Laulava Kylätohtori 16.08.2016 22:22:19 | |
---|
Niin joo, ainakin SRV stratossa on isompi radius. Varmaan sitten muissakin. En ala minäkään vänkäämään, kun en asiasta mitään tiedä. :) They pass too much electricity. -SRV |
Haeroe 19.08.2016 16:30:15 | |
---|
antnis: Hyvä kitara on. Aika paljon vaan noita tuntuu liikkuvan ja myös halutaan vaihtaa johonkin toiseen, mielummin vähintään 9.5" radiuksella varustettuun... Vaikka tämä ei olekaan mainostuspalsta, kerrottakoon nyt tässä, että laskin hintaa. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Laulava Kylätohtori 19.08.2016 23:16:02 | |
---|
Haeroe: Vaikka tämä ei olekaan mainostuspalsta, kerrottakoon nyt tässä, että laskin hintaa. Jos siinä olis "oikea" radius ja profiili, niin voisin miettiä ostamista. Mutta ohut ja lattana ei kyl toimi mulla laisinkaan... They pass too much electricity. -SRV |
tuskiz 20.08.2016 00:00:08 | |
---|
Hullu mies kun noin halvalla myy, Squieritkin on kalliimpia. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
Tsugu Way 20.08.2016 08:41:56 | |
---|
tuskiz: Hullu mies kun noin halvalla myy, Squieritkin on kalliimpia. Minulla on vuosien varrella ollut useita AST-50 ja TST-50 japanin Tokaita. Edelleen yksi (josta en ikinä luovu). Kyllähän näitä on Torilta ostettu ja myyty 300-550 euron hintaan. Eli aika iso skaala. Muutama vuosi sitten jenin halpenemisen myötä näiden mallien "virallinen" hinta oli suomessa jälleenmyyjillä uutena 649 euroa, joten ei se siihen nähden epätavallista, että näitä on jouduttu myymään 300-400 euron hintaan. Kyseisillä Tokailla on kyllä mielestäni paljon enemmän käyttöarvoa kuin kolmosella alkava käytetyn hinta. Moni muukin ajattelee varmaan näin. Siksi tosi usein näihin Tokain myynti-ilmoihin tulee kommentteja, että älä hullu myy niin halvalla. Joskus jopa vihamielisiäkin kommentteja. No, mutta anyway - aivan loistokitaroita nämä japanin Tokait. All That Makes Me Happy Is The Blues. |
Haeroe 20.08.2016 09:12:57 | |
---|
tuskiz: Hullu mies kun noin halvalla myy, Squieritkin on kalliimpia. Nyt on ostajan markkinat. Tuo kitara on sellainen, jota en tule paljoa soittamaan, koska mulla on "se strato". Tuonkaan hintaista varakitaraa ei kannata pitää. Hinnanhan päättää tietty ostaja, ja ensimmäistäkään kyselyä saati sitten tarjousta ei ole tullut. Toisaalta on turha kuvitella, että se tuosta halpenee. Ilmatteeks en anna. On hyvä kitara. En ole mistään muusta kuin Bluetonen Dusty Roadista saanut järkevän hinnan. Kaikki muu on mennyt aina hullun halvan ja naurettavan halvan välillä. Toisaalta olen sitten ostanutkin kamaa suhteellisen halvalla. Mitään pakkoa mulla ei tuota ole saada kaupaksi, mutta laitoin sellaisen hinnan, että menee, jos on mennäkseen. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Haeroe 20.08.2016 19:40:48 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Jos siinä olis "oikea" radius ja profiili, niin voisin miettiä ostamista. Mutta ohut ja lattana ei kyl toimi mulla laisinkaan... On tämä melkoista veivaamista yhdestä onnettomasta kitarasta, mutta nyt sain vähän faktaa edelliseltä omistajalta. Tässä on WG/SRV -kaulaprofiili, jossa on 7.5 radius. Tuo tuntuu kyllä käteen isommalta radiukselta, mutta taitaa kaulan ohuus hämätä. Oli miten oli, ei sovi minun käteeni niin hvyin kuin joku muu. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
antnis 20.08.2016 19:49:32 | |
---|
Mähän sanoin. Hyvä kitara ostakaa joku pois. Suosittelen. |
tuskiz 20.08.2016 21:24:30 (muokattu 20.08.2016 21:24:47) | |
---|
Mä kyllä keräisin ton pois mielelläni jossen olis just tehnyt heräteostoksen Reverbistä. Laitoin muistilistalle. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
madu 21.08.2016 10:29:21 | |
---|
Jos ei olisi jo yhtä niin tuohon hintaan ostaisin kyllä. Helvetin hyvä kitara tämä Tokai TST-50WG YSOR SRV on edelleen (Aiemmin tässä ketjussa juttua) eli on säilynyt jatkuvassa käytössä. Tuo myytävä kitara liene samanlainen kuin omani eli aikaisempi SRV malli WG kaulaprofiililla ja omassani on teräsblokkitalla. Nauhat ei törrötä ja kaula pysyy jämptisti asennossaan vaikka asunnossa muutama muu kitara kärsii vuodenaikojen vaihtelusta selkeästi enemmän. Tässä yhdistyy hienosti omaan käteen sopiva satiinilakattu kaula, hyvät medium jumbo nauhat ja aivan riittävän hyvät orkkismikit. Tähän kun lisätään se ettei viimeistelyssä ole mitään huomautettavaa ja pitää vireen kampeakin käytettäessä niin saa reilusti etsiä käsiin yli 1500e hintaluokan amerikkalaista Fenderiä, jotta päästään lähelle samaa laatua ja soittotuntumaa. Omistan lukuisia kitaroita ja tämä on kyllä luultavasti paras hinta-laatusuhteeltaan mitä olen koskaan omistanut. Uudessa vastaavassa näköjään nyt myös SD mikit vakiona tosin hintakin on aika paljon näköjään noussut puolestatoissa vuodessa omani ostosta: http://www.musamaailma.fi/tokai-tst … -wg-special-sahkokitara-kotelo.html Lisäksi löytyy näköjään toinenkin SRV malli jossa U-shape profiili: http://www.musamaailma.fi/tokai-tst … 50-srv-bcsr-sahkokitara-kotelo.html |
arijuki 21.08.2016 19:43:59 | |
---|
Ostin vuosi sitten TST-50 Premium mallin, osui sattumalta silmiien käydessäni siellä ja mukaan lähti :-) SD Antiquity asennettuna, tosin oli viimeinen ilman laukkua ja muistaakseni joku 950,-. Tykännyt tosi paljon, ainoa strato tällä hetkellä. Tosin jos joku ostaa ton Lespan niin tilanne muuttuu kyllä. Sitten onkin hankala valinta edessä, Tokai vs Fender. Fender Custom Shop houkuttelee, mutta kaula ei saisi olla 60's C tai Modern C, ovat liian ohuita. Korvien välissähän koko homma on, Tokai varmasti hinta laatu suhteeltaan pesee Fenderin. Ehkä ostan toisen mutta vaahtera-otelaudalla. The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King |
antnis 21.08.2016 20:17:56 | |
---|
Joo ja kyllähän alle 200e Hello Kitty Squier pesi hintalaatu-suhteeltaan joka ikisen Custom Shopin ja Tokain ja Ruokankaan hintaluokasta riippumatta. Vittu ku jäi aikoinaan ostamatta sellainen, nyt ei saa mistään ja jos saa niin maksaa paljo enempi. |
tuskiz 21.08.2016 20:37:17 (muokattu 21.08.2016 20:38:09) | |
---|
antnis: Joo ja kyllähän alle 200e Hello Kitty Squier pesi hintalaatu-suhteeltaan joka ikisen Custom Shopin ja Tokain ja Ruokankaan hintaluokasta riippumatta. Vittu ku jäi aikoinaan ostamatta sellainen, nyt ei saa mistään ja jos saa niin maksaa paljo enempi. https://reverb.com/marketplace?query=hello+kitty Tästä lähtee, ole hyvä. Mitä tulee Tokai vs. Fenderiin, oon ollut siinä mielentilassa että Tokain perusjapsit pesee kyllä Fenderin meksikostratot näin yleensä, mutta kummastakin saa kyllä olla vaihtamassa tallaa, mikkejä ja satulaa kuitenkin, Fender pysyy mukana lähinnä sillä että siltä saa semmosia malleja mitä Tokailta ei jonka stratot on vähän homogeenisiä keskenään, esim. jos haluaa kiusata itseään 70's stratolla kuten minä. Premium-sarjalaisia en oo kyllä hypistellyt, mutta siinä kyllä vähän vetäisin rajan ettei ehkä ihan kuitenkaan 1300 euron soittimella päästä 3000 euron Fender CS laatuun, tietäjät voinee kertoa tai vähintään fox tulla piikittelemään. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
antnis 21.08.2016 20:56:51 | |
---|
tuskiz: https://reverb.com/marketplace?query=hello+kitty Tästä lähtee, ole hyvä. Mitä tulee Tokai vs. Fenderiin, oon ollut siinä mielentilassa että Tokain perusjapsit pesee kyllä Fenderin meksikostratot näin yleensä, mutta kummastakin saa kyllä olla vaihtamassa tallaa, mikkejä ja satulaa kuitenkin, Fender pysyy mukana lähinnä sillä että siltä saa semmosia malleja mitä Tokailta ei jonka stratot on vähän homogeenisiä keskenään, esim. jos haluaa kiusata itseään 70's stratolla kuten minä. Premium-sarjalaisia en oo kyllä hypistellyt, mutta siinä kyllä vähän vetäisin rajan ettei ehkä ihan kuitenkaan 1300 euron soittimella päästä 3000 euron Fender CS laatuun, tietäjät voinee kertoa tai vähintään fox tulla piikittelemään. Höhöö, 122 egeä shipping. Tokain perusjapsit ovat hyviä mutta niin ovat saman hintaluokan fenkutkin, meksikoa tai ei. Road Worneja ei Tokait kyllä pese mitenkään eikä muitakaan niitä paremman luokan meksikoita joita ite olen soitellut. |
tuskiz 21.08.2016 21:17:01 | |
---|
antnis: Höhöö, 122 egeä shipping. Tokain perusjapsit ovat hyviä mutta niin ovat saman hintaluokan fenkutkin, meksikoa tai ei. Road Worneja ei Tokait kyllä pese mitenkään eikä muitakaan niitä paremman luokan meksikoita joita ite olen soitellut. Road Wornit onkin semmosille jotka luulee meksikofendereitä maailman parhaiksi kitaroiksi. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
arijuki 21.08.2016 22:10:57 | |
---|
antnis: Höhöö, 122 egeä shipping. Tokain perusjapsit ovat hyviä mutta niin ovat saman hintaluokan fenkutkin, meksikoa tai ei. Road Worneja ei Tokait kyllä pese mitenkään eikä muitakaan niitä paremman luokan meksikoita joita ite olen soitellut. Kyllä Japanissa tehdyt Tokait ovat tosi hyvä, ainakin minun versiossani on osat ihan laatukamaa. Toki Fender CS on oma varmasti omaa luokkaansa, ikinä en ole omistanut. EJ oli mikä nyt on parhainta mitä löytyy "normaalituotannon" puolelta, tai ainakin kalleinta. Meksikon Fenderit on varmaan ihan ok, mutta jotenkin ei houkuta. Ainakin minun silmissäni Japani 6 - Meksiko 0 ;-) Tosin Road Worn:eja ja JV Tex Mex versioita olen vakavissani miettinyt. Fender CS - ehkä siinä olisi sitä mojoa, tosin hintakin on hurja. The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King |
antnis 21.08.2016 23:37:54 | |
---|
arijuki: Kyllä Japanissa tehdyt Tokait ovat tosi hyvä, ainakin minun versiossani on osat ihan laatukamaa. Toki Fender CS on oma varmasti omaa luokkaansa, ikinä en ole omistanut. EJ oli mikä nyt on parhainta mitä löytyy "normaalituotannon" puolelta, tai ainakin kalleinta. Meksikon Fenderit on varmaan ihan ok, mutta jotenkin ei houkuta. Ainakin minun silmissäni Japani 6 - Meksiko 0 ;-) Tosin Road Worn:eja ja JV Tex Mex versioita olen vakavissani miettinyt. Fender CS - ehkä siinä olisi sitä mojoa, tosin hintakin on hurja. Mun silmissäni Japsitkin ovat "ihan ok" kuten kaikki hyvät kitarat, aivan sama missä tehty. |
Stone 07.01.2017 23:15:25 (muokattu 07.01.2017 23:26:26) | |
---|
Kiinnostaa vain, että kun musamaailman sivuilla kitaran tiedoissa ilmoitetaan tallan olevan Gotoh Vintage Custom Tremolo, mutta ainakin kuvissa kuin omassakin vastaavassa kitarassa lukee Tokai tallapaloissa. Mikähän Gotoh tallamalli tuo sitten kyseessä? Ei liene täysteräsblokki kuitenkaan? http://www.musamaailma.fi/merkit/to … e=default&___from_store=english Ihan sillä mietin, kun suositeltu kitaraan vaihtamaan Gotoh ge-101 TSC täysteräsblokki talla, että miten paljon sillä sointiin tulee sitä "lisäarvoa" käytännössä sitten... "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
BugBadWolf 08.01.2017 00:13:36 | |
---|
Stone: Kiinnostaa vain, että kun musamaailman sivuilla kitaran tiedoissa ilmoitetaan tallan olevan Gotoh Vintage Custom Tremolo... Eiköpä tuo tarkoittane Gotohin Tokaille tekemää tallaa. Minusta niissä - ainakin vanhemmissa - on teräsblokki. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Laulava Kylätohtori 08.01.2017 00:16:36 (muokattu 08.01.2017 00:18:24) | |
---|
BugBadWolf: Eiköpä tuo tarkoittane Gotohin Tokaille tekemää tallaa. Minusta niissä - ainakin vanhemmissa - on teräsblokki. Kyllä jossain specialmalleissa, normi malleissa on ehtaa tinaa... Ja kyllä se on aina erikseen mainittu, jos teräsblokki löytyy. Ei mainintaa = ei teräsblokkia... E. Minusta se tinablokkikin on ihan hyvä, ei tosiaankaan mikään paska. Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |