Aihe: Celestion C90 Black shadow yhdessä Creambackin kanssa? Toimiiko? 1 | |
---|---|
![]() 25.09.2018 18:57:52 | |
Etsin jotain kirkasta kaiutinta Mesa Boogien 2x12 3/4 open back -kaiutinkaappiin C90 Black shadown pariksi. Kaapissa on alkuperäiset kaksi C90-kaiutinta ja high gain/metalliäänityksiä varten haluaisin vaihtaa toisen kaiuttimen johonkin kirkkaampaan. Mielessä on käynyt V30 ja Creamback G12H-75. Oon lukenut, että V30 toimii hyvin Black shadown kanssa, mutta toimiikohan G12H-75? Onko kellään kokemusta moisesta kajariyhdistelmästä? Tuo G12H-75 on mielestäni yksistäänkin hyvän kuuloinen, mutta mietin, että summautuuko C90-Creamback -yhdistelmässä jo liikaakin bassotaajuuksia. V30 on mulle ennestään tuttu, mutta Creambackeistä oon kuullut vain youtube-videoita yms. äänitteitä. | |
![]() 26.09.2018 07:26:40 | |
Vouti90: Etsin jotain kirkasta kaiutinta Mesa Boogien 2x12 3/4 open back -kaiutinkaappiin C90 Black shadown pariksi. Kaapissa on alkuperäiset kaksi C90-kaiutinta ja high gain/metalliäänityksiä varten haluaisin vaihtaa toisen kaiuttimen johonkin kirkkaampaan. Mielessä on käynyt V30 ja Creamback G12H-75. Oon lukenut, että V30 toimii hyvin Black shadown kanssa, mutta toimiikohan G12H-75? Onko kellään kokemusta moisesta kajariyhdistelmästä? Tuo G12H-75 on mielestäni yksistäänkin hyvän kuuloinen, mutta mietin, että summautuuko C90-Creamback -yhdistelmässä jo liikaakin bassotaajuuksia. V30 on mulle ennestään tuttu, mutta Creambackeistä oon kuullut vain youtube-videoita yms. äänitteitä. Mulla ei kokemusta C90:stä, mutta V30:stä sekä 75 Creamback:stä on ja itse laittaisin mieluummin V30:n noista tuon C90:n seuraksi. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 26.09.2018 09:11:34 | |
Eikös mesa käytä ainakin road king 2x12 kaapissa v30 + c90 yhdistelmää? Ni luulis sen ainki toimivan. | |
![]() 26.09.2018 09:35:04 | |
Vouti90: Etsin jotain kirkasta kaiutinta Mesa Boogien 2x12 3/4 open back -kaiutinkaappiin C90 Black shadown pariksi. Kaapissa on alkuperäiset kaksi C90-kaiutinta ja high gain/metalliäänityksiä varten haluaisin vaihtaa toisen kaiuttimen johonkin kirkkaampaan. Mielessä on käynyt V30 ja Creamback G12H-75. Oon lukenut, että V30 toimii hyvin Black shadown kanssa, mutta toimiikohan G12H-75? Onko kellään kokemusta moisesta kajariyhdistelmästä? Tuo G12H-75 on mielestäni yksistäänkin hyvän kuuloinen, mutta mietin, että summautuuko C90-Creamback -yhdistelmässä jo liikaakin bassotaajuuksia. V30 on mulle ennestään tuttu, mutta Creambackeistä oon kuullut vain youtube-videoita yms. äänitteitä. Kannattaa kokeilla WGS Retro 30-kajaria: http://www.uraltone.com/kaiuttimet/ … peakers/wgs-retro-30-75w-16ohm.html Mulla oli tuollainen yhdessä omassa vahvarissa ja se oli hyvä. En ole verrannut suoraan Celestionin V30-malliin, mutta jotkut väittävät Retron olevan hieman rauhallisempi luonteeltaan, eli se ylämiddlepiikki on paljon Celestionia lievempi. Leikkaa siis läpi miksauksesta mutta ei niin piikikkäästi kuin V30. Tuo voisi olla parempi vaihtoehto kuin Celestionin V30. Tuossa olikin 8-ohmisesta versiosta pari arvostelua: http://www.uraltone.com/wgs-retro-3 … ohm.html#product_tabs_review_tabbed Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 26.09.2018 13:35:39 (muokattu 26.09.2018 13:36:52) | |
paskiaispaska: Eikös mesa käytä ainakin road king 2x12 kaapissa v30 + c90 yhdistelmää? Ni luulis sen ainki toimivan. Kappas, niinpäs käyttääkin. Tää oli mulle uus tieto. Iteltäni löytyy jo ennestään yksi V30-kaiutin 8ohmisena (Black Shadow on 16ohm), mut tänään sovittiin täällä muusikoiden.netissä yhden myyjän kanssa, että vaihdetaan hänen V30 16ohm ja mun V30 8ohm päikseen, eli kokeilen ekaksi tuota Black Shadow C90/V30 -yhdistelmää. Aluksi mun oli tarkotus myydä tuo 8ohminen pois ja ostaa esim. Creamback tilalle, mut tämän keskustelun myötä päädyinkin kyselemään V30:stä 16ohmisena. iec - Mielenkiintonen tapaus tämä WGS Retro 30. WGS Veteran 30 -kaiuttimesta olen kuunnellut youtube-pätkiä ja verrattuna V30:seen, mielestäni Veteran 30 on hyvän kuuloinen ja tasaisempi ylä-middleistä, mutta saisi olla kirkkaampikin. Ehkä tämä Retro 30 sitten sopis mun makuun paremmin. Jos V30 ei miellytä korvaa, niin kokeilen tätä. | |
![]() 26.09.2018 16:22:21 | |
Vouti90: mielestäni Veteran 30 on hyvän kuuloinen ja tasaisempi ylä-middleistä, mutta saisi olla kirkkaampikin. Ehkä tämä Retro 30 sitten sopis mun makuun paremmin. Jos V30 ei miellytä korvaa, niin kokeilen tätä. Sitten tuo Retro 30 on varmasti mieleen enempi kuin Veteran, koska Retro selvästi kirkkaampi kuin Veteran. Retro kuulostaa Y-tube klippien perusteella todella V30:ltä, mutta tasaisemmalta. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 26.09.2018 19:19:27 (muokattu 26.09.2018 19:23:12) | |
Metalkallo: Sitten tuo Retro 30 on varmasti mieleen enempi kuin Veteran, koska Retro selvästi kirkkaampi kuin Veteran. Retro kuulostaa Y-tube klippien perusteella todella V30:ltä, mutta tasaisemmalta. Näin minäkin oletan ja silläpä kyseistä tötteröä ehdotinkin. Mulla oli eri kombossa Veteran 30 kuin se Retro 30, mutta kyllä Retro 30 oli tosiaan kirkkaampi. WGS:n sivuilla juuri Retro 30 on se heidän vastine Celestionin Vintage 30:lle, kuten mallinimestäkin voi jo päätellä ;) Kertovat sen olevan vain hieman kevyempi ylämiddlen osalta. Veteran taas on WGS:n mukaan tummempisoundinen versio Retrosta. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 26.09.2018 23:49:28 | |
iec: WGS:n sivuilla juuri Retro 30 on se heidän vastine Celestionin Vintage 30:lle, kuten mallinimestäkin voi jo päätellä ;) Kertovat sen olevan vain hieman kevyempi ylämiddlen osalta. Veteran taas on WGS:n mukaan tummempisoundinen versio Retrosta. Vaikuttaa, että nuo WGS:n omat vertaukset ei aina oikein osu kohdilleen, kun Green Beret:n pitäisi olla Greenback vastine, mutta kuulostais et vastine olis enemmänkin Reaper. Tuli vastaan tubessa Reaper vs Retro 30 https://www.youtube.com/watch?v=3fKSl6-2cT4 Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 27.09.2018 09:33:45 | |
Ei se Veteran tosiaan kuulostanut pöllömmältä esim tässä: https://www.youtube.com/watch?v=TMYnuC2kUjQ Saattaa olla että Veteran olisi sittenkin parempi valinta kuin Retro ainakin tämän videon perusteella: https://www.youtube.com/watch?v=jaQGV9muM5Q Tuossa taitaapi tulla hyvin esiin erot noiden kolmen eri elementin välillä. Veteran kuulostaa melko tasapainoiselta. Toisaalta jos C90 on tummahko, voi Vintage 30 olla vallan mainio kaveri tasapainottamaan C90-kajaria. Omassa käytössä Fenderin SuperSonic-kombossa Retro toimi hyvin siinä mielessä, että se ei muuttanut liikaa Fenderin cleaniä brittisuuntaan. Ja säröille tuli lisää potkua ja luonnetta. Voi siis olla että Retro 30 on näistä paras vaihtoehto Fenderin komboon ja Veteran taas johonkin toiseen tarkoitukseen. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)