MannihilatoR 12.06.2011 16:41:38 | |
---|
Kertokaapa mikä on luotettava kitarapiuha. Ketuttaa, kun niin nopeasti alkavat noi peruspiuhat pätkimään / rätisemään. Varsinkin keikkatilanteessa olisi kiva kun piuha toimisi. |
vvaltsu 12.06.2011 16:43:13 | |
---|
Cordialin piuhat, jotka on Neutrikin liittimillä. Spectraflex, DiMarzio, Klotz. Ainakin nämä. Viikset on parasta mitä mies voi itselleen antaa. - CountX |
tracyjacks 12.06.2011 17:08:23 (muokattu 12.06.2011 17:09:35) | |
---|
Itse teen omat piuhat, tulee halvemmaksi ja saa ainakin laadukkaat. Tämä tietty riippuu täysin omista kolvaustaidoista... Edit. Neutrikin ja Switchcraftin liittimiä tulee käytettyä pelkästään. Go back and listen to "Daughters", bitches. |
Miikathebest 12.06.2011 17:44:13 | |
---|
Liikaa säröä! |
FreshPots 12.06.2011 17:53:44 (muokattu 12.06.2011 17:54:36) | |
---|
Paras piuha, jota olen itse käyttänyt, on Spectraflex. Sama piuha on ollut kovassa käytössä jo kolme vuotta, eikä mitään ongelmaa. Mutta hintaakin on jonkinverran. "Lisätkää vettä keittoon, muusikot tulevat syömään!" |
Jucciz 12.06.2011 18:10:15 | |
---|
Mulla on ollut nyt muutaman vuoden ajan ykköspiuhoina George L:ää ja vielä ei yksikään ole jättänyt pulaan. Vähän jäykkiähän nuo on notkeampiin kangaspäällysteisiin letkuihin verrattuna, mutta ainakaan soundi ei tunnu jäävän matkalle, vaan löytää tiensä vahvistimeen asti hienosti. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Dominaattori 12.06.2011 18:26:14 | |
---|
Örp |
Rämppy 12.06.2011 19:56:03 | |
---|
Spectraflex ja DiMarzio tuntuvat mulla luotettavimmilta. Molemmat kestäneet jo 10 vuotta keikkailua. Eivätkä syö soundia, kuten jotkut halpikset. En sitten malttanut olla sanomatta. |
Anti-Social 12.06.2011 20:23:53 | |
---|
Planet wavesia, cordialia ja näitä mitä f-musiikki myy onkos ne nyt sitten hot wire vai mitä mahtavat olla. Cordial ansaitsee kunniamaininnan erinomaisen luotettavuuden ansiosta. "13 Stab Wounds to Your Head" - Chris Barnes |
Murgo 12.06.2011 20:38:45 (muokattu 12.06.2011 20:50:32) | |
---|
Cordial-Neutrikille ääni täältäkin, yhtään ei ainakaan ole itseltä eikä kavereilta hajonnut, muun merkkisiä kyllä. Neutrikin plugin mekaaninen toteutus on tähän asti näkemistäni ehdottomasti paras, kartiovedonpoisto sekä liittimen rungon kanssa samasta palasta sorvattu tukeva "holkkiosa" kun useimmissa muissa on taitettavat "lipareet" ja ohuen runkoon niitatun "keskipiikin" ja eristeen ympärillä oleva erillinen putkimainen holkkiosa jolloin mahdollinen (todennäköinen) sivusuuntainen rasitus kohdistuu siihen ohueen piikkiin siellä sisällä ja sen niittaukseen joko katkaisten piikin jolloin plugin kärki jää jakkiin tai sitten löystyttäen niittauksen jolloin plugin osat alkavat pyöriä toisiinsa nähden mikä taas aiheuttaa pätkimistä, johtojen katkeamisen tai oikosulun plugin sisällä. Soundieroihin en ota kantaa koska tekniikan ihmisenä en usko kunnollisten kaapeleitten välillä olevan siinä suhteessa oleellisia eroja, ne kun kaikki siirtävät signaalin riittävän hyvin paikasta toiseen. Halvimmat "pyykkinarut" toki saattavat sitten olla sähköisiltä ominaisuuksiltaan yhtä huonoja kuin mekaanisiltaankin jolloin jonkinlaista joidenkin taajuusalueiden heikkenemistä, rutinoita kaapelin päälle astuttaessa (tätä olen mm. itse havainnut joissain äärihalppispiuhoissa) yms. ilmiöitä saattaa esiintyä. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
pnorman 12.06.2011 20:56:07 (muokattu 12.06.2011 20:56:34) | |
---|
Itselläni on ollut Spectraflexiä, Planet Wavesia ja sitten jotain rimpulaa. Edellämainitut ovat hyviä. Mutta vuonna 1990 ostamani Whirlwind (taitaa vastata nykyisin "leader"-mallia) pelittää edelleen kuin uusi, vaikka sitä on ajoittain koeteltu kovastikin viimeisten 21 vuoden aikana. |
zille 12.06.2011 21:23:15 | |
---|
Itte yritän käyttää mahdollisimman paljon tommosta Voxin valkosta korkkiruuvipiuhaa, minkä ostin Aron Soittimesta. Ihan vaan koska se on niin magee. Todella epäkäytännöllinen ja painava se muuten kyllä on. Mut eihän yleisö sitä tiedä, ne näkee vaan sen piuhan. Kahta en vaihda, folk & blues. |
juikkipuikki 12.06.2011 22:23:52 | |
---|
Spectraflexiä voin suositella. Sitä saa mm. soitin laineelta ja custom shopista. Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden! |
Laulava Kylätohtori 27.02.2013 22:39:11 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 626 päivää vanhaan aiheeseen! Kolvasin näistä: http://www.thomann.de/fi/cordial_cgk_175_sw.htmhttp://www.thomann.de/fi/neutrik_np_2_x.htm uudet piuhat. Kitaralta pedaaleille n. 2,5 m ja siitä vahvarille n. 1,5 m ja voi mooses, mutta kyllä on eroa vanhoihin piuhoihin. Vanhat ovat Schultzin piuhalla ja täysin samannäköisillä Neutrikin plugeilla sekä toinen Schultzin piuha ja Amphenolin plugit. Ei siis tarvinnut edes miettiä, onko eroa, se oli todella selkeä. Uudet ovat paljon puhtaammat, kirkkaammat ja selkeämmät. Kuin vaihtaisi Joyon pedaalista Mad Professoriin... Ja olin tätä kohtaan vielä melko skeptinen, joten kyse ei ole edes siitä kuuluisasta psykoakustiikasta... Olen aina ajatellut, että Schultzit ovat laatukamaa, vai liekö noissa omissa jotain häikkää, ovat useamman vuoden vanhoja... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
slapvete 28.02.2013 09:13:55 | |
---|
Mogami 2524 + Neutrikin liittimet. Toimii kuin syanidi sukujuhlissa. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
Illu 28.02.2013 10:50:53 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Olen aina ajatellut, että Schultzit ovat laatukamaa, vai liekö noissa omissa jotain häikkää, ... Todennäköisesti, sillä hyvin tuntuu Schulz instrument kabel pelaavan, ei mitään häikkää, mukavan notkeaa ja muutenkin mukavan tuntuista käytössä. |
Gabe 28.02.2013 11:15:59 | |
---|
Spectraflex ja Fender Custom Shop piuhat ovat hyväksi havaittu, jälkimmäinen on oikein mainio piuha. |
tomaattiorava 28.02.2013 11:23:08 | |
---|
Cordialin viismterinen täällä, oisko nelisen kymppiä maksanu. 3-4 vuotta on lähes päivittäin käytetty ja roudattu ties minkälaisissa solmuissa ja pakkasissa eikä mitään epäkunnon merkkejä. "Ootko avaruusolio?
-En.
No mee sit lääkäriin." |
Laulava Kylätohtori 28.02.2013 11:24:27 | |
---|
Illu: Todennäköisesti, sillä hyvin tuntuu Schulz instrument kabel pelaavan, ei mitään häikkää, mukavan notkeaa ja muutenkin mukavan tuntuista käytössä. Jep, Schultz on kyllä paljon notkeampaa, vaikka speksit ovat muuten samat. Samasta syystä ostin pätkän Schultzia pedaalien välijohtoja varten, koska tuo Cordial on melko jäykkää tavaraa. Ei haittaa kitarapiuhana, mutta välipiuhoissa hieman. Joskus muistelisin, että yksi tai kaksi Schultzin piuhaa olisi vuosien saatossa jotenkin hapertunut. Kun yritin vaihtaa niihin plugeja, niin piuha jotenkin mureni ja oli käyttökelvotonta päätyen roskikseen.. Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Decadetroll 28.02.2013 13:42:08 | |
---|
Kaks cordialin 3m piuhaa neutrikin plugeillä mulla käytössä. Hintaa tuli yhteensä kai reilu kymppi tms. Ja on muuten kestäny ihan erilailla kuin edelliset planet wavesin letkut. Letku-omena. Tuo kasvimaailman peenis... -Delorean |