarjan vahvistimet ovat varsin tuttuja ja vielä nykyäänkin omistan Blackstar ID 15 TVP:n isoveljen Blackstar ID 60TVP -combon. Ja vuosien varrella on ollut käytössä myös 30-versiota ja myös nuppimallia. Kaikille noille yhteistä on ollut se, että pienoisen perehtymisen jälkeen jokaisesta on saanut ruuvattua varsin mukavat soundit sekä puhtaaseen menoon, pieneen rosoon että ihan kunnon säröliideihinkin. Eräskin keikka on noilla tullut hoidettua. Oleellista sen hyvän soundin löytämiselle on nimenomaan tuo putkia mallintavan TVP:n (True Valve Power) kytkeminen päälle. Ilman sen päällä oloa noista irtoaa täysin munaton ja ponneton soundi. Eli äkkiä panisi epäilemään, että onkohan kysyjällä ollut vahvarin säädöt täysin hanskassa? Olen nimittäin sitä mieltä, että nämä Blackstarin TVP-sarjan mallintavat vahvarit ovat yhä hieman ikääntyneinäkin sitä mallintavien vahvarien parempaa sarjaa ja noista kyllä saa irti täysin käyttökelpoisia soundeja, kunhan hieman perehtyy noiden käyttölogiikkaan. Nykyään tosin on opettelussa saman valmistajan Amped3-pedaalimallin vahvari, joka ainakin näin parin viikon tutustumisen jälkeen vaikuttaa varsin mainiolta laitteelta. Ehkä se juttu mikä meitä erottaa on se, että sinulla on 60w kone jolla treenaat ja keikkaile ja minulla 15w, jolla yritän saada kerrostaloon sopivaa volumea. Pienellä volumella tämä minun vahvari ei soi mitenkään dynaamisesti, isommalla volumella en ole soittanut. Vaikka tässä on pääteputkien mallinos, niin minusta ollaan aika kaukana oikeasta putkivahvistimesta. Ei tämä soundillisesti toki niin huono ole kuin muutaman kympin halvimmat trankkuvahvarit yleensä on. Luulen, että tästä saisi paremman pelin kun vaihtaisi kajarin parempaan ja soittaisi hieman kovemmalla. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)