Oskarileikos 02.12.2020 13:33:36 | |
---|
Etsin edullista säröpedaalia (distortion, ei overdrive). Tarkoituksena saada aikaan paksu, mid-painotteinen, ulvova soolosoundi. Paljon sustainia. Vahvistimeni on 15-wattinen Laney Cub12 ja pystyn boostaamaan soundia kompressorilla, eq-pedaalilla ja Bossin Super Overdrivella. Oon kattonu erityisesti TC Electronicin pedaaleja. Fangs Metal Distortion, Honey Pot Fuzz, Dark Matter Distortion ja Grand Magus Distortion on erityisesti kiinnostanu, onko kellään kokemuksia näistä? Tai jokin muu tuossa 30-50 euron hintaluokassa? Budjettini on aika tiukilla. Oon käyttäny tähän mennessä Danelectron FAB Distortion -pedaalia joka on ihan kiva mutta vähän liian pörisevä makuuni, haluaisin paksumman ja smoothimman soundin. Soitan hard rockia ja progea (tällä soundilla), mutta "metalliin tarkoitetut" pedaalit ei haittaa ollenkaan. Vinkkejä? Oman elämänsä Mick Jagger |
BurningSensation 02.12.2020 14:02:20 | |
---|
Oskarileikos: Etsin edullista säröpedaalia (distortion, ei overdrive). Tarkoituksena saada aikaan paksu, mid-painotteinen, ulvova soolosoundi. Paljon sustainia. Vahvistimeni on 15-wattinen Laney Cub12 ja pystyn boostaamaan soundia kompressorilla, eq-pedaalilla ja Bossin Super Overdrivella. Oon kattonu erityisesti TC Electronicin pedaaleja. Fangs Metal Distortion, Honey Pot Fuzz, Dark Matter Distortion ja Grand Magus Distortion on erityisesti kiinnostanu, onko kellään kokemuksia näistä? Tai jokin muu tuossa 30-50 euron hintaluokassa? Budjettini on aika tiukilla. Oon käyttäny tähän mennessä Danelectron FAB Distortion -pedaalia joka on ihan kiva mutta vähän liian pörisevä makuuni, haluaisin paksumman ja smoothimman soundin. Soitan hard rockia ja progea (tällä soundilla), mutta "metalliin tarkoitetut" pedaalit ei haittaa ollenkaan. Vinkkejä? Honey pot on pörisevä eikä toiminut omassa vastaavassa liidikäytössä, joten en suosittelisi sitä ensimmäisenä. Testaa vaikka bossin klassikko metal zone MT-2. Siinä on hyvät keskialueen säädöt jolla voisin saada sopivaa leadia ulos. Käytettynä on myös halpa. |
Stone 02.12.2020 14:08:19 (muokattu 02.12.2020 14:24:25) | |
---|
En osaa sanoa, että mikä on se edullinen täsmä pedaali tuohon, mutta kiinnitin sanoihin "paksuihin" ja "ulvoviin", joista minulle tulee ekaksi mieleen fuzz-pedaalit. Löytyisiköhän se edullisista fuzzeista kenties? Käytetty Fulltone pedal 69 klooni tai Colorsound overdriverista tehty klooni?? "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
speedyclarke 02.12.2020 14:18:12 | |
---|
EHX vihreä bigmuff, sillä irtoaa. Käytettyinä taitavat pyöriä sun budjettiin sopivina. On kyllä haluttu peli, jos tulee torille myyntiin niin häviää melko nopeasti. HÄMYT JORAA.... |
HraBeaver 02.12.2020 14:37:40 | |
---|
Mainitsemasi Dark Matterin hyviä puolia on erilliset bass- ja treble-potikat millä säädellä soundin paksuutta, keskiäänipainotteisuus pedaalin yleissaundissa, sekä hyvä saatavuus käytettynä. Liikkuvat yleensä 30€ hintaluokassa Torilla, ja jos et tykkää niin saat myytyä samaan hintaan eteenpäin. Pedaalihan ei mikään super high gain särökäs nimestään huolimatta ole, mutta varsinkin jos eteen tyrkkää kompressorin tai tuon SD-1:n niin varmasti ei lopu särö ja sustaini kesken. |