Aihe: Warmoth ja CITES 1 | |
---|---|
![]() 30.04.2019 11:32:45 (muokattu 30.04.2019 12:44:12) | |
Tervehdys! Ajatuksena oli tilata stratoon uusi kaula ja minulla on aikaisemmin ollut hyviä kokemuksia Warmothin kauloista. Tällä kerralla olin jo lähellä pistää rahat eteenpäin, kunnes sivusto varoitti minua siitä, että kaulassani oleva Intialainen ruusupuu kuuluu näihin ilmeisesti kontrolloituihin puulajikkeisiin ja sen tilaaminen Suomeen saattaa aiheuttaa lisäkustannuksia. Olisin kysellyt, että onko joku foorumeilta ostanut Warmothilta kaulaa tässä parin vuoden aikana, kun nämä CITES-jutut ovat tiukentuneet entisestään ja kuinka paljon siitä on tullut lisäkustannuksia? EDIT: Soitin ympäristökeskukseen ja selvitin asian. Pitäisi ensin saada dokumentti Warmothilta missä kerrotaan, että heillä on lupa lähettää kaula USA:n ulkopuolelle, joka toimitetaan Suomen ympäristökeskukselle ja täytetään oma dokumentti vastaanottaa kaula joka käsitellään ja maksetaan vielä 80e. Oh, suits you sir! | |
![]() 30.04.2019 14:08:49 (muokattu 30.04.2019 14:10:28) | |
Goljatt: Tervehdys! Ajatuksena oli tilata stratoon uusi kaula ja minulla on aikaisemmin ollut hyviä kokemuksia Warmothin kauloista. Tällä kerralla olin jo lähellä pistää rahat eteenpäin, kunnes sivusto varoitti minua siitä, että kaulassani oleva Intialainen ruusupuu kuuluu näihin ilmeisesti kontrolloituihin puulajikkeisiin ja sen tilaaminen Suomeen saattaa aiheuttaa lisäkustannuksia. Olisin kysellyt, että onko joku foorumeilta ostanut Warmothilta kaulaa tässä parin vuoden aikana, kun nämä CITES-jutut ovat tiukentuneet entisestään ja kuinka paljon siitä on tullut lisäkustannuksia? EDIT: Soitin ympäristökeskukseen ja selvitin asian. Pitäisi ensin saada dokumentti Warmothilta missä kerrotaan, että heillä on lupa lähettää kaula USA:n ulkopuolelle, joka toimitetaan Suomen ympäristökeskukselle ja täytetään oma dokumentti vastaanottaa kaula joka käsitellään ja maksetaan vielä 80e. Varmaan viisainta valita joku muu heidän ziljuunasta otelautamateriaalivaihtoehdosta. Miksi pilata hyvä hiljaisuus puhumalla? | |
![]() 30.04.2019 14:42:05 | |
Progorava: Varmaan viisainta valita joku muu heidän ziljuunasta otelautamateriaalivaihtoehdosta. Joo ajattelin, että voisi kokeilla Pau Ferroa, sillä se pitäisi olla aika lähellä ruusupuuta. Fender taitaa muutenkin käyttää sitä nykyään noissa Mexico stratoissa ja olen lukenut netistä lähinnä vain paljon hyvää tuosta materiaalista. Vissiin vähän jossain Ebenin ja Ruusupuun välissä. Oh, suits you sir! | |
![]() 30.04.2019 15:27:41 (muokattu 30.04.2019 15:29:57) | |
Pao ferrossa on aika laaja skaala eri värejä. Warmothilla onneksi näkee stock itemeistä hyvät kuvat. Pao ferro ei ole yhtä huokoista kuin ruusupuu, jos se nyt on oikea termi pienille "reijille" otelaudassa. Mulla on Suhreissa molempia ja tykkään molemmista. Tilasin itse just flamed roasted maple kaulan teleen ja hyvältä vaikuttaa, vaikkakin odottaa bodyä vielä saapuvaksi briteistä. Ja cites sekoiluja en suosittele, viivyttää parilla kuukaudella toimitusta tullissa, vaikka kaikki paperit olis kunnossa. | |
![]() 30.04.2019 15:51:54 (muokattu 30.04.2019 15:52:18) | |
Tilasin alkuvuodesta Warmothilta kaulan, jonka otelauta on ruusupuuta. Maahantuontiluvan sain noin viikossa, jonka sitten lähetin huolintaliikkeelle tullausta varten. Parissa päivässä tuli kaula tämän jälkeen. Lupa maksoi tuon 80€. | |
![]() 30.04.2019 16:36:13 | |
Pao ferrossa on aika laaja skaala eri värejä. Warmothilla onneksi näkee stock itemeistä hyvät kuvat. Pao ferro ei ole yhtä huokoista kuin ruusupuu, jos se nyt on oikea termi pienille "reijille" otelaudassa. Mulla on Suhreissa molempia ja tykkään molemmista. Joo kosmeettisesti sillä ei ole ihan hirveästi väliä miltä se näyttää, sillä se on työkaluksi tulossa. Tiedän kyllä mitä tarkoitat tuolla huokoisuudella! Tärkeintä, että se soundaa about samalta kuin ruusupuu. jpo: Tilasin alkuvuodesta Warmothilta kaulan, jonka otelauta on ruusupuuta. Maahantuontiluvan sain noin viikossa, jonka sitten lähetin huolintaliikkeelle tullausta varten. Parissa päivässä tuli kaula tämän jälkeen. Lupa maksoi tuon 80€. Pitikö tämä paperisota käydä siinä vaiheessa kun Warmoth on valmis postittamaan kaulan, vai sitten kun se jää tullin haaviin ja sieltä tulee viestiä aiheesta? Oh, suits you sir! | |
![]() 30.04.2019 16:52:22 | |
Lupa pitää olla ennen kaulan lähetystä. Ympäristökeskus: "Kun ostat kitaran EU:n ulkopuolelta ja siinnä on käytetty luvanvaraista II/B-liitteen (Dalbergia latifolia) lajia on sille oltava sekä CITES -vientilupa lähtömaasta että CITES -tuontilupa Suomesta, jotta sen voi tuoda EU:n alueelle (Suomeen). CITES -tuontilupa Suomeen on hankittava ennen kuin luvanvarainen esine lähetetään Suomeen." Kun kaula oli valmis, Warmoth kysyi sähköpostitse maahantuontiluvasta: "For your Import Permit, I have attached the following documents: _ Commercial Invoice _ CITES Certificate* 6/6/19" "SELECTING your shipment option: 1. Wait to ship my order; I will contact you when I am ready to Import. 2. Ship when order is completed with CITES Inspection; I have all the required Import Permits and documents IMPORTANT: You are the importer. Contact your countrys Management Authority for Import Regulations and Requirements. Please understand that Warmoth Guitar Products, Inc. is not responsible for import regulations or fees. " Luvan haku onnistui sähköpostitse ympäristökeskuksesta, josta sai myös apuja hakulomakkeen täyttöön. | |
![]() 30.04.2019 17:04:28 | |
jpo: Lupa pitää olla ennen kaulan lähetystä. Ympäristökeskus: "Kun ostat kitaran EU:n ulkopuolelta ja siinnä on käytetty luvanvaraista II/B-liitteen (Dalbergia latifolia) lajia on sille oltava sekä CITES -vientilupa lähtömaasta että CITES -tuontilupa Suomesta, jotta sen voi tuoda EU:n alueelle (Suomeen). CITES -tuontilupa Suomeen on hankittava ennen kuin luvanvarainen esine lähetetään Suomeen." Kun kaula oli valmis, Warmoth kysyi sähköpostitse maahantuontiluvasta: "For your Import Permit, I have attached the following documents: _ Commercial Invoice _ CITES Certificate* 6/6/19" "SELECTING your shipment option: 1. Wait to ship my order; I will contact you when I am ready to Import. 2. Ship when order is completed with CITES Inspection; I have all the required Import Permits and documents IMPORTANT: You are the importer. Contact your countrys Management Authority for Import Regulations and Requirements. Please understand that Warmoth Guitar Products, Inc. is not responsible for import regulations or fees. " Luvan haku onnistui sähköpostitse ympäristökeskuksesta, josta sai myös apuja hakulomakkeen täyttöön. Hei kiitoksia paljon tästä! Kaulan postittamiseen menee kuitenkin se vajaa kaksi kuukautta, että tässä ehtii hyvin laittamaan rahaa sivuun sitä alvia ja tuota maksua varten. Pitää vielä vähän miettiä tätä hommaa, mutta nyt tämä kuvio on ainakin hyvin selvä. Oh, suits you sir! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)