Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko kokemuksia kinman avn blues setistä stratocasteriin
1
Antti74
18.02.2012 14:31:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kokemuksia kyseisestä setistä stratokasteriin ?
Olen "rakentamassa" stratocasteria bluesiin, Rythm&bluesiin, ja haen häiriösuojattua settiä.
 
KINMAN AVN BLUES SET on häiriösuojattu, Kyseinen setti Thomanilla 299 € + toimituskulut
 
Muita hyviä häiriösuojattuja miikkisettejä bluesiin/ryhm&bluesiin hintaluokassa 100-500 €
 
Etsin saman tyylistä settiä
 
Tässä tietoa Kinman Avn blues setistä
Kinman Blues Strat Set, noiseless single coil set (3 Pcs.), thicker and less aggressive tone than the traditional thomann sets, creamy distortion & crunch sounds without muddiness, ideal for Texas Blues, warm, thick & loud, Pickups: AVn-62/AVn-62/SCn
 
Tarkoituksena on vielä ostaa Line 6 pod X3 Live
 
kimurantti1
18.02.2012 14:40:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut toi setti yhdessä kitarassa. Mielestäni aika kliinisen kuuloiset mikit. Alakeskiääntä tulee, mikä on ehkä joillekin hyvä juttu, mutta yksikelaisista perinteisesti löytyvä klangi ja helinä loistaa poissaolollaan. En ole hirveästi tsekkaillut hurinattomia mikkejä, mutta itse kääntäisin katseeni muualle.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Jucciz
18.02.2012 15:52:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän samansuuntaiset tuntemukset Kinmaneista: "turvallisen ja siistin" kuuloisia hurinattomia mikkejä, mutta tietynlainen räyhäkkyys ja luonne ehkä vähäsen puuttuu. Eivät missään nimessä toki huonojakaan, vaan ilman muuta laatumikit - makuasioitahan nämä.
 
Oma valintani Stratocasteriin olivat Sheptone Stratocaster Standard Set ja lisäksi Suhr BPSSC (Backplate silent single coil) -systeemi. BPSSC:n ansiosta kaikki mikkiasennot ovat yhtä hurinattomia kuin normaalisti Stratossa väliasennot ovat. Tässä yksi esimerkkipätkä, riittää mun tarpeisiin ainakin:
http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/strat_sheptone_blues.mp3
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Zeeboo
18.02.2012 17:02:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainataanpa ketjua omiin tarpeisiin.
Mitenkäs Kinmanin tele-mikit? Omassa telessä on nyt Ruokankaan Singlesonicit, ja meininki olisi saada rapsakka blues-tele. Kinmania olen miettinyt, mutta mieluusti otan hyviä vinkkejä vastaan.
 
White men can't Monk
Swan
19.02.2012 17:20:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kinmanien tuntuma on omien kokemusten mukaan vähän samalla tavalla kompressoitunut kuin humbuckereissa. Vaikka kuinka lujaa kieliä hakkaisi, dynamiikkakatto tulee jossain vaiheessa vastaan, eikä kunnon stratomaista kirskettä meinaa saada irti millään. Sen takia suosittelen tsekkaamaan DiMarzion Area-sarjan: hurinattomat stratomikit, jotka paitsi kuulostaa, myös tuntuu soittaessa yksikelaisilta. Mulla on omassa kitarassani '58/'58/'61-setti, jossa on oikein toimiva ulostulobalanssi tallamikin ja muiden välillä.
 
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
PeeJii
20.02.2012 08:50:39 (muokattu 20.02.2012 15:07:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti74: Onko kokemuksia kyseisestä setistä stratokasteriin ?
Olen "rakentamassa" stratocasteria bluesiin, Rythm&bluesiin, ja haen häiriösuojattua settiä.
 
KINMAN AVN BLUES SET on häiriösuojattu, Kyseinen setti Thomanilla 299 € + toimituskulut

 
Joo, mulla on kokemuksia blues-setistä, Hank Marvin-setistä ja traditional-setistä. Mun makuun traditional-setti on paras, lähinnä perinteistä strato-soundia mutta ilman hurinoita. Toi bluessetti (ja Hank Marvin-setti) on vähän vahvempi mutta samalla tummempi ja pehmeämpi. Mun makuun vähän liiankin.
 
Joten traditional-settiä omien kokemusten perusteella suosittelisin jos Kinmaneihin päädyt. Kyllä sillä bluesit ja rytmibluesit lähtee. Sitäkin on viilailtu valmistajan toimesta, nyt näkyy olevan mkIII- sarja myynnissä. Niitten keskinäisistä eroista ei ole tietoa.
 
joukov
20.02.2012 12:04:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarno Salon valmistamat single coilit mahtuvat hienosti hintahaarukkaan ja soivat upeasti.
http://www.saloguitars.com/contact.html
 
Vice President of KISS Army Finland KAF-jäsenkortilla Bar Bäkkärin ja On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com
Rämppy
20.02.2012 15:34:43 (muokattu 20.02.2012 15:47:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PeeJii: Joo, mulla on kokemuksia blues-setistä, Hank Marvin-setistä ja traditional-setistä. Mun makuun traditional-setti on paras, lähinnä perinteistä strato-soundia mutta ilman hurinoita. Toi bluessetti (ja Hank Marvin-setti) on vähän vahvempi mutta samalla tummempi ja pehmeämpi. Mun makuun vähän liiankin.
 
Joten traditional-settiä omien kokemusten perusteella suosittelisin jos Kinmaneihin päädyt. Kyllä sillä bluesit ja rytmibluesit lähtee. Sitäkin on viilailtu valmistajan toimesta, nyt näkyy olevan mkIII- sarja myynnissä. Niitten keskinäisistä eroista ei ole tietoa.

 
Mulla on ollu pitkään käytössä Kinmanin traditional eli AVn-T -setti. Soundit ovat erittäin klassiset, eivät yhtään tunkkaiset eivätkä kliiniset. Helähdykset ja twangi on tallella ja soundissa on just sopivasti lämpöä ja kirkkautta. Toimivat erittäin hyvin, kun haetaan perinteisiä stratosoundeja rautalangasta bluesiin ja hendrix-meininkiin. Itse asiassa olen tykännyt just tästä setistä kaikkein eniten, aika paljon on mullakin straton mikkejä vuosien varrella ollut. Itsekin hieman petyin aikoinaan AVn-blues -settiin: kuulostivat hieman liian tummalta, jotain stratomaista helähtelyä puuttui. Mulla on tosin traditionaleista se eka mk1-setti. Uudemmista päivityksistä mulla on vain satunnaista käyttökokemusta, mutta sen perusteella soundaavat samalla tavalla hyvältä. Kinmanit ovat herkkiä mikkien korkeussäädölle. Pienellä ruuvauksella saa aikaan huomattavan muutoksen soundiin, joten säätämiseen täytyy varata enemmän aikaa kuin tavallisilla mikeillä.
Klassisen soundin lisäksi bonuksena hurinattomuus ja hyvä balanssi.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
lehtima
21.02.2012 11:37:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosiaan turha lähteä merta edemmäs kalaan, soitto J.Salolle ja homma hoituu, loistavia mikkejä sekä yksikelaisissa että humpparipuolella!
 
" This fuckin fuck dont fuck"
Zeeboo
21.02.2012 12:21:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lehtima: Tosiaan turha lähteä merta edemmäs kalaan, soitto J.Salolle ja homma hoituu, loistavia mikkejä sekä yksikelaisissa että humpparipuolella!
 
Komp. Omassa stratossa on nämä:
http://www.rytmi.com/suomalainen-ki … aramikkikeksinto-sai-patentin-8305/
On hyvät
 
White men can't Monk
Arthur
22.02.2012 09:17:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Vähän samansuuntaiset tuntemukset Kinmaneista: "turvallisen ja siistin" kuuloisia hurinattomia mikkejä, mutta tietynlainen räyhäkkyys ja luonne ehkä vähäsen puuttuu. Eivät missään nimessä toki huonojakaan, vaan ilman muuta laatumikit - makuasioitahan nämä.
 
Oma valintani Stratocasteriin olivat Sheptone Stratocaster Standard Set ja lisäksi Suhr BPSSC (Backplate silent single coil) -systeemi. BPSSC:n ansiosta kaikki mikkiasennot ovat yhtä hurinattomia kuin normaalisti Stratossa väliasennot ovat. Tässä yksi esimerkkipätkä, riittää mun tarpeisiin ainakin:
http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/strat_sheptone_blues.mp3

 
Lainataan ketjua - mistä muuten Sheptonen mikkejä saa ?
 
Jucciz
22.02.2012 13:34:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arthur: Lainataan ketjua - mistä muuten Sheptonen mikkejä saa ?
 
Mun käsittääkseni Suomessa ei ole maahantuojaa. Omani olen tilannut suoraan Sheptonelta.
 
http://www.sheptone.com
 
Jeff vastailee myös kysymyksiin, jos jotain erikoisempaa on mielessä: sheptone@gmail.com
 
Jos mailailet, muista mainita, että hyvä kaverisi Jucciz suositteli Sheptonea, hyvällä säkällä voi vaikuttaa loppusummaan. :) Mää en saa tästä markkinoinnista penniäkään, mutta mielelläni suosittelen hyväksi havaittuja tuotteita muillekin.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «