Muusikoiden.net
11.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvät kuulokkeet kitaran soittoon?
1 2 3 4
hallu
21.02.2014 16:18:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa mieleen tässä gasia odotellessa (että mihinkä sitä rahansa laittaisi) että onko näkemystä erityisesti kitaran soittoon sopivista kuulokkeista? ajatus alkoi itää mielessä kun olen tässä pidempään jo etsiskellyt miksailuun sopivia avoimia luureja ja sen asian tiimoilta koekuunnellut aikas monia kuulokkeita.

Sen verran olen asiaa ymmärtänyt, että avoimet kuulokkeet ovat soinniltaan avarampia (mielestäni myös musiikin kuunteluun miellyttävämpiä ja antaa paremman kuvan koko kuuloalueelta bassosta diskanttiin). Avoin kuuloke ei kuitenkaan ole vuotamisensa takia kovin hyvä äänityskäyttöön jota varten on kehitelty suljettuja kuulokkeita. Suletut kuulokkeet taasen ovat soundiltaan usein vähän tunkkaiset ja keskialueita korostavia toki napakan alapään tarjoavia myös. Soundi niissä kuitenkin tuntuu olevan yleensä ihan "naamassa" eikä tilantuntua ole ollenkaan. Ne eivät vuoda ulospäin mikrofoniin ja sulkevat myös ulkoiset äänet tehokkaasti pois joten esimerkiksi laulajalle äänityskäytössä varmaan ihan ehdottomat.

No eilen koekuuntelin vantaanportin musafasulla Byerdynamicsin DT48 luureja, jotka oli todella jämerärakenteiset ja sulkivat ulkoa sisään ja sisältä ulos todella tehokkaasti, mutta soundi oli kyllä kenkälaatikkoakin kenkälaatikompi eikä noita varmasti tarkkaamon puolella kukaan laita päähänsä. Ehkä meluisassa keikkatilanteessa myös hyvät. Hinta oli alennettunakin vähän suolainen, mutta kyllähän hyvät kuulokkeet maksaa.

Aloin tässä kotosalla miettimään, että kun soittelen paljon sähkitaraa kuulokkeisiin, niin tuollainen suljettu kuuloke voisi olla kitaralle aika hyvä, koska kitarahan operoi juurikin tuolla keskialueella joka noissa luureissa on korostunut. Mitäpä tuumeilette muut tästä asiasta? aika monesti kitaravahvistimista puhuttaessa esille nousee kaiuttimen merkitys siihen soundiin, mutta mitenpä luurit? niissähän on kaiuttimet myös. Onko kuulokkeissa soundieroja kitaran kannalta? mitkä luurit soundaa kitaralla parhailta?

Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
TTV
21.02.2014 16:40:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse soitan 95% kuulokkeilla Axen kautta ja juuri samojen kriteerien kannalta olen päätynyt suljettuihin Beyerdynamicsin DT 770 M luureihin. Vaimentaa kitaran akustisen vuotoäänen tehokkaasti ja toimii muuten todella korvaystävällisesti. Saundit pitää toki ruuvata kohdilleen vallitsevan setupin osalta, eli vanhojen kuulokkeiden asetukset eivät välttämättä toimi lainkaan.

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
ReBeat
21.02.2014 16:40:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Onko kuulokkeissa soundieroja kitaran kannalta?

Valtavat erot. Joillakin luureilla tulee kitara esiin valmiissa miksauksessa ihan erilailla. Ja sitten pelkiltään esim. joku särösoundi kuulostaa rapealta taikka ei kuulosta. Jos soundissa tuntuu olevan joillakin vahvistimen säädöillä juuri sopiva karheus ja presence, niin sitten kun vaihtaa toiset luurit, niin soundissa tuntuiskin olevan väärät säädöt ja jotenkin ummehtunut mid-scoop sumuverho.

Mitkä luurit soundaa kitaralla parhailta?

Shure SRH-940
http://www.shure.com/americas/produ … 0-professional-reference-headphones

jii.haanpaa
21.02.2014 16:42:52 (muokattu 21.02.2014 16:44:16)

hallu: Tulipa mieleen tässä gasia odotellessa (että mihinkä sitä rahansa laittaisi) että onko näkemystä erityisesti kitaran soittoon sopivista kuulokkeista? ajatus alkoi itää mielessä kun olen tässä pidempään jo etsiskellyt miksailuun sopivia avoimia luureja ja sen asian tiimoilta koekuunnellut aikas monia kuulokkeita.

Sen verran olen asiaa ymmärtänyt, että avoimet kuulokkeet ovat soinniltaan avarampia (mielestäni myös musiikin kuunteluun miellyttävämpiä ja antaa paremman kuvan koko kuuloalueelta bassosta diskanttiin). Avoin kuuloke ei kuitenkaan ole vuotamisensa takia kovin hyvä äänityskäyttöön jota varten on kehitelty suljettuja kuulokkeita. Suletut kuulokkeet taasen ovat soundiltaan usein vähän tunkkaiset ja keskialueita korostavia toki napakan alapään tarjoavia myös. Soundi niissä kuitenkin tuntuu olevan yleensä ihan "naamassa" eikä tilantuntua ole ollenkaan. Ne eivät vuoda ulospäin mikrofoniin ja sulkevat myös ulkoiset äänet tehokkaasti pois joten esimerkiksi laulajalle äänityskäytössä varmaan ihan ehdottomat.

No eilen koekuuntelin vantaanportin musafasulla Byerdynamicsin DT48 luureja, jotka oli todella jämerärakenteiset ja sulkivat ulkoa sisään ja sisältä ulos todella tehokkaasti, mutta soundi oli kyllä kenkälaatikkoakin kenkälaatikompi eikä noita varmasti tarkkaamon puolella kukaan laita päähänsä. Ehkä meluisassa keikkatilanteessa myös hyvät. Hinta oli alennettunakin vähän suolainen, mutta kyllähän hyvät kuulokkeet maksaa.

Aloin tässä kotosalla miettimään, että kun soittelen paljon sähkitaraa kuulokkeisiin, niin tuollainen suljettu kuuloke voisi olla kitaralle aika hyvä, koska kitarahan operoi juurikin tuolla keskialueella joka noissa luureissa on korostunut. Mitäpä tuumeilette muut tästä asiasta? aika monesti kitaravahvistimista puhuttaessa esille nousee kaiuttimen merkitys siihen soundiin, mutta mitenpä luurit? niissähän on kaiuttimet myös. Onko kuulokkeissa soundieroja kitaran kannalta? mitkä luurit soundaa kitaralla parhailta?

Pisteet pohdinnasta :)

Minulla on tällaiset: http://www.thomann.de/fi/shure_srh_940.htm Oikein hyvät, jos on tarkoitus löytää tarkat ja mitään korostamattomat suljetut luurit. En oikein tunnista näissä noita suljettujen ominaisuuksia, joita yllä luettelet.

Plussaa tarkkuudesta ja korostamattomuudesta. Hieman miinusta tarkkuudesta ja korostamattomuudesta. Tarkoitan tällä sitä, että jos lähde on huono, niin se todella kuuluu ja saattaa rasittaa pidemmän päälle (vrt genelecit). Eristävyys saisi olla parempikin, jos on tarkoitus huudattaa vahvaria vieressä. Impedanssi on pienehkö, mutta helpompi kuin esim noilla mainitsemillasi Baijerilaisilla.

Toisina luureina Audio Technican 5-kymppiset. Nämä ovat vähemmän tarkat rokkiluurit, värittävät mukavasti ja sopivasti. Ei välttämättä mitään hifiä, mutta mä tykkään. Näissä on ollut hieman sanomista puoliskojen volume-tasapainosta, joten kannattaa ehkä testata ennen ostamista.

Edit. hitaat peesailevat :)

Ziggy Bubba
21.02.2014 16:54:15 (muokattu 21.02.2014 16:56:42)

Hyvää pohdintaa, olen pääasiassa ihan samoja miettinyt.

Suljetut ei tosin noin keskimäärin ainakaan korosta keskialuetta, enemmänkin niissä on ns. loudness-käyrää EQ:ssa, eli ylä- & alapäät soi lujemmin.

Jos et aio luureilla hakea vaikka mikin paikkaa esim. kitaran tai rumpujen kanssa, ottaisin avoimet. Soundi on tosiaan avoimempi ja samalla rahalla saa suorastaan parempaa ääntä, musta. Etenkin tilaäänet kuuluvat avoimilla keskimäärin selvästi paremmin.

Oma suositus on Sennheiserin HD598, joka on juuri kuvatun avoin soundiltaan ja tasapainoa löytyy EQ-mielessä myös. Vähän kalliimmat Senkut (HD600, HD650) ovat suht vastaavaa kamaa, omasta mielestä vielä vähän paremmalla soundilla.

Mun mielestä tosissaan hyvien luurien erot tulevat esiin kun äänikuvassa on paljon tavaraa. Huonommilla tulee mössöä, paremmilla kuulee tarkemmin. Etenkin miksauskäytössä tuolla on paljon merkitystä.

Vielä toriakin parempi paikka bongailla käytettyjä luureja on tämä. Välillä tuolla on aivan mainioita diilejä:
http://www.hifiharrastajat.org/foor … rumdisplay.php/72-M-Kuulokelaitteet

E: Ite soittelen kitaraa käytännössä vain nauhoitellessa luureilla. Silloin päässä on DT770:t.

Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE
hallu
21.02.2014 18:14:31

jii.haanpaa: Pisteet pohdinnasta :)

Minulla on tällaiset: http://www.thomann.de/fi/shure_srh_940.htm Oikein hyvät, jos on tarkoitus löytää tarkat ja mitään korostamattomat suljetut luurit. En oikein tunnista näissä noita suljettujen ominaisuuksia, joita yllä luettelet.

Plussaa tarkkuudesta ja korostamattomuudesta. Hieman miinusta tarkkuudesta ja korostamattomuudesta. Tarkoitan tällä sitä, että jos lähde on huono, niin se todella kuuluu ja saattaa rasittaa pidemmän päälle (vrt genelecit). Eristävyys saisi olla parempikin, jos on tarkoitus huudattaa vahvaria vieressä. Impedanssi on pienehkö, mutta helpompi kuin esim noilla mainitsemillasi Baijerilaisilla.

Toisina luureina Audio Technican 5-kymppiset. Nämä ovat vähemmän tarkat rokkiluurit, värittävät mukavasti ja sopivasti. Ei välttämättä mitään hifiä, mutta mä tykkään. Näissä on ollut hieman sanomista puoliskojen volume-tasapainosta, joten kannattaa ehkä testata ennen ostamista.

Edit. hitaat peesailevat :)

Joo ei tietenkään mun arvio suljetuista ole mikään yleispätevä, vaan ainoastaan havaintoja muutamista byerdynamicsien suljetuista joita olen kokeillut rinnakkain. Voi olla että laatikkomaisuus korostuu kuuntelutilanteessakin, jossa rinnakkain kuuntelee umpisuljettuja ja täysin avoimia luureja (tokihan ne on erilaiset).

hallu
21.02.2014 18:35:08

Ziggy Bubba: Hyvää pohdintaa, olen pääasiassa ihan samoja miettinyt.

Suljetut ei tosin noin keskimäärin ainakaan korosta keskialuetta, enemmänkin niissä on ns. loudness-käyrää EQ:ssa, eli ylä- & alapäät soi lujemmin.

Jos et aio luureilla hakea vaikka mikin paikkaa esim. kitaran tai rumpujen kanssa, ottaisin avoimet. Soundi on tosiaan avoimempi ja samalla rahalla saa suorastaan parempaa ääntä, musta. Etenkin tilaäänet kuuluvat avoimilla keskimäärin selvästi paremmin.

Oma suositus on Sennheiserin HD598, joka on juuri kuvatun avoin soundiltaan ja tasapainoa löytyy EQ-mielessä myös. Vähän kalliimmat Senkut (HD600, HD650) ovat suht vastaavaa kamaa, omasta mielestä vielä vähän paremmalla soundilla.

Mun mielestä tosissaan hyvien luurien erot tulevat esiin kun äänikuvassa on paljon tavaraa. Huonommilla tulee mössöä, paremmilla kuulee tarkemmin. Etenkin miksauskäytössä tuolla on paljon merkitystä.

Vielä toriakin parempi paikka bongailla käytettyjä luureja on tämä. Välillä tuolla on aivan mainioita diilejä:
http://www.hifiharrastajat.org/foor … rumdisplay.php/72-M-Kuulokelaitteet

E: Ite soittelen kitaraa käytännössä vain nauhoitellessa luureilla. Silloin päässä on DT770:t.

Joo mullahan on ollut kiikarissa avoimissa miksauskäyttöluureissa AKG K702, joka on senkkujen HD600 mallin ohella poistunut juuri tuotannosta eli saisi huokealla kun jostakin vielä hyllyn perältä bongaa sellaiset ja ainakin HD600 mallia on ollut kerran tai pari jo torillakin tarjolla. HD600 mallia en ole vielä päässyt koekuuntelemaan, mutta K702 luurit olen koekuunnellut ihan omilla kamoillani ja olen kovasti vaikuttunut niistä (jos HD600 on samaa tasoa kuten oletan, niin ne ovat varmasti hyvät luurit). Byerdynamiksin DT990 oli myös hyväsoundinen mielestäni, mutta niissä ei ole irroitettavaa johtoa jollaisen haluaisin.

Tämä suljettujen luurien idea mulla välähti mieleen tuon kitaransoittoharrastuksen myötä kun aika paljon luukutan kitaraa keinokuormasta luureihin treenatessani, niin eristävyys ettei kitaran akustinen ääni vuoda korviin merkitsee siinä. Sitten äänityskäytössä lähinnä laulua äänittäessä eristävyys toiseen suuntaan eli ettei metronomi tai muu möykkä luureista pääse vuotamaan mikkiin. Mikin paikan hakemisessa en ole tullut ajatelleeksi tuota asiaa, mutta joo tottahan ne siinäkin on varmaan paikallaan. Suurin osa käyttöäni tulisi olemaan kitaransoittoa kuulokkeet päässä joten luurin tuottama skittasoundi olisi varmaan se tärkein ja siksi vähän niin kuin sitä tässä erikseen kyselen.

Mainitsemieni avoimien luurien tasapainoon ja ilmavuuteen ja tilantuntuun en ole toistaiseksi missään suljetuissa luureissa vielä törmännyt joten en edes ajattele suljettuja miksaamiseen, vaan nimenomaan kitaransoittoon ja äänittämiseen. Miksaamiseen käytän noita tarkkailukaiuttimia ja mulla on yhdet puoliavoimet AKG K514 luurit jotka eivät oikein tyydytä millään osa-alueella...tai on niissä ihan hyvä soundi kitaralle ja äänittessäkin, mutta ne vuotaa ja ei ne kuitenkaan yllä parhaiden avointen tasolle.

Nuo Byerin DT48 oli hyvässä tarjouksessa poistohyllyssä vantaanportissa, mutta oli niillä vielä vähän hintaa jäljellä se parisataa joten jäin tapani mukaan empimään asiaa. Se 200 ohmia pikkuisen jäi noissa myös arveluttamaan, että tarvitseeko ne erillisen kuulokevahvistimen, vai riittääkö äänikortin kuulokevahvistimessa (Maudio FastTrackPro) potku niille. DT48 kuulokejohto ei myöskään ollut mallia vaihdettava joten sekään ei ole hyvä juttu.

P-man
21.02.2014 21:44:33

Itse en kovinkaan kalliita luureja kitaransoittoon ostais. Joku 50-100€ suljettu kuuloke vois toimia, niissä on vähän sellanen "pahvilaatikko" soundi ja se vois sopia kitaralle.
Yleensä noitten keinokuormien/multipaavojen kuulokesoundi on täynnä kaikenmaailman kihinää ja sirinää säröillä soittaessa, Eli mitään High End luureja ei kannata hommata.

hallu
21.02.2014 21:56:21

P-man: Itse en kovinkaan kalliita luureja kitaransoittoon ostais. Joku 50-100€ suljettu kuuloke vois toimia, niissä on vähän sellanen "pahvilaatikko" soundi ja se vois sopia kitaralle.
Yleensä noitten keinokuormien/multipaavojen kuulokesoundi on täynnä kaikenmaailman kihinää ja sirinää säröillä soittaessa, Eli mitään High End luureja ei kannata hommata.

No kyllähän parisataa moiseen käyttöön tuntuu tosiaan aika suolaiselta hinnalta, mutta toisaalta ne luurit on tehty jostakin valuraudasta ja painaa varmaan kilon eli vahvistuisihan siinä niskalihakset:-). Itseasiassa mulla oli mielessä vähän noi AKG K271 luurit, joissa olisi se irroitettava johtokin, jota himoitsen.

No toisaalta itseni tuntien pähkäilen näitä kysymyksiä varmaan vielä vuodenkin päästä pääsemättä puusta pitkään:-D

P-man
21.02.2014 23:04:42

Jotain halvempia Senkkuja tai Beyerdynamicejä, niin tuskin menee metsään. Kaikki huippuluurit ei ole järkyttävän painavia, esim. Beyerdynamicin T-1 on yllättävän kevyet päässä.

pappasfin
22.02.2014 17:02:16

Mulla on ollut jo vuosia samat luurit eli Shure SRH440.

- Toimivat hyvin tuon Elevern Rackin kanssa
- Toimivat hyvin äänityksissä ja monitoroinnissa
- Sopiva balanssi
- Kestävät
- Kuulokkeen johtokin on vaihdettavissa jos hajoaa, sen saa siihen vasuriin kuulokkeeseen plugilla laitettua sille kivasti kääntäen / lukiten

Ainakin ite olen noista tykänny.
Eikä ollu hintakaan paha hyvistä kuulokkeista.

Omani ostin F-Musiikista vuosia sitten ja vieläkin noita myydään, esim.
löytyy http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … _page=product_info&products_id=2981

Kandee tuotakin harkita ja kokeilla miten istuu päähän.

PappaSFin
WanhaWetäjä
22.02.2014 21:50:44

http://www.testfreaks.fi/kuulokkeet-headsetit/akg-k-240-studio/

Tollasia löytyy himasta 2 kpl, se mikä noissa on erittäinkin hyvää, on irrotettava johto jota saa varaosana ja varaosina saa myös aikaa myöten kuluvat tyynyt, molempia olen hommannut.
Toimii ihan ok kun soittaa kitaraa DAWin kautta eli tässä tapauksessa ketju on useimmiten POD HD 500 > Apogee Duet 2 > iMac>Logic Studio, luurit Apogeessa.

Sen sijaan PODiin suoraan ei oikeen toimi, epäilen että ei toimi mitkään kuulokkeet, hirveä digisirinä eritoten säröillä, ja soundi on jotenkin helvetin kova ja agressiivinen, liian "hi-fi" kuuloke ei vaan toimi. Pitäs varmaan testata huonommilla luureilla tuo POD...TAI sitten tehä ihan omat soundit kuulokesoittoon.

Mutta hyvät luurit yleiskäyttöön, ite oon tehnyt noilla kaikki mitä nyt on tullut tehtyä ja musan kuuntelukin on todella jees, toki Apogeen soundi on helvetin selkeä ja erotteleva notta paskempikin luuri varmaan ajaisi asiansa. Jotain vähän yli satkun nuo maksoivat pari vuotta sitten...

Soitan AINA kun on tilaisuus (= vaimo on töissä, lapset koulussa ja voi vähän luukuttaa) mieluummin isoilla tarkkailukaapeilla, jotenkin luureihin soitto ei vaan ole sama asia, ainakin PODeilla soundi on huomattavasti parempi kaiuttimista.

Kuha
22.02.2014 23:38:21

WanhaWetäjä: http://www.testfreaks.fi/kuulokkeet-headsetit/akg-k-240-studio/

Tollasia löytyy himasta 2 kpl, se mikä noissa on erittäinkin hyvää, on irrotettava johto jota saa varaosana ja varaosina saa myös aikaa myöten kuluvat tyynyt, molempia olen hommannut.

Joo, mulla on tollaset kitarakäytössä ja hyvin toimii. Tasapainoiset - jos vertaa vaikkapa Beyerdynamic DT-770:n, joissa bassokorostus.

Old Fenders never die
trih
22.02.2014 23:53:50 (muokattu 23.02.2014 00:04:39)

Kannattaa omasta mielestä panostaa siihen, että tavara tulee suljettuun luuriin ja sitä pystyy kontrolloimaan. Mulla tulee mikserin kautta luureihin kaikki ns. möykkä, ja mikserin säätö + Sennheiser HD201 pelaa mainiosti jo kolmatta vuotta

http://www.testfreaks.fi/kuulokkeet-headsetit/sennheiser-hd-201 .

Aika helppo ja löytyy vaikka Prismasta.

On myös kestänyt kovaa käyttöä, koputan puuta ja syytän tätä topikkia jos tapahtuu häikkä.

Olen kyllä huomannut jokaisella luurilla, että soundiin tottuminen on aika hanurista, sähkis ja rokki poppi kiva musa ei ole hifiä muuta kuin tilakuuntelulta... Lieneekö sitten ne hifi-kalliit aivan hajuttomia ja mauttomia, ettei häiritse uusi erilainen soundi.

Edit:

Eli horinoistani tiivistäisin: fiiliksen luominen luureihin on paljon tärkeämpää kuin luurien laatu, kunhan luurit ovat ns. ok eikä mitään halvimpia.

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Osteri
23.02.2014 00:20:28

Piti ihan käydä vilkaisemassa että mitkäs tuolla Tonelabissa on kiinni.... katos perskules, nehän on Sennheiser HD201 - näköjään joskus tulee käytyä Prismassakin. Siis en ole pahemmin koko asiaa edes miettinyt. Joskus tuli tuollaiset jostain ostettua ja on ne olleet sen verran käytössä että just nyt huomasin pehmikkeiden alkavan hieman haurastumaan. Hyvät kuulokkeet nuo ovat sängyn reunalla soitteluun, mutta varmaan aika monet on hyviä.
50,- riittää kuulokkeissa kotisoitteluun hyvin.

Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
johanssen
23.02.2014 00:28:52

http://www.thomann.de/fi/akg_k271_mkii.htm

Mulla on tollaset skebakäytössä ollu vuosia. Itse asiassa mulla on 4 kpl noita, kun niihin on tottunu ja niille löytyy mulla käyttöä AV-kenttä-äänityksestä kaikkeen maholliseen hommailuun. Musan kuunteluun löytyy sitte muuta, mutta ennen sitä vaihetta diggaan noista. Ja on ollu kestäviä.

asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
trih
23.02.2014 00:55:06 (muokattu 23.02.2014 00:58:19)

Osteri: Piti ihan käydä vilkaisemassa että mitkäs tuolla Tonelabissa on kiinni.... katos perskules, nehän on Sennheiser HD201 - näköjään joskus tulee käytyä Prismassakin. Siis en ole pahemmin koko asiaa edes miettinyt. Joskus tuli tuollaiset jostain ostettua ja on ne olleet sen verran käytössä että just nyt huomasin pehmikkeiden alkavan hieman haurastumaan. Hyvät kuulokkeet nuo ovat sängyn reunalla soitteluun, mutta varmaan aika monet on hyviä.
50,- riittää kuulokkeissa kotisoitteluun hyvin.

:D Itse ostin verkkokaupasta tosin, ja nyt loppuu se Prisman mainostaminen, sieltähän saa ilman Plussa-Korttia ostaa edullisesti toisin kuin City-Marketin "näytä plussa-korttia tai ei tajouksia, vaan tuplasti kalliimpaa" :D

Edit:

Disclaimer: Kaikkihan tietää, että Citymarketin tuplahinnat ilman plussakorttia ovat K- ja S-kartellin tarkoitus saada Prisman hinnat näyttämään edullisilta. Suosittelen siksi Lidl ;)

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
JaaGeRMaisTeR
23.02.2014 01:05:08 (muokattu 23.02.2014 01:05:56)

trih: :D Itse ostin verkkokaupasta tosin, ja nyt loppuu se Prisman mainostaminen, sieltähän saa ilman Plussa-Korttia ostaa edullisesti toisin kuin City-Marketin "näytä plussa-korttia tai ei tajouksia, vaan tuplasti kalliimpaa" :D

Edit:

Disclaimer: Kaikkihan tietää, että Citymarketin tuplahinnat ilman plussakorttia ovat K- ja S-kartellin tarkoitus saada Prisman hinnat näyttämään edullisilta. Suosittelen siksi Lidl ;)

Mitähän se horisee. Samat hinnat suurinpiirtein molemmissa. Kitumarketista saa plussat&alet ja prismasta susibonukset.

Silti lidl on loistava :D

Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
johanssen
23.02.2014 01:16:13

JaaGeRMaisTeR: Mitähän se horisee. Samat hinnat suurinpiirtein molemmissa. Kitumarketista saa plussat&alet ja prismasta susibonukset.

Silti lidl on loistava :D

Lidlist kun sais viel soittokamat edullisesti siitä braatvurstien ja jäätelöjen välistä -mistä nyt saa halvat sukat tai öljyvärit. Ainakin tääl meillä.

asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
JaaGeRMaisTeR
23.02.2014 01:29:18

johanssen: Lidlist kun sais viel soittokamat edullisesti siitä braatvurstien ja jäätelöjen välistä -mistä nyt saa halvat sukat tai öljyvärit. Ainakin tääl meillä.

No saa sieltä osan soittokamoista. Keppanat ja kroisantit :)

Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti